Omplac.. på grund av tidsbrist.

Vi tog oss an en valp på 4 månader som var en korsning mellan Västsibirisk laika och Jämthund. Avlad endast för jakt m.a.o.. Och vem hade köpt honom då? Jo en ensamstående mamma, bosatt centralt, hade köpt honom som julklapp till den 11-åriga dottern. När så julen var över och skolan började, så var valpen inte lika rolig längre. Dessutom var han ”förskräckligt livlig och krävande”
Hans diet hade bestått av julmat och ”- han fullkomligt älskade julskinka och pommes frites” Behöver jag nämna att valpkraken hade rejäl diarré??

Vi köpte honom på stört. Trots att vi inte heller kunde erbjuda honom det ultimata hemmet med möjlighet att jaga. Däremot är vi en aktiv familj med hundvana. Han blev en kär medlem av familjen.

Man blir lika irriterad mamman som köpte honom som på uppfödaren, som sålde en potentiell ”jaktmaskin” till helt fel person. Då är det bättre att avliva valparna, eller ännu bättre, ge f-n i att föda upp dem!!
 
Ja usch så där känner jag mig just nu. Möter vi andra hundar och jag bara ha unghunden med så går det bra. Men har jag båda så hoppar och studsar hon trots att den äldre hunden går fot. Då får man svettas och skämmas lite :D Är det på första morgonprommen och hon ännu inte fått vara lös så är hon verkligen extra besvärlig. Sen efter att hon fått vara ute och kuta så lugnar hon ned sig.

*trallala* Vi kom just in från ett litet lydnadspass. Först körde vi fritt följ, inkallnig (lydnads), stoppsignal och stanna kvar. Sen apporterade vi ett par gånger. Det gick :banana: *kanon* :love: :love: :love: Hon är så duktig så! Jag ser fram emot nästa säsong och jag hoppas att det finns potential i henne...
 
Åh, visst är det kul när man kan börja jobba med dem :)
Jag vill att min lilla ska växa nu......
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Detta kanske har varit uppe här innan, men alltså... Alla dessa hundar som säljs på Blocket, vart tar dom vägen? Finns det verkligen...
Svar
8
· Visningar
2 941
E
Övr. Hund Har suttit lite på blocket och kollat.. Blir så ledsen och arg när man ser alla dessa omplaceringshundar. 95% av dom är blandraser...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Senast: Duvan
·
Övr. Hund Inte så vetenskapligt kanske, men nog så kul :P Man får väl ta det med en nypa salt! VÄDUREN 21 mars-20 april = impulsiv...
2
Svar
34
· Visningar
2 746
Senast: Atalantha
·
Övr. Hund Man har ju strikt hundägaransvar, men hur långt sträcker det sig rent juridiskt egentligen i rent ekonomiska aspekter? Kom att tänka...
Svar
7
· Visningar
4 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp