Omväxling i vardagen

Jag sover hos mina föräldrar någon natt i veckan när jag inte jobbar så mycket (annars är jag på jobbet två-tre nätter i veckan), för att få sova själv och slippa stöka med sambon plus katten. Inte så mycket för att jag vill ha omväxling utan för att jag sover skräpigt i perioder och behöver få sova utan att bli störd av en närgången katt eller en sambo som går upp på morgonen och hos föräldrarna har jag en större säng än hemma för mig själv (och hunden då).
 
Jag sover borta en del i jobbet. Och får då se en del annat.
Sen vi flyttade hit har jag dock mycket mindre behov av att komma bort. Vi bor ju väldigt härligt på så många vis.
Behöver jag komma bort kan jag antingen hälsa på familj, vänner eller åka till båten eller landet sommartid.
Vi får också låna lägenhet/stuga utomlands om vi vill och hinner. Just nu får vi dock klara oss utan det iom kort om tid.
 
Jag är väldigt hemmakär, och känner sällan att jag måste komma bort hemifrån.
Däremot uppskattar jag nog att åka bort, både över dagen och så att man sover borta. Gillar att sova på hotell, och har en sambo som tycket det är lika trevligt, så vi brukar göra små turer nu som då.

Har märkt att mitt behov av att komma bort/få omväxling växer när det är mycket på jobbet. Det är inte hemmet jag måste bort från då, utan vardagen. Den fysiska distansen ger mig ofta lite distans i huvudet också.
 
Nej, jag skulle helst vilja vara hemma jämt 😅
Har varit i killens lägenhet en gång, aldrig sovit där och vill inte heller.
Finns inget bättre än hemma 😍

Okej! 👍

Jag är väldigt hemmakär, och känner sällan att jag måste komma bort hemifrån.
Däremot uppskattar jag nog att åka bort, både över dagen och så att man sover borta. Gillar att sova på hotell, och har en sambo som tycket det är lika trevligt, så vi brukar göra små turer nu som då.

Har märkt att mitt behov av att komma bort/få omväxling växer när det är mycket på jobbet. Det är inte hemmet jag måste bort från då, utan vardagen. Den fysiska distansen ger mig ofta lite distans i huvudet också.

Men åh, vad kul att ha en sambo som uppskattar det lika mkt. Det är väl vad jag nån gång kan tänka att jag saknar med mitt ex, att vi gjorde mycket sånt.
 
  • Gilla
Reactions: MCP
Jag gillar inte att sova borta, har nog inget behov av omväxling på det sättet. Gillar när vardagen snurrar på lite lugnt, tror jag får den ”omväxling”/utmaning/variation jag behöver på andra sätt.
 
Jag har ett problem med att sova över hos vänner, tyvärr.

Jag gillar jättemycket att sitta uppe sent med vänner och prata och bli berusade och djupsinniga.

Men jag tycker att det ofta är ganska jobbigt att vakna hemma hos vänner och behöva hantera det sociala livet redan vid frukost. Och alla andra är mer morgonpigga än jag.
 
Men jag tycker att det ofta är ganska jobbigt att vakna hemma hos vänner och behöva hantera det sociala livet redan vid frukost. Och alla andra är mer morgonpigga än jag
Det är en mardröm! Framförallt om en sover över hos barnfamiljer med morgonpigga barn :o :eek: Det är tufft att vakna till det :D

(Och generellt tycker jag också det är svårt att sova hos andra för jag har svårt att somna, så det blir liksom ohållbart att var vaken men typ känna att en inte kam göra så mycket åt det utan behöver ligga kvar i sängen och bara vänta på att morgonen eller sömnen kommer - vilket av det som nu råkar infalla först :D)
 
Jag känner aldrig att jag behöver komma bort faktiskt. Jag vill helst var hemma i mitt fina hus tillsammans med familjen och alla djuren på gården. Nu är jag borta ibland ändå i jobbet eller om vi åker på någon semester eller så men det händer några få ggr per år bara :)

Är borta på andra saker ibland och då oftast i hästsammanhang, men det blir över dagen bara.
 
Jag avskyr att sova på hotell. Har gjort det mycket genom åren både i jobbet och privat. Nu vill jag bara vara hemma! :love:
 
Det är en mardröm! Framförallt om en sover över hos barnfamiljer med morgonpigga barn :o :eek: Det är tufft att vakna till det :D

(Och generellt tycker jag också det är svårt att sova hos andra för jag har svårt att somna, så det blir liksom ohållbart att var vaken men typ känna att en inte kam göra så mycket åt det utan behöver ligga kvar i sängen och bara vänta på att morgonen eller sömnen kommer - vilket av det som nu råkar infalla först :D)
Jag delar båda erfarenheterna. Mycket kämpigt!

Det är också jobbigt med morgonpigga vuxna som redan vid frukostbordet börjar gasta om att komma igång och ut och göra något av dagen. När jag helst bara vill försjunka i tidningen och dricka kaffe.
 
Jag behöver få vara ifred regelbundet. Om det är jag eller ex + barn som då åker iväg spelar ingen roll.
 
Att komma bort hemifrån, i meningen att resa från något snarare än till något, tror jag inte att jag någonsin önskat. Däremot händer det då och då att jag vill byta natthärbärge för att få en viss upplevelse, typiskt en konsert, en middag och utekväll, eller en fest. Ungefär som @Ullmerkott beskriver. Hotellnätter i sig har jag fyllt min livskvot av för länge sedan genom jobbet, periodvis 70-80 nätter om året men numera något tiotal, men eftersom min partner tycker att det är kul så gör vi det ibland. Senast förra helgen, på partners födelsedag, till en stad halvannan timme bort för att gå ut och dricka cocktails (på fyra haussade ställen som dock alla i praktiken var besvikelser drinkmässigt).
 
Har inget speciellt behov av det nej, är nog rätt så hemmakär. Sen har vi 4 barn 0-8 år, och 4 hundar så det blir så mycket logistik runt att åka och vara borta, det tar ofta mer än det ger tycker jag.
 
Jag har nog väldigt litet behov att sova borta bara för den sakens skull. Trivs väldigt bra att gå hemma och skrota. Däremot kan jag längta efter att då åka ut och se världen. Nackdelen då är att jag inte kan bo hemma medan jag gör det. Men bortasovandet blir ett nödvändigt ont. En vecka hemifrån är lite mycket. De sista dagarna längtar jag hem.

Däremot kan jag längta efter att få vara hemma själv! Det får jag aldrig vara... nästan aldrig iaf. Det är alltid någon hemma.

Så att åka bort OCH behöva bo med andra än min man och mitt barn känns inte positivt alls!
 
Men åh, vad kul att ha en sambo som uppskattar det lika mkt. Det är väl vad jag nån gång kan tänka att jag saknar med mitt ex, att vi gjorde mycket sånt.

Det är egentligen min sambo som återuppväckt min lust till det. Exet var inte speciellt förtjust i att åka någonstans eller göra något bara för att så vi gjorde inte så mycket sånt och jag kunde inte njuta av det på samma sätt då heller.
Vi kan lika gärna åka på en hotellnatt till någon stad, som på en dagsvandringstur i närheten, något smått som bryter av helt enkelt :)
 
Jag är också väldigt hemmakär och känner sällan att jag vill bort liksom. Å andra sidan kanske det har att göra med att jag spenderar ca 50 nätter borta varje år "av bara farten", eftersom hela min familj och många av mina vänner bor i ett annat land än jag och jag hälsar på dem flera gånger om året.

För mig är det snarare på nivån att jag kan bli lite upprymd bara av vetskapen att jag inte behöver åka bort någonstans de närmaste 6-8-10 veckorna eller vad det nu kan vara :p
 
Jag älskar att sova hemma, eftersom jag spenderar minst en natt i veckan på jobbet. Tycker att det är lyxigt att lägga sig i egna sängen varje gång jag gör det 😁

Men - jag älskar att bo på hotell. Gärna i hemstaden. 😍
 
Jag har inte sovit borta sen 2002-2003 nån gång.
Reser aldrig. Skulle nog behöva komma iväg och ta en paus från ”hemma”.
Är inte hemmakär men har svårt för förändringar så att åka bort en helg skulle bara stressa upp mig mer.
 
Sover jättesällan borta, det är på sin höjd på någon semesterresa ibland. Gillar visserligen att bo på hotell eller hyra stuga eller så, men har liksom inget behov av det. Att bo hos andra människor, sova över hos någon eller så, känns mest bara jobbigt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft mycket tankar om livet på sistone, sannolikt för att det förändrats mycket på kort tid men också för att jag upptäckt att...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 925
Senast: movi
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 893
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp