Om vi skulle skriva en bok...

Minska första tanke är ju att först och främst kolla upp det hela hos foniater och/eller logoped. Det går att söka logoped på egenremiss så du behöver inte gå via vc. Jag ska fundera ett varv och se om jag hittar något. Är faktiskt osäker på om det finns något vettigt skrivet som inte kräver en massa förkunskaper.

Sorry för OT men nu har jag skickat iväg en egenremiss! Tack för spark i baken @Araminta !
 
Jag har ju redan skrivit en Bukebok, men kan tänka mig fler. Kanske ett kapitel om @Hyacinth s otrevlige avatar eller så kan jag hålla skrivarkurs för er som är tveksamma till om ni klarar att skriva ett kapitel.
Jag tror inte att @Hyacinth s avtar är otrevlig. Jag tror att det är en människa som är så udda att den enda överlevnadsstrategin är att göra sitt liv till ett slags all-konstverk. Det är ett sätt att ta kontroll och istället för att anpassa sig bejaka sitt jag. Jag tror att vi på Buke skulle gilla avataren men att hen skulle se till att forumet aldrig gick under drama-alert orange (eller rosa). Och man behöver nog också vara försiktig runt hen, den typen av överlevare är burdusa och stänger av andra. kanske föraktar hen svaghet för att hen är rädd att vara svag och riskera sitt "konstverk".

Jag tror också att den här typen av människor upplevs som otrevliga för att de säger Sanningar till alla - inklusive de "lyckade" som tror att det är deras uppgift att säga Sanningar och inte att höra dem.

Fast vad vet jag- det kanske är en helt odräglig Oscar Wilde-wannabe
 
Jag skulle skriva om att det är så spännande att gå vilse i skogen!
Kan man få lägga till några limerickar också?
Och diverse goda råd om allt möjligt, till exempel så här: Om du är ovan vid att gå i kyrkan, sätt dej inte i första bänken för då kan du missa att resten av församlingen står upp ibland.
 

Liknande trådar

Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: Myrten
·
Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
593
Senast: gulakatten
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 660
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag och sambon vill skriva testamente för att "reda ut" ett par saker. Men vi har ju absolut inte råd att ta hjälp av någon att skriva...
2
Svar
25
· Visningar
906

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp