Onödiga prylar!

Sv: Onödiga prylar!

Benlindorna. Jag har ett set med blå och ett par vita och jag har använt dem max två gånger, köpte dem för kanske tre år sedan :smirk:

Håller med om longerdeltat :) sen har vi då flugtäcket i nylon, fleecetäckena (de 20 styckna...), i princip alla höst och vintertäcken som inte går att använda eftersom de sitter så dåligt (hästen råkar ha dyr smak, det är bara horseware som funkar... *suckar*), alla julprylar såsom renhorn och rödvita tingeltangel som aldrig någonsin har använts. Pad i nåt gult skumgummimaterial... (är slängd)... mina shortchaps - vad ÄR det bra för egentligen..?

Polly_Mulle skrev:
Vidare har jag en longerkapson i textil, vad jag nu ska ha den till? Tömkör i träns och longerar i grimma... Den tar bara plats...

Ha, då kan du väl skicka kapsonen till mig för en sån behöver jag! :p ;)

Jag har en grimma (ponny) som e så liten att bara en Shettlandsponny kommer i den. (max)
+ att den är neonorange....
Men den var ju så söööt......:rofl:

ne, jag tycker longerdelta är jätte bra, har den på i bettet när jag longerar, väldigt praktiskt när hästen ska bytta varv osv, kan ibland också annvända den när jag är ute och går osv. :)

jag har inte så mkt grejr som jag inte annvänder, men det måste väl endå vara typ benlindor, ne just jah dom har jag juh börjat annvända nu när jag annvänder back on Track omslag. haha måste vara säkerhets västen?? fast den börjar jag nog ha när det blir fältävland i vår.:)

Hihi min är en grönblå bucas :love: Jättegullig men shettisen behöver införskaffas för att den ska komma till användning. ;)

Jag har säkert 100 saker som inte används men just nu kommer jag inte på någon som är riktigt onödig... Min longerdelta har varit hundhalsband, Fäste till hundhalsband mellan halband och cykelkorg, vattenspannhängare mm mm. Jag har den till jättemkt utom det den är tänkt till...
Sedan har jag ju en del fleecetäcken som ligger och skräpar...

Det får nog bli mina svarta Hansbo bakbensskydd pga att jag inte har några frambenskydd till dem :p

Sen har jag en hel uppsättning borstar o grimmor till en tredje häst, när det troligen aldrig blir någon tredje häst :D :rofl: Det är väldigt onödigt!!!

*knapplån*

En stübbensadel som inte passar någon av mina 4 hästar, som jag inte får såld :mad:.. Hänger bara och skräpar. Älskar ju den sadeln, får ångest :angel:

Min onödigaste pryl är nog en fin svart lädergrimma i storlek shetland/föl med mässingsspännen som-som bekant inte går på någon av hästarna.:smirk:

*kl*
Jag gillar fleecetacken!
Onodigast, sa manga olika bett, tex tungfelsbett, hur manga hastar gar det att rida med ett sadant????????????

Morran skrev:
Fanns en tråd för hundra år sedan, men det dyker ju alltid upp nya prylar på marknaden. ;)

Så, vilken är din absolut onödigaste hästpryl?

Min är ohotat, fortfarande longerdelta. Den är degraderad till hinkupphängare i boxen...

Hej!

Den mest onödiga prylen i mitt stallskåp skulle kunna vara fleecetäcket (min häst har ordentlig vinterpäls) Men jag måste nog säga att det superdyra körhuvudlaget med läderskygglappar (väldigt snyggt!) är totalt onödigt. Hästen rekomenderades ett s.k. stängt huvudlag av körinstruktören, hästen höll dock inte med alls. Han ville då bara se vad som fanns bakom honom. Således användes huvudlaget enbart tre gånger. Fortfarande lika snyggt somom det var helt nytt.

Någon som är intresserad av ett stängt huvudlag kanske??

Alla grimmor jag har, fårskinnsvante, våtservett till hästar, gulliga rosa nosludd.

när jag är uppe i 17 olika typer av spön, så är väll det det onördigaste speciellt när jag inte behöver spö på min häst :smirk: :rofl:

molvi

Har en vit hopp-luva från 80/90-talets glada dagar som jag inte näns slänga - :angel: varför vet jag inte den är hemskt ful, det var på den tiden hoppluvorna hade fransar:eek:. Men luvor generellt är ett slöseri med pengar hos oss. Har en grön från equiline som jag använde när jag trodde det skulle hjälpa min lilla nojiga häst, det visade sig vara magnesium hon behövde så sedan dess ligger den i stallådan och samlar dam:devil: Men med tanke på att jag har haft den vita så lång ligger den gröna alldeles tryggt.

Har funderat kring användandet av luvor nu när jag har varit runt på tävlingar, allvarligt talat hur mycket flugor finns det i februari/mars?:devil:

Hm det är nog barbacka gjorden, Fast den kanske komme till användning nu när min ena häst är så fet (Tror jag) (Eller om hon är dräktig iaf men enl blodprovet så skall det ej finnas ett föl) För hon har börjat bli tjock de senaste och sadeln ligger inte så jätte bra längre..

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 216
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?