prinsessfeminist
Trådstartare
Ja, det är nog så det får bli. Hunden är trevlig på alla vis och är nog en utpräglad "ensam-med-matte-husse-familj"- hund.Det är en otrevlig skada, hoppas den läker
Fortfarande, sådant kan hända. Nu blev det oturligt placerat. Hundar kan bitas.
Även om det går bra större delen av tiden är det en konstant stress, iallafall enligt min erfarenhet. Både för hundar och människor. Jag tycker att ni kan försöka omplacera hunden, var öppna med vad som hänt och fundera på att låna ut hunden på prov innan ägarbyte. Finns ändå en hel del vettiga människor som inte skulle se hundens beteende och mentalitet som ett problem i kombination med deras liv. För andra, däribland er, är det ett problem.
Hon kan gå lös var som helst, hon viker aldrig från familjens sida. Hälsar inte på okända människor eller hundar, lämnar aldrig gården, men skäller ut de som kommer för nära. Det är en hund som älskar familjen.
Så avlivning känns så oerhört brutalt och faktiskt långt borta.
Det hade nog inte öht kommit på tal om det nu inte var så att jag förolyckades så ordentligt. Tummen är trots allt handens mest andvändbara "finger", och jag ska erkänna att jag är rädd.
Rädd att den dör och att jag blir amputerad.
Detta har inget med hunden och situationen i sig att göra, men det har dragit livssituationen till sin spets.
De åtgärder vi gjort och gör för hundarna funkar när alla gör rätt, men så hade vi studentfest, mina föräldrar med hund var på besök, alla var igång - det var ingen vanlig torsdagskväll.
Och sådana tillställningar har man ibland.
Med facit i hand så skulle hundarna varit i separata rum denna kväll så ingen av misstag lyckades släppa ut dem.
Men så är livet, att allt inte går som planerat.