Ont i magen :( ofredande?

Sv: Ont i magen :( ofredande?

Nu har jag semester fram tills några veckor in i augusti. Just nu händer inger, polisen har inte tömt telefonen än för de som gör sånt (typ it-avd antar jag) har semester, eller nått sånt där.

Så det dröjer väl tills Augusti innan ngt händer. Blir det rättegång tänker jag be om en stängd sådan. Vill verkligen inte att vem som helst som är nyfiken från tex jobbet ska kunna komma och lyssna eftersom jag tycker det här är väldigt jobbigt och känsligt.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Har följt tråden i det tysta och vill bara skriva hur otroligt stark du är som ändå vågade anmäla och stå på dig. :bow:
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Konstigt att dom inte kan få fram dom raderade? Vid ett brott jag va i nära kontakt med för många år sen så sa polisen att att de kunde få fram det från mobiler och kameror. (vilket dom la beslag på då).

Kanske missminner mej dock för det va som sagt några år sen.

Det går att få fram raderad data, och även data från väldigt skadade (brand, kross mm) hårddiskar, telefoner och annat, men det är oerhört kostsamt och kräver både speciell utrustning och speciella kunskaper.

Tror att det är det som avgör i vilka fall Polisen väljer att utnyttja möjligheten, tyvärr.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Nä det vet jag väl inte.. Har inte hänt ngt mer i utredningen utan det blir väl nu i höst. Börjar jobba mån v 32 och bara tanken på att gå tillbaka och jobba på samma ställe med honom som jag anmält ger mig lätt ångest. Speciellt eftersom ryktet går och "alla" vet. Sen har det hänt en del annat i mitt liv som gör att livet just nu inte är så roligt och jag får se om jag orkar med detta i höst. Som det känns just nu kommer jag inte göra det, men tiden får väl utvisa.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag förstår att det är en mycket jobbig situation för dig. Massor med tröstkramar från mig. Det kommer bli bra!

Du är STARK. :bow:
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Hm - I en sån här situation tycker jag det vore lämpligt av arbetsgivaren (som ju var förstående?) att flytta på mannen alt ge honom "ledigt" medan utredning och rättegång pågår. Jag tycker det låter alldeles orimligt att du ska behove jobba inpå honom under tiden, eller någonsin mer.

Hoppas det hela går snabbt nu och att du får upprättelse!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Hm - I en sån här situation tycker jag det vore lämpligt av arbetsgivaren (som ju var förstående?) att flytta på mannen alt ge honom "ledigt" medan utredning och rättegång pågår. Jag tycker det låter alldeles orimligt att du ska behove jobba inpå honom under tiden, eller någonsin mer.

Hoppas det hela går snabbt nu och att du får upprättelse!

+ 1!

Nu har ju mannen motanmält TS, så det kanske gör att arbetsgivaren har lite svårare för att agera, men någon åtgärd borde göras.

TS har du kontakt med ditt fack?
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

+ lady_vip :

Precis som lady_vip skriver så har han ju motanmält mig vilket gör det hela till lite moment 22. Han har väl å andra sidan inga direkta bevis för sina påståenden. Arbetsgivaren kan ju inte direkt öppet ställa sig på min sida utan måste ju stå på hans med. Jag antar att jag inte kommer behöva jobba direkt med honom men jag kommer se honom i korridorerna varje dag, på alla våra möten, i fikarummet osv.

Har haft lite kontakt med facket, men det är väl lite samma där för han är också med i facket och de måste ju hjälpa honom med. Men till hösten skulle vi få en varsin person att snacka med och som i sin tur inte får prata med varandra om det här. Min chef sa visserligen att jag skulle förbereda mig på en jobbig höst men jag trodde nog ändå att allt skulle vara klart innan det men det har ju inte ens börjat...
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Och det finns ingen möjlighet för förflyttning en tid? För dej menar jag nu.
Eftersom dom inte kan flytta på honom. Jag tycker inte det är att fly utan mer att få en break från allt. Samla ork till hösten. Nog tror jag att det blir tufft. Men jag tror mer du skulle ångra att du inte gick igenom det än att du gör det.

När jag blev mordhotad bad många att jag skulle dra tillbaka min anmälan. Personen i fråga fanns i min familj så jag hade inte något större stöd från familjen. Min mamma som bodde 80 mil bort kom till rättegången och hon stöttade mej till 100%

Min övriga familj trodde alla på mej men tyckte "synd" om honom. Då han hamnat i kläm med lagen tidigare fanns det risk för ett fängelsestraff den gången. Jag stod på mej och vägrade låta någon trycka ner mej. För mej handlade det om att stå upp för mej själv. Jag har rätt att känna mej trygg och ingen skulle få hota mej och få mej att känna mej otrygg. Hade jag dragit tillbaka anmälan skulle det kännas som han "vunnit".
Min sambo och hans familj ställde upp för mej och sa upprepade gånger att inte dra tillbaka anmälan. Sambons syster var kallad som vittne då hon hörde hotet.

När rättegången va över så va det så skönt. Även om det tog ett tag innan det hela la sej.
Han umgås med min familj än även om besöken är mindre. När jag åkte hem till min familj så gick han ofta på en lång promenad under den tiden jag va på besök. Jag kände absolut att jag "segrat" eller hur man nu ska uttrycka det. När han gick igenom en tragedi lät jag honom veta att jag inte va arg längre och han behövde inte åka iväg när han visste att jag va på väg.
Han får inte kontakta mej eller så men jag bryr mej helt enkelt inte om vi möts.
Jag är så otroligt glad att jag gick igenom det hela.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Usch, vilken soppa du har hamnat i. Förstår att det känns kymigt att ens tänka tanken att gå tillbaka, men försök ändå mentalt förbereda dig, stärka dig och hitta rätt känsla av att det är HAN som borde tycka det känns jobbigt, han som ska titta bort och undvika konfrontation.

Du har agerat rätt i en svår situation. Han har uppfört sig som ett as. Trist att ni ska behöva jobba ihop, men jag anser nog att han är den som ska flytta på sig.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

men jag anser nog att han är den som ska flytta på sig.

Vill förtydliga att jag oxå tycker det. Men då det tycks vara problem så kan det va bättre att BernT flyttar sej under en tid för att slippa känna sej utsatt. Så hon inte till slut mår så dåligt att hon inte orkar alls.!

*delvis knapplån

Jag bodde för övrigt granne med flickvännen till han som mordhotade mej. Han tyckte under en tid innan rättegången det va skitkul (?) att springa ut och blänga ner mej varje gång jag kom hem. Det va skitjobbigt men det upphörde efter rättegången! Jag flyttade 1 år efter att det hela hänt men då hade dom separerat. Men tryggheten i mitt hem va borta.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

+ lady_mike :

Jag kan få jobba i annan byggnad, har iaf fått det föreslaget, men det blir ganska krångligt och omständigt och framförallt riktigt ensamt. De kollegor jag gillar och litar på jobbar ju isåfall kvar i den vanliga byggnaden så det är inget alternativ för mig.

Tror inte han känner att han gjort fel, alls. Vet att han sökt annan tjänst så förhoppningsvis försvinner han snart...

Ska dock inte neka till att jag både en och tusen gånger tänkt typ "nä men jag överreagerade nog, det kanske inte var så illa" och övervägt att "ta tillbaka anmälan" men det ska jag inte! Bara bita ihop antar jag :p
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Jag blev glad över ditt inlägg nu! Glad att du står på dej! Och jag tycker du är sanslöst stark som jobbar kvar!!! Jag mins hur jag mådde. Kanske viss skillnad att ha galningen i lägenheten intill än på jobbet för jag blev halvt knäckt. Men inte helt av ondo för jag sov mkt hos pojkvännen den tiden och flyttade in hos honom efter kaoset efter 5 år som ett par och det va på tiden :p
Smutskastning och skitsnack om vilken idiot man är är skitjobbigt men oftast inser de flesta med tiden vem et är som är boven i dramat. Så va det i mitt fall.

Jag är glad att du har stöd av vänner och kollegor! Jag stöttar dej oxå även om det kanske är avlägset ;)
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Tack, känner mig allt annat än stark de flesta dagar. Fick höra på avvägar vad en person jag trodde stod på min sida sagt, som faktiskt sårade mer än jag trodde. En kollega hade nämnt allt det här och då svarade personen med "vi avvaktar utredningen så får vi se vem som talar sanning". Helt ärligt, den sved.

Hade vi bott grannar hade jag haftångest 24/7 tror jag, det lät hemskt :p konstigt nog har jag inte blivit kallad på förhör för hans anmälan på mig, undra om det betyder att de lägger ner hans? Skulle ju vara skönt isåfall.
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Ja inte va det kul. Minimalt med nattsömn. Men när allt va över kom jag ut starkare än någonsin.
Allt skitsnack, personer som misstrodde, sa att jag skulle dra tillbaka anmälan mm visade vart de stod. Skönt för då vet jag. Nu vet du oxå! Men det är fruktansvärt när det pågår. Det är först efteråt som man kan känna att att det är bra att veta vem som står pall i kriser.

Fast just i mitt fall va det inte många som misstrodde mej. Men det va ju tråkigt om han skulle hamna i fängelse så då borde jag va snäll mot honom.. Inte att han borde lära sej bete sej så han slipper fängelse.

Just den personen har iaf lugnat sej och har vad jag vet inte hamnat i kläm med lagen igen och det är väl ca 10 år sen nu.. Jag hoppas innerligt att det går bra för honom men jag vill inte veta av honom än idag.


Du är stark även om det inte känns så. Att vara orkeslös, rädd, velig mm är inte att vara svag, bara mänsklig!
Du kommer känna dej stark när det är över och du har klarat dej igenom en sådan pers!
 
Sv: Ont i magen :( ofredande?

Ta för Guds skull (eller: DIN skull!!!) inte tillbaka anmälan! Då har du kapitulerat och han segrat. Tänk inte ens tanken! :nailbiting:
 

Liknande trådar

Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 854
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 797
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 704
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp