Om ni fick välja...utan att tänka...

Skulle helst vilja ha en varg, men det får man ju inte så jag säger schäfer. Den "rakryggade" varianten, naturligtvis, och med mycket svart i teckningen.

Bullterriers är också bedårande söta!
 
de vackraste hundarna rent utseendemässigt jag sett är blandraser
en blandis mellan irländsk setter/boxer :love:(en boxers kropp med setterns färg och inte så trubbig i ansiktet)
en mellan alaskan malamute/varg och nåt mer (en vit grå brun tik med blå ögon och halvlång päls).....jag får rysningar bara jag tänker på dessa exemplar :love: :love:
har aldrig sett en rasren hund som gett dylika ögonfröjder....
 
Bernard Sennen :love: de är så söta (har en schäfer-boarder-collie idag men ska köpa en Bernard Sennen om något år :))
 
Jag skulle välja :love: AUSTRALIAN CATTLEDOG :love:
Älskar både deras utseende och sätt. :)
Därför har jag en sådan kille på ett år. :banana:
Dom e bara för söta och goa :love:
 
Doberman
Afghan
Irländsk varghund

Verkar ha storhetsvansinne ... och så har jag en dvärgtax. Sicket garv! :D
 
Den jag har.....d.v.s. en Saluki
Men även Irish Soft Coeated Wheaten Terrier
 
Fast egentligen vill jag ha en jack rusell med strävhårig päls och låååååånga ben. Fick ta bort min gamling sommaren -02 tyvärr.
Men sambon vill ha en hund att jaga med.
Han vill ha en smålandsstövare. För stor tycker jag.
Beagle kanske säger jag då? För vanskligt, svårt och hitta bra jaktstam säger sambon.
En irländs setter säger jag? Har inte de jaktmarkerna säger sambon.
En finskspets? Svårt och hitta bra.
En vorsteh? Har inte de jaktmarkerna.
Därför har vi en dvärgtax som är omplacerad men som vi älskar ändå. :love: Fast hon bara jagar möss och katten.
 
svårt val...

antingen en belgare(terv/grönis)

eller en Flat

såg en blandrasvalp också som var otroligt söt, en sån skulle jag nog vilja ha. Men det kan bli svårt att hitta kanske. :smirk:
 
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Flat (självklart) :love:
Weimaraner
Faraohund
Grand Danois
Dansk Svensk gårdshund
Austalian Shepherd
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Om ni fick välja...utan att tänka...

Oj, Det finns så många raser jag tycker är fina. Men de jag snabbast kommer på är:
Bullterrier
Rottweiler
Schäfer
Malinois
Doberman
osv...

Vad jag helst skulle vilja ha är en likadan hund jag har nu. Tycker han är jättevacker. Tyvärr går det ju inte då han är av blandade raser.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 522
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 547
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 280
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 695
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp