Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

Händer nada. Polisen har ju tömt min telefon på alla meddelanden men i övrigt är det knäpptyst från dom. Hade jag vetat att det skulle hanteras med sån flathet från polisens sida hade jag inte anmält och skulle jag råka ut för ngt liknande nån annan gång vet jag ju nu att det inte är någon idé att anmäla.

Men stopp! Varför skulle det inte vara idé att anmäla? Har ärendet lagts ned? Det var ju bara två månader sen du anmälde, dessutom under semestertider. "Mitt" fall tog nio månader från anmälan till rättegång.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Kom att tänka på den här tråden idag då jag läste på intranätet för min arbetsplats. En man har muntligt trakasserat en kvinna här, båda är tillfälligt anställda, och egentligen är det ju en "ord mot ord"-situation utefter vad jag kunde tolka från den korta notisen. Men mannen har tillsvidare fått lämna sin tjänst och är sjukskriven. Trakasserierna hade skett vid tre tillfällen i juli.


Tycker det är konstigt att han på din arbetsplats inte åtminstonde flyttas så ni inte arbetar ihop? Du har ju mycket mer bevis än i det här fallet på mitt jobb där det "enbart" är muntliga trakasserier.

Strongt av dig oavsett, heja dig och hoppas att du längre fram i tiden inte tycker det var onödigt att anmäla :)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Just nu jobbar vi inte ihop men om några veckor kommer vi göra det iaf ett tag. Jag ska ringa utredaren imorgon och fråga hur det går. De kanske rentav lagt ner utredningen utan att säga ngt? Jag vet inte hur mkt mina bevis är värda, för den värsta delen har jag ju inga bevis även om jag detaljerat kan berätta om det och jag vet att de allra flesta tror på mig.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Spar allt och dokumentera.
Beroende på vad han gör så kommer polisen ta det på allvar.
Har själv ärende som är under utredning, där flera brottsrubriceringar ingår där en person förföljt mig och min familj under rätt lång tid.
Polisen ser allvarligt på dessa ärenden men ju mer bevis du har desto lättare kommer det att gå att få personen fälld för brott.
Och kom ihåg, det är inte du som gör fel och tänk på att lagen kan mala långsamt, polisens utredningar kan ta tid.

Styrkekramar till dig
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Fick brev idag (eller igår men läste det nu var inte hemma igår) nerlagt. Fyfan vad det känns som att bli spottad i ansiktet. Jag framstår som lögnare nu och jag måste jobba med den här killen. Jag förstår varför ingen vill anmäla. Med facit i hand hade inte heller jag gjort det.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Men gud! Hade de någon förklaring till det hela?? Kan du överklaga??? Du har ju rejäla bevis liksom!

Fan vad arg jag blir!!!

Kramar till dig TS.

Tyvärr är jag av samma erfarenhet. De hörde inte ens mina vittnen :(
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Låter ju inte klokt!!!!! Har de verkligen tömt telefonen osv? Så de inte "råkat missa" bevis där? *kram*
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Det står typ att förundersökningen läggs ner och ingen kommer delges misstanke om brott och så är det ett förhörsnr. Så imorgon ska Jag begära ut hans förhör och läsa det. Även om det var väntat så känns det trist som fan. Känner mig ganska uppgiven faktiskt. Men grattis till honom då, han vann och man kan tydligen bete sig hur fan man vill mot kvinnor om man är en man.

Mina vittnen hördes inte heller.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag förstår att det känns vansinnigt pissigt - men jag tycker ändå inte att du gjort det förgäves.
Även om det inte får några konsekvenser för hans del nu så har han i alla fall blivit anmäld, vilket han säkert inte tar lika lätt på som han vill ge sken av.

Peppkram!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag förstår verkligen inget alls:confused: Ditt fall hade bra mkt mer bevisning än mitt?
Iof så handlade mitt om ett direkt uttalat mordhot men ändå.. Obehagligt att de kan bete sej hur som utan konsekvenser!

Jag tycker fortfarande du gjorde rätt som anmälde! Även om det las ner så stod du på dej och visade att du inte accepterar sånt beteende! Trist att lagen (?) brister och inte kunde ta det vidare..
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Klart du gjorde rätt! Av två onda ting, tyvärr, är detta det rätta. Alternativet hade ju varit tyst accepterande.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Du har rätt att begära överprövning av beslutet utan att det kostar dig något mer än att formulera en sådan begäran och skicka den till beslutande myndighet. Jag skulle rekommendera dig att trycka särskilt på att du har vittnen som inte blivit hörda, det brukar man inte vifta bort hur som helst utan då blir åtminstone det gjort.

Det är inte jättevanligt att det blir ändring men det är inte på något sätt hopplöst heller, speciellt inte om det finns fler utredningsåtgärder som inte är gjorda. Är det polis som beslutat att lägga ner så ska åklagare göra överprövningen, är det åklagare så är det speciella överåklagare som granskar ärendet. Men det måste komma som en begäran från dig.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Är du säker på att det är rätt ärende? Så det inte är det han anmälde dig för?
(om jag nu kommer ihåg rätt)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Yes det är min anmälan, står klart och tydligt i brevet. Jag kommer inte överklaga för ser ingen mening med det. Men om inte jobbet agerar kommer jag snacka med alla journalister som ringt, har hittills bara klickat dom.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Yes det är min anmälan, står klart och tydligt i brevet. Jag kommer inte överklaga för ser ingen mening med det. Men om inte jobbet agerar kommer jag snacka med alla journalister som ringt, har hittills bara klickat dom.

Om inte ditt jobb reagerar så kan de ju se sig i stjärnorna efter alla de där tjejerna som de gärna vill ska arbeta där...

Men jag tycker att de redan borde agerat?
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Meeeeeeeeeen vafan?!?!?! :banghead: :rage:

Jag tycker iaf att du gjorde rätt som anmälde.
Jag önskar att du skulle orka överklaga, det kan inte vara rätt!
Tycker du ska prata med både din arbetsgivare och media för såhär får det bara inte vara!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Lider med dig. Har själv haft en obehaglig person efter mig men tack och lov gick det aldrig riktigt så långt. Trots att några år har gått så hänger det ibland över axeln på mig ändå
Du gjorde rätt i att anmäla trots allt. Nu finns det iaf på print vad han är kapabel till om fler råkar ut för honom.

Kanske Hasse Aro och "Stalkers" kan mota bort honom? :sneaky:
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 853
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 796
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 699
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp