Bukefalos 28 år!

Om tävling o träning...

Bowman

Trådstartare
Mmm...
Borde inte tävling o träning vara separerade från varandra?
Att skumma igenom alla rader om var o när den snyggaste jockyn startar känns lite... ...i jakten på bra träningstips...
Läste Svartling's blogg om monté. Såna tips som fanns att läsa där skulle jag gärna se här!
:-)
 
Sv: Om tävling o träning...

Det finns fler som har letat efter träningstips här men jag tror inte att dom har hittat något. Vi pladdrar mest. Vill du lära dig något om att träna galoppörer får du leta rätt på en tränare och hjälpa till i stallet, det är det bästa sättet.;)
 
Sv: Om tävling o träning...

När jag köpte min förste galoppör och vi inte alltid var riktigt överens om hur saker och ting skulle göras så köpte jag ett häfte om noviser i galoppsporten (av Nadja Bellander tror jag). Det gav vissa aha-upplevelser och förståelse för hur han hade fått lära sig saker.
Jag är uppvuxen med fullblod men de var rid-/mullehästar och hanterade som sådana.
 
Sv: Om tävling o träning...

Jag har skrivit lästips i en tråd här men jag kan ta några ur minnet:

"My Father's Business", O'Gorman

Burch har skrivit en bok om träning, den är från slutet av 50-talet tror jag, kommer inte ihåg titeln men det är något om training the race-horse

Sen finns det en annan kille som har ganska radikala idéer, också nåt om Training the Racehorse, finns i två upplagor. I nummer 2 har han lugnat ner sig litet och den är ganska vettig. Om man tränar enligt ettan håller inte hästarna speciellt länge....:angel:

Se om du kan hitta det gamla inlägget - annars kan jag göra ett ryck och skriva vad böckerna heter egentligen. Men Bill O'Gormans bok är väldigt bra om du kan hitta den. Tror att du kan hitta den på Internet.;)
 
Sv: Om tävling o träning...

De två viktigaste delarna av att träna går det inte tyvärr att läsa sig till: att kunne läsa av sin häst och använda sitt sunda förnuft.
Som det har skrivits här förut, finns det 1000 olika sätt att träna hästar på. Vissa behöver mängder av jobb t.ex., andra behöver blott, att man lägger sadeln utanför boxen. De är individer, när allt kommer omkring.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 672
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 102
Senast: Yeah but
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 627
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp