Bukefalos 28 år!

Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

Förtal är ju rätt så svårt att bevisa.

Speciellt i hans fall.

Du har så många rätt. Dels smsen. Trovärdig berättelse. Du är hans underordnade. Arbetsplatsen. Din anmälan, som dessutom visar att du tyckte allt var jäkligt obehagligt. Och Buke;)

Det här fixar du bra:bow:
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag tror att det är precis så, att han motanmäler för att det är hans enda kort i det här läget. Han hoppas väl att det ska uppfattas som att ord står mot ord och kanske tror att det om han inte anmäler ska uppfattas som att han godtar det du anmält honom för. Eller så fattar han verkligen inte hur han betett sig och tycker själv att "det är väl inte så illa som BernT säger" och då är det verkligen bra att du gått vidare så han får höra av samhället att det här beteendet inte är OK! Man får väl hoppas att han lär sig nåt av det...O_o

Det är riktigt bra gjort av dig att anmäla!! Pepp till dig!!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Han visste nog inte om att du sparat sms:en och därför ljög han om dem, nu blir det uppenbart för alla att han ljugit redan där. Ingen bra början för honom ;)

Var stark nu vid förhöret, dvs visa att du är ledsen osv men tveka inte en sekund i dina vittnesmål. Var absolut bestämd, det ger ett stabilt och trovärdigt intryck. Du har ju rätt. Tänk inte en enda tanke på nåt annat.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Med tanke på sms:en tror jag inte att han har mycket att hämta. I strid med en del man hör är polisen inte idioter. En närstående till mig har blivit polisanmäld upprepade gånger av en person som h*n tidigare haft en relation med och som i själva verket trakasserar min närstående. Även min närstående hade sparat alla crazy sms och kunde visa upp den när h*n kallades till förhör. Det har inte blivit något av anmälningarna och galningen gör nu bara bort sig mer och mer för varje gång en falsk anmälan sker.

Din story är inte konstig eller unik på något sätt så det finns inget i den som polisen kommer att studsa eller klandra dig för. Tyvärr råkar många ut för liknande saker. Det ska inte på något sätt hållas emot dig att ni hade en bättre relation från början och att du var trevlig. Det är ju helt naturligt att man är trevlig, tills någon beter sig som ett svin. Den vanligaste förföljaren är faktiskt någon man har varit gift/ihop med! Att ni var kompisar från början, eller om ni flörtade eller hur det nu var har inte ett dugg med saken att göra.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Absolut, tror inte det är överdrivet lätt att bli dömd för förtal utan att det tvärtom är rätt svårt. Dessutom handlar det ju delvis om spridning, alltså att berätta för sin chef och några kollegor räcker inte.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jo, allt har ju med bevisen att göra. Som sagt så har ju TS rätt så klockrena bevis.
Fast det är ju inte TS som ska bevisa att det inte är förtal utan tvärtom, eller hur menar du? I övrigt håller jag absolut med om att TS inte har något att oroa sig för. Ville bara klargöra (eftersom det är ett ofta förekommande missförstånd) att det kan röra sig om förtal även om det man säger är sant (och kan bevisas).
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Det måste väl anses som försvarligt att jag berättade om detta för kollegor/chef? Hur skulle jag annars kunnat fått hjälp/stöd?

Naturligtvis har du gjort rätt som tog upp det med chef. Din chef är ju ansvarig för din arbetsmiljö.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

För att räknas som förtal ska väl avsikten med att man sprider "sanningar" om någon vara att skada personen ifråga. Att berätta för sin chef att man blir trakasserad/förföljd av en annan anställd kan aldrig vara förtal, så länge man talar sanning.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Precis. Däremot, om TS skulle starta en hemsida där hon berättar om det samtidigt som hon namnger och lägger ut bild på snubben, då kan det vara förtal, och då spelar det ingen roll hur sant det är.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag är tokimpad av dig TS, tycker att du är asstark som tar dig igenom detta. Skönt att du blivit arg, hoppas att processen går fort så att du kan lägga det här bakom dig. :)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

*kl*

TS, släpp oron kring snubbens motanmälan. Han har inget case.

Jag råkade ut för samma och föreställde för mig själv att snubbens motanmälan nålades upp på någon sorts "wall of shame" i polisens fikarum och blev veckans driftkucku. Extremt uppdiktat - men extremt skönt.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Idag är det onsdag. (Varsågod för info liksom :angel:)

Berätta om förhöret när du har tid och ork.
(Och boka en dejt med mig sen när du är Värmland.)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag fick flytta det till imorgon, så imorgon eftermiddag gäller det. Är på något konstigt sätt både nervös men lite taggad eller vad man ska säga :p

Vad söt du är, åker till Värmland på fredagen tänkte jag :)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Bra!
Och det är helt okey om du förbereder dig med att skriva upp punkter och ha med en lapp. Det är lätt hänt att komma ut från polisen och inse att man har flera saker man gärna hade berättat - men helt glömt bort därinne.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Ja skriva punkter att ta med är en jättebra idé! Väl i förhörssituationen är det lätt att bli lite splittrad och då är det toppen att ha skrivit ner allt man vill ta upp innan:).
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Nu har jag varit på förhör. Polisen var bra, vet dock inte om det blir rättegång. Imorgon kommer de beslagta min telefon för nån timme för att tömma den på sms och sånt. Sen gå igenom de och se. Så nu är det väl bara att vänta.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag vet ju inte allt som han skrivit och sen va det väl nån incident när ni jobbade som du bara löst nämnde. Jag tycker på vad du skrivit att det borde bli rättegång.
Känns konstigt annars.. Fy 17 för sånt här. Stå på dej, jag hejjar på dej för allt jag kan! Jag tänker på dej varje dag!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag hoppas det blir det. Ja jobbgrejen var vidrig, aldrig känt mig så kränkt någonsin innan. Och jag berättade ju såklart om den + hur jag upplevde det. Polisen sa en sak som jag blev förvånad över, att om jag eller han raderar sms så kan de inte få fram dom. Men jag har ju sparat allt så de kan ju se loggen från min iphone och sen jämför de med de från hans iphone och med lite tur har han raderat saker = till min fördel eftersom jag då har kvar bevis medans han försökt radera det.

Och vad gullig du är :) tack för det.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Konstigt att dom inte kan få fram dom raderade? Vid ett brott jag va i nära kontakt med för många år sen så sa polisen att att de kunde få fram det från mobiler och kameror. (vilket dom la beslag på då).

Kanske missminner mej dock för det va som sagt några år sen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 940
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 949
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 789
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 384

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp