Omväxling i vardagen

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har funderat på en sak.

Jag trivs fenomenalt bra i min lägenhet, men ibland behöver jag lite omväxling, typ vara hemifrån en eller två nätter. Då har jag min mormor som jag ofta besöker (asså jag besöker ju henne för jag vill träffa henne förstås, men ni fattar). Jag kan också sova "hem-hemma" hos pappa om jag vill/behöver. Eller hos min mamma och hennes sambo. Vi har också en sommarstuga jag åker till själv eller med sällskap när jag kan, det blir tyvärr mer sällan dock.

Hur ser det ut för er?

Jag känner mig lyckligt lottad som har det såhär och har på sistone funderat på ifall jag oftare "behövt" åka på resor/sova på hotell ifall jag inte haft dessa "tillflyktsorter". Visst, ibland är det såklart kul att resa/bo på hotell ändå och det vill jag också göra nån gång ibland.

Hur ofta bor ni på hotell? Händer det att ni bor på hotell i er egen stad eller typ grannstaden bara för omväxlings skull? :) Kan ni se något sånt här samband? Eller det är olika saker för er?

:)
 
Jag bor på hotell en till tre nätter varje vecka i tjänsten så jag har noll behov av att komma bort.
Älskar att vara hemma 😍
Nu är jag väldigt aktiv med hästen så då blor hemmatiden ännu mer värdefull.
 
Bor mest på hotell vid konferenser och liknande. Behöver jag komma bort hemifrån åker jag till någon vän i någon annan stad eller vid sällsynta tillfällen till föräldrarna.
 
Jag åker inte bort specifikt för att komma bort, men har turen att ha släkt och vänner spridda över Sverige och Europa så jag är ute och far hyffsat regelbundet. Riktigt hur regelbundet det blir har jag inte helt koll på men någon gång varannan månad kanske. Är tydligen helt lagom för jag har sällan något behov att komma bort däremellan.
 
Jag har väldigt litet behov av att komma bort, men sover kanske 1-4 nätter/månad i staden jag studerar. Så kommer bort ändå. :)
 
Jag drömmer om en sommarstuga just för att komma bort, sova borta och bara vara. Jag har inte ekonomisk möjlighet att skaffa en inom rimligt avstånd, men det skulle verkligen vara drömmen. Mina föräldrars ”sommarstuga” är i ett annat land pch där är jag någon vecka om året och är enormt tacksam att jag får vara där, men det blir inte samma sak som att ha en sommarstuga på närmare håll där man kan åka över en helg eller mer spontant.

Jag bor på hotell några gånger per år och tycker det är lyxigt och skönt, men det är i samband med resor. Funderar att någon gång bo på hotell i ”min” stad, men det blir aldrig av.
 
Jag har ett stort behov av omväxling! Inte nödvändigtvis komma hemifrån, men något måste hända. Det blir många dagsutflykter till omkringliggande samhällen.
Behovet av att sova borta är dock minimalt. Vill hellre sova hemma med mina katter.
 
När jag var friskare och orkade vara engagerad i organisationslivet så hamnade jag på hotell lite då och då.
det var förknippat med upplevelser, möten med intressanta personer och att träffa nya människor. Jag gillade det och saknar det emellanåt alldeles förfärligt.

Men det var inte själva omväxlingen som lockar. Det var de nya kunskaerna, upplevelserna och människorna. Jag älskar min stuga men det är ensamt här och jag behöver flocklivet.
 
Tack för alla svar, intressant.

Jag bor på hotell en till tre nätter varje vecka i tjänsten så jag har noll behov av att komma bort.
Älskar att vara hemma 😍
Nu är jag väldigt aktiv med hästen så då blor hemmatiden ännu mer värdefull.
Jag har väldigt litet behov av att komma bort, men sover kanske 1-4 nätter/månad i staden jag studerar. Så kommer bort ändå. :)

Då låter det som om behovet att komma bort blir lagom tillgodosett i arbetet/plugget. Om ni inte haft det så, tror ni ni rest bort oftare då?
 
Åker på konferens i jobbet 2-3 ggr om året och bor då på hotell 1-4 nätter åt gången. Jag känner aldrig något behov av att komma bort. Tvärt om blir min rutin-beroende hjärna lite stressad av att bo borta och jag har lite svårt att slappna av på samma sätt som jag kan hemma. Ogillar det dock inte men de gångerna jag är borta räcker gott och väl.
 
Jag sover hos min syster 2-4 nätter i månaden. Då jag har flera småbarn är det de enda nätterna jag faktiskt sover. Det är definitivt ett stort behov jag har.
Utan det andningshålet hade jag gått in i väggen.
 
Jag är hemmakär jag också men jag har varit nyfiken på att kanske ta in på hotell en natt eller så, bara för att känna på hur det är. Det var länge sedan jag var på hotell sist nu, flera flera år. Men det har känts lite som ett slöseri med pengar och om jag gör det ensam ... men kanske inte 🤔

Men så har jag sommarstugan på sommarna så det blir lite omväxling på sommarna iom det. :love:
 
Just hotell ser jag inget nöje i. Det är bara för att jag måste sova nånstans när jag är bortrest. Jag skulle aldrig ta in på hotell bara för att inte sova hemma.

Jag har alltid flyttat en hel del på mig. I perioder mycket resor i jobbet, och lite semesterresor och jag har i hela mitt liv haft tillgång till sommarstuga.

Jag vet inte hur jag skulle känna att "alltid" vara hemma, faktiskt.
 
Vi bor på hotell någon natt om året för att det är mysigt. Äter middag i hotellrestaurangen, hänger på rummet och äter god frukost. :)

Annars åker vi ofta till mina svärföräldrars landställe. Vissa månader är det varje helg medans vissa månader blir det inte någon.

Vi är inte så hemmakära, eller var i alla fall, kanske blir ändring när vi flyttar till hus istället för lägenhet.
 
Jag ÄLSKAR att sova på hotell. Det gör min bästa kompis också och det händer då och då att vi drar med oss ungarna och sover borta någon natt. 2 vuxna och 3 barn under 7 år i samma rum blir inte avkopplande men jag tycker att det är supermysigt. Ibland åker vi på en lite längre resa men det händer också att vi håller oss inom Skåne/Köpenhamn och där halva grejen är att bo borta med rena lakan utan smulor och hundhår och lego på golvet. Och hotellfrukost!

I övrigt sover jag hos kärestan 1-2 helger i månaden. Det blir också lite semester. Jag har en trevlig lägenhet men är inte hemmakär och gillar omväxling.
 
Jag ÄLSKAR att sova på hotell. Det gör min bästa kompis också och det händer då och då att vi drar med oss ungarna och sover borta någon natt. 2 vuxna och 3 barn under 7 år i samma rum blir inte avkopplande men jag tycker att det är supermysigt. Ibland åker vi på en lite längre resa men det händer också att vi håller oss inom Skåne/Köpenhamn och där halva grejen är att bo borta med rena lakan utan smulor och hundhår och lego på golvet. Och hotellfrukost!

I övrigt sover jag hos kärestan 1-2 helger i månaden. Det blir också lite semester. Jag har en trevlig lägenhet men är inte hemmakär och gillar omväxling.

Åh, vad mysigt!

Jag och mina vänner åkte bort över en natt och bodde på ett hotell med spa för ett år sen. Supermysigt var det!

Jag fick mersmak och fick med mig mamma på samma sak, fast ett annat hotell, i mars i år. Det var härligt!
Hade gärna åkt igen, men har ingen som är lika eld och lågor som jag tyvärr. Ska se om jag får med mig mamma... ska nog önska mig det i julklapp/födelsedagspresent... :).
 
Jag tycker verkligen jätteilla om att sova borta. Jag har nästan all släkt och alla kompisar kvar i Stockholm så jag sover där ibland, men det som ger mig något är att träffa dem. Själva miljöombytet har jag inget behov av alls.
 
Jag ääälskar att sova på hotell och önskar att jag hade råd att ta med mig hundarna och göra det oftare, de brukar också uppskatta nya miljöer.
Bara för att se lite annat, känna sig bortskämd och utforska en ny stad eller trakt.
Nu kör vi budgetvarianten istället och försöker vandra ut och tälta någon gång per sommar, det är också fantastiskt! Lite svårare att ta sig ut på längre turer utan bil, men det går.
 
För mig är det inte sovandet som är poängen med att åka bort, det kan jag göra hemma. Att det är kul att komma bort hänger snarare ihop med att man vanligtvis gör något spännande på dagarna när man åkt iväg samt att man får se andra miljöer. Hotellfrukost är trevligt men ofta överskattat tycker jag, visst finns det mycket att välja på men kvaliteten är ofta sämre än sånt man kan ordna hemma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 925
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 894
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 143
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp