Omväxling i vardagen

Tack återigen för allas svar, intressant att läsa!

Det låter ju som om flera av er får all omväxling som behövs i arbetet eller av bara farten ändå i vanliga livet :). Skönt att det är så, att man inte vill ha mer omväxling än vad man har möjlighet att få :).

Jag har ett problem med att sova över hos vänner, tyvärr.

Jag gillar jättemycket att sitta uppe sent med vänner och prata och bli berusade och djupsinniga.

Men jag tycker att det ofta är ganska jobbigt att vakna hemma hos vänner och behöva hantera det sociala livet redan vid frukost. Och alla andra är mer morgonpigga än jag.
Jag delar båda erfarenheterna. Mycket kämpigt!

Det är också jobbigt med morgonpigga vuxna som redan vid frukostbordet börjar gasta om att komma igång och ut och göra något av dagen. När jag helst bara vill försjunka i tidningen och dricka kaffe.

Det här kan jag hålla med om till viss del. Nu sover jag inte hos vänner så ofta eller bor på hotell med vänner så ofta, men visst är det intressant tycker jag hur många sätt något kan göras på.

Jag är den som vill ha frukost direkt jag kliver upp (jag behöver absolut inte kliva upp tidigt, tar gärna sovmorgon) och inte göra en massa annat blaj, t ex duscha eller ta en promenad eller så FÖRE frukost 😫🤔. Kan gå bra endast i undantagsfall.
Säger man att man möts i köket och fixar en enkel frukost kl 9, då är det 9 och inte 9.20 och sen börja fippla med nåt som tar en halvtimme tills de e klart 😫😝. För jag tycker att man vill ju gärna äta tsm... Nu brukar det ju inte bli bråk eller så, men en del fula tankar kan jag tänka :p.
Det är ju en skön grej med hotellfrukost då, att allt är fixat och klart:).

Det är det som är bra hos min mormor, hon är uppe i ottan, medan jag sover vidare och kliver upp lagom tills hon är inne på frukost nr 2 typ :p.
Hon.är dock en sån som vill börja planera lunchen innan man svalt frukosten... -_-...


Jag har inte sovit borta sen 2002-2003 nån gång.
Reser aldrig. Skulle nog behöva komma iväg och ta en paus från ”hemma”.
Är inte hemmakär men har svårt för förändringar så att åka bort en helg skulle bara stressa upp mig mer.

OJ! Det var ett tag sen!
 
@strawberrysylt
Jag bor typ granne med ett hotell, har funderat på att sova där nån natt. :D Kanske skulle kolla vad det kostar … Men jag har jobbat med att städa hotellrum så jag vet att det inte alltid är så städat som det ser ut …:angel:
 
Jag har inget behov alls av att sova borta. Jag avskyr det faktiskt. Jag älskar mitt hem och är så tacksam för att alla år utan hem är över. Sambon ligger ute stor del av året så han får sitt resebehov tillgodosett genom jobbet och vill helst vara hemma när han väl kan vara hemma så där är det inget som drar heller. De nätter jag har sovit borta de senaste 17 åren är när jag har varit inlagd på sjukhus och det var ju inte frivilligt precis.
 
Jag har funderat på en sak.

Jag trivs fenomenalt bra i min lägenhet, men ibland behöver jag lite omväxling, typ vara hemifrån en eller två nätter. Då har jag min mormor som jag ofta besöker (asså jag besöker ju henne för jag vill träffa henne förstås, men ni fattar). Jag kan också sova "hem-hemma" hos pappa om jag vill/behöver. Eller hos min mamma och hennes sambo. Vi har också en sommarstuga jag åker till själv eller med sällskap när jag kan, det blir tyvärr mer sällan dock.

Hur ser det ut för er?

Jag känner mig lyckligt lottad som har det såhär och har på sistone funderat på ifall jag oftare "behövt" åka på resor/sova på hotell ifall jag inte haft dessa "tillflyktsorter". Visst, ibland är det såklart kul att resa/bo på hotell ändå och det vill jag också göra nån gång ibland.

Hur ofta bor ni på hotell? Händer det att ni bor på hotell i er egen stad eller typ grannstaden bara för omväxlings skull? :) Kan ni se något sånt här samband? Eller det är olika saker för er?

:)

Jag har seriöst minus 1000 %behov av omväxling. Ska bo på hotell för jag tror typ tredje gången i mitt liv privat i december (fem gånger i samband med jobb/plugg tidigare). Hästtjej som haft häst hela livet, skitnöjd. 😁
 
Att sova borta i sig är inget jag längtar till.
Men jag behöver komma iväg ibland, omväxling från vardagen.
Och jag gillar att resa, så om inte vi hade gården och jag trivdes så bra med den skulle jag nog vara borta betydligt fler än ca de 10-20 nätter per år jag sover borta.
Nätterna borta kan vara semester, hälsa på svärmor eller svärfarmor.
Sover i princip aldrig hos vänner hemma i Sverige..
 
Jag har funderat på en sak.

Jag trivs fenomenalt bra i min lägenhet, men ibland behöver jag lite omväxling, typ vara hemifrån en eller två nätter. Då har jag min mormor som jag ofta besöker (asså jag besöker ju henne för jag vill träffa henne förstås, men ni fattar). Jag kan också sova "hem-hemma" hos pappa om jag vill/behöver. Eller hos min mamma och hennes sambo. Vi har också en sommarstuga jag åker till själv eller med sällskap när jag kan, det blir tyvärr mer sällan dock.

Hur ser det ut för er?

Jag känner mig lyckligt lottad som har det såhär och har på sistone funderat på ifall jag oftare "behövt" åka på resor/sova på hotell ifall jag inte haft dessa "tillflyktsorter". Visst, ibland är det såklart kul att resa/bo på hotell ändå och det vill jag också göra nån gång ibland.

Hur ofta bor ni på hotell? Händer det att ni bor på hotell i er egen stad eller typ grannstaden bara för omväxlings skull? :) Kan ni se något sånt här samband? Eller det är olika saker för er?

:)
Kan absolut känna så, eller typ att jag blir kvävd av min lägenhet och Stockholm med alla människor, då åker jag till mina föräldrar i Dalarna :). Hade gärna haft en sommarstuga att kunna åka till över en helg :). Hotell känner jag inget behov av att bo på, jag längtar nog snarare iväg bort från allt folk.
 
När jag var yngre tyckte jag om att övernatta på hotell, hela upplevelsen var kul. Nu har jag blivit mer bekväm, men tycker om att resa så då blir det ju hotell, men tycker att resan i sig mer lockande än boendet.

Så som vissa gör att bo på hotell i egen stad är inte alls lockande, blir mer jobb än mys 😝 vi har en skön säng och god frukost hemma 😁

Sova hemma hos andra gör jag bara om jag måste, blir obekväm, så då föredrar jag egentligen hotell men det hade blivit för dyrt 😅 är ju en del på besök "hemma" i Sverige. Är så glad för vi köpt sommarstuga i år, då kan jag vara hemma i eget hus också när vi är på besök i Sverige :p

men omväxling och resor vill jag gärna ha/göra, det är väldigt trevligt 😁👌
 
Min omväxling är att jag ligger inne på psykiatrisk klinik ganska ofta.
Det låter ganska underligt, men jag trivs ofta ganska bra. Man träffar likasinnade och ofta är det många man känner sedan tidigare. Personalen känner man också bra.
Ska tillägga att jag i stort sett alltid har enkelrum.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 924
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 889
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 818
Senast: bollen__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp