Omlottklänning,behöver stylingtips.

MM

Trådstartare
Hur löser man det om man har en omlottklänning som är lite för V- ringad för vad man är bekväm med? Vill gärna ha klänningen men inte visa brösten. Vad skulle ni styla med? Klädtejp? Spetsbody under? Eller kanske finns det bh;ar som passar denna typen av klänning bättre? Eller något annat?
Det är denna klänningen och hade det varit som på bilden hade det varit lugnt men nu syntes det bra mycket mer på mig :p
Gillar den dock så går det att lösa så vill jag gärna ha den :)
Senare kan säkert min mamma ordna en liten tryckknapp så V;et inte blir lika djupt om jag skulle vilja men fram tills dess behöver jag en annan lösning.
Är det hopplöst får jag väl avstå helt enkelt.


DG07_BURGUNDY_PRODUCT_LIST.jpg
 
Jag skulle ha testat dra ihop urringningen med en eller två säkerhetsnålar, förhoppningsvis räcker det för att det ska kännas bekvämt :up:

Jättefin klänning, jag älskar omlottskärning med detalj som markerar midjan :love: Vart har du köpt den?
Jättefin! Var är den från?
Säkerhetsnålar eller sy ett par stygn.
Alternativt ett tajt linne/body där spets sticker upp lite. Dock gäller det att det inte känns för bylsigt.

Tack för tipsen :)
Ska se om det går att lösa men känns som urringningen är lite för mycket för att det ska se bra ut på mig trots spets under så måste nog ha dit en knapp. Då blir det nog riktigt bra. Ska se om mamma kan hjälpa mig. Vill inte förstöra klänningen :p

Den är från MQ. 40% rea på deras klänningar nu så passa på om ni skulle vilja ha en :)
 
Hur löser man det om man har en omlottklänning som är lite för V- ringad för vad man är bekväm med? Vill gärna ha klänningen men inte visa brösten. Vad skulle ni styla med? Klädtejp? Spetsbody under? Eller kanske finns det bh;ar som passar denna typen av klänning bättre? Eller något annat?
Det är denna klänningen och hade det varit som på bilden hade det varit lugnt men nu syntes det bra mycket mer på mig :p
Gillar den dock så går det att lösa så vill jag gärna ha den :)
Senare kan säkert min mamma ordna en liten tryckknapp så V;et inte blir lika djupt om jag skulle vilja men fram tills dess behöver jag en annan lösning.
Är det hopplöst får jag väl avstå helt enkelt.
En fin brosch - om du inte själv kan sy i en tryck-knapp?
 
Jag älskar såna klänningar och har halva garderoben full. Till de som glipar lite väl mycket har jag ett tunt linne med spetskant under, eller en fin bralette. Det finns även inlägg som man knäpper fast i sin BH om det blir för bylsigt med linne under men man ändå vill täcka urringningen lite - sök på mock camisole.
 
Funkar inte med dubbelhäftande tejp då? Iofs kan det kanske bli noppigt när man tar av det från tyget, inte så kul. Säkerhetsnål funkar ju annars en liten på insidan så syns det inte överhuvudtaget.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hur löser man det om man har en omlottklänning som är lite för V- ringad för vad man är bekväm med? Vill gärna ha klänningen men inte visa brösten. Vad skulle ni styla med? Klädtejp? Spetsbody under? Eller kanske finns det bh;ar som passar denna typen av klänning bättre? Eller något annat?
Det är denna klänningen och hade det varit som på bilden hade det varit lugnt men nu syntes det bra mycket mer på mig :p
Gillar den dock så går det att lösa så vill jag gärna ha den :)
Senare kan säkert min mamma ordna en liten tryckknapp så V;et inte blir lika djupt om jag skulle vilja men fram tills dess behöver jag en annan lösning.
Är det hopplöst får jag väl avstå helt enkelt.


DG07_BURGUNDY_PRODUCT_LIST.jpg
Den var inte så urringad. Borde funka med en vanlig bh under?
 
Utan linne och med en liten säkerhetsnål på insidan röstar jag för! Ljusa strumpbyxor, svarta skor och en liten svart väska. Eller en crazy guldväska ;)

Du är jättefin! :)

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 250
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 321
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 900
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 645

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp