Omöjliga pysselprojekt

Jag har gjort ett dörrstopp av en apnäve. Det var meningen att det skulle bli ett slags lås till en pargrind, men jag köpte för grovt rep. Ganska lyckat resultat ändå tycker jag.
34288
 
Minns inte hur många spikar det är tyvärr. Började när jag var föräldraledig med förra barnet, alltså ca 3 år sedan :D men det har varit långa pauser i arbetet ;) det kluriga just nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska lösa upphängning av den...
En spik? 🤔
 
Så himla snygg! Men känns som det är jättesvårt att få ihop en sån knut med så tjockt rep?
Tack! Så svårt var det inte. Jag har bara gjort en sån en gång tidigare, på scouterna när jag var 12 år. Med en bra beskrivning och lite tålamod så gick det fint.
Nu ska jag bara komma på något kul att göra med resten av repet. Det blev några meter över.
 
Den är ju rätt tung så jag hade inte litat på bara en spik. Och så vet jag inte riktigt hur jag ska göra själva upphängningsanordningen på baksidan av tavlan...

Det finns såna där nyckelhålsbleck, ett par sådana på baksidan över ett par frästa spår/grunda hål. Sen skruvar på väggen som du hänger upp alltsammans på, borde funka fint.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 444
Senast: Myrten
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: Habina
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 657
Senast: vtok
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 535

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp