Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så varför göra så då...? Om du ändå inte tror att det hjälper...?Eller tror du det blir enklare att ta tag i om det är en massa skitsnack som går, en massa lögner som sprids och folk börjar titta snett på er båda två? Kommer det att kännas lättare att gå till jobbet på måndag då och veta att nu är han förbannad, men kommer absolut att vara där och du har ingen back-up. Tar du det med chefen/polisen kommer han att fatta att du menar allvar och att hans beteendet får konsekvenser, han blir troligen avstängd/suspenderad i väntan på utredning (av AG eller polis) och du kan gå till jobbet i lugn och ro. Dessutom vet du att fortsätter han och gör det minsta lilla så har han skjutit sig själv i foten och du kan ringa efter hjälp omedelbart.
Och om han fuckar ur, vilken typ av hjälp vill du ha då? Ska du ringa kollegan mitt i natten när han skickar sms om att han står utanför eller nåt...? Eller vill du ha ett pågående ärende så att han bara plockas in.
Ska du nu göra något så bör du ju göra något ORDENTLIGT, som faktiskt hjälper, och ta hjälp av rätt (utbildad och erfaren) person som KAN sånt här - dvs en polis. Inte en kollega som inte borde behöva bli inblandad alls.
Du soppar till det hela i nödan och gör det bara mer trassligt genom att inte gå den rätta vägen. Jag tror du behöver inse att du KAN INTE reda ut det här utan att göra personen upprörd - det är oundvikligt och INTE DITT PROBLEM. Så ska det ändå hända så gör inga halvmessyrer och blanda in oskyldiga utomstående som inte förtjänar att blandas in i skiten, ta hjälp av de som är betalda, utbildade och kunniga på det här och LEVER för att hjälpa!
Har du ringt 11414 än och läst upp sms:en som du ville?
Saken är utredd och jag kommer inte göra ngn anmälan av ngt slag. Finns ingen anledning och jag kommer inte ändra mig. Jag kommer ha oerhört svårt för denna människa resten av tiden vi ska jobba ihop och undvika honom maximalt, men vi behöver inte jobba ihop särskilt mkt.
Han har också lämnat mig ifred sen jag sa ifrån ordentligt.
Jag skulle ändå ringa 11414 och anmäla detta, du behöver inte låta anmälan vara mer än en notering, dvs det behöver inte startas en utredning, men det ligger där ifall ngt händer igen så kan polisen se att denna gamla anmälan finns.
Jag skulle ändå ringa 11414 och anmäla detta, du behöver inte låta anmälan vara mer än en notering, dvs det behöver inte startas en utredning, men det ligger där ifall ngt händer igen så kan polisen se att denna gamla anmälan finns.
Att ringa polisen behöver inte bli så dramatiskt. Däremot tror jag att det är bra att polisen har noteringar om vad som hänt. Om något liknande sker igen. Eller om någon annan drabbas.
Jag vägrade arbeta med killen som ofredade mig på mitt förra jobb. En kvinnlig kollega sade att "jamen, man måste ju kunna jobba med alla!"
"Dra åt helvete och ta honom med dig", sade jag.
Saken är utredd och jag kommer inte göra ngn anmälan av ngt slag. Finns ingen anledning och jag kommer inte ändra mig. Jag kommer ha oerhört svårt för denna människa resten av tiden vi ska jobba ihop och undvika honom maximalt, men vi behöver inte jobba ihop särskilt mkt.
Han har också lämnat mig ifred sen jag sa ifrån ordentligt.
Johodå, det kan man visst.
Det beror nog på vilken typ av brott det handlar om, men just ofredande och även olaga hot behöver inte utredas - iallafall enligt den jag pratade med när jag gjorde min senaste "not" om idioten som trakasserar mig
Vi vet inte heller hur chefer och fack ställer sig till ärendet TS kan riskera att bli osams med en del folk under processens gång.
Fast vill man arbeta på en arbetsplats som inte stödjer en medarbetare som blir utsatt för brott av en kollega?
Jag kan inte alls se varför chefen eller facket ens skulle ha med saken att göra. Skulle du resonera på samma sätt om kollegan vid upprepade tillfällen stal TS bil för att busköra med och sedan dumpa i ett dike?