OÖnskad Hund I Huset !

Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Tack Ginnies, du har verkligen förgyllt natten.
Du borde skriva en bok, så roligt är det att läsa vad du skriver.
Ibland undrar jag om du är sann, skämtar du med oss alla, eller är det bara sån här du är :love:

Marsvinspäls :D du testade alltså..


Allt är sant, tyvärr.:crazy:

Och även det med marsvinet. Gamla Spolen, 9 år, dog i höstas och min son har " glömt" gräva ner den. Synd att han inte var mer intresserad "av det som var kvar". Jag hade gärna tagit med Spolen i en strumpa till hundklubben, nu i återvinningens tider och allting.:angel:

Det jag inte har berättat är att min förra glädje över att hunden valt hallen och min stalljacka att sova på, har förbytts i ledsenhet och förtvivlan.

Varför tror du jag är vaken? Stockar dras frenetiskt under natten,han snarkar som en karl:rofl:, och lägg till att jag är extremt lättväckt.....

För en gång skull åkte jag nämligen hemmifrån. Utan Alf. I två dagar.
Jag var på Skandinavium för att titta på tävlingar.
Det var härligt och jag fick faktiskt lite samma känsla av frihet som förr, då barnen var små, och man fick en stunds barnvakt.

När jag kom hem har jag förstått att Alf tyckt att han vaktat mig för dåligt, eftersom jag haft möjlighet att rymma hemmifrån. Därför viker han inte från min sida, inte heller nattetid.:mad:
Och därför sitter jag här....... Suck.
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Därför viker han inte från min sida, inte heller nattetid.:mad:
Och därför sitter jag här....... Suck.


Ja, utom på hundklubben . Då duger jag inte.
Det är precis som med barnen.Man är inte alltid helt rätt när det blir offentlighet.
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Jag tror faktiskt att du måste släppa en levande mus. Som död är den bara värd att rulla sig i ..som sagt
Det är jakten och själva dödandet som lockar hunden.

Jag har haft en blandras tik som var minst lika bra på att ta möss som katten. Otroligt snabb.
Hunden jag har nu är mkt intresserad och skulle säkert gärna knipsa huvudet av en mus om han hittade en.
Det grävs o letas o skuttas i gräset (det kan ju hoppa fram något)
Jag bara väntar.. idag skällde han ut en ORM :eek:
Förstod vad det var för han stirrade ner i marken.... då ser vi ormen som gör utfall mot hunden. Usch!!
Hoppas han förstod att det inte var ett lämpligt offer, han har inte sett orm innan vad jag vet.
Möss och sorkar kan jag leva med, men en ormbiten hund - nej tack
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Himmel o pannkaka, vad tokigt det kan se ut i inäggen när man som jag inte uppdaterar datorn mellan våra svar...

Men vad fasiken, snarkande hund...släpp musen lös vetja :idea:
Du är ju ändå vaken, och jag lovar, du är glömd :banana:
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

En granne, en bit ifrån mig, ja knappt en km, föder upp indiska takråttor just till ormar.Han har en hel liten ladugård full.
Där kan jag köpa så många jag vill .
Men det bär mig emot att ta en sådan och släppa till hunden, iaf levande.

Men du tänker väl ändå inte ta med en levande råtta till hundklubben och släppa den för att fånga in hunden??? :D För det var ju ändå det som var problemet till att börja med...
(Obs - inte en fråga utan bara sagt med massor av skratt i rösten!!!)

Tänk vilken kaos du skulle skapa - inte en kotte skulle kunna fånga in sin hund!!! Fast, då skulle du ju kunna visa på att de inte har pli på hundarna alla gånger de heller förstås. Inget ont som inte har något gott med sig. :rofl:

För övrigt sällar jag mig till skaran som tycker att du borde skriva en bok, små kåserier kanske? Dina inlägg är underbara och målande och man vill bara höra MER!!! :love:
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Men du tänker väl ändå inte ta med en levande råtta till hundklubben och släppa den för att fånga in hunden??? :D För det var ju ändå det som var problemet till att börja med...


Nej, inte levande, men jag skulle kunna tänka mig en död råtta i en strumpa.Som lockbete!:p Men det har visat sig att det antagligen inte fungerar.

Men jag har redan från början varit inne på att lära honom jaga råttor. Men som någon sa så måste det nog vara levande. Jag kan nog börja med möss, men även de är svårfångade i bur den här tiden på året.
Jag får vänta.
Bild kommer att komma, vad det lider, det finns säkert någon som kan hjälpa mig att sätta in en i värsta fall.
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

För övrigt sällar jag mig till skaran som tycker att du borde skriva en bok, små kåserier kanske? Dina inlägg är underbara och målande och man vill bara höra MER!!! :love:


Säg som det är. Min olycka är er glädje.:devil:

Jag har lärt mig att man bearbetar sorg bra genom att skriva av sig, och för min del verkar det som det hjälper....lite.
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Nu har det hänt, tid bokad, hund inkörd och ballen tom, och inte bara tom vad det verkar, det ser ut som det inget finns kvar alls.:)

Vovven är hemma med tratt och mycket olycklig, gnyr och gnäller,vill inte gå, ska bäras, vilket resulterade att jag inatt, vid halvtre, fick gå upp och göra en byxa åt honom med hål för ben, svans och snorre så att han kunde slippa tratten.

Allt gnällande och gnölande började ändå till slut påverka mig och jag började tycka riktigt synd om Alf och undrade vad jag gjort...tills jag tog av byxan och han , bara sådär på stört, blev helt som vanligt, sprang och var glad, han gnäller för byxan och tratten, inte för kastreringssåret!:idea:
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Jösses!
Nu har han bott hos mig i ett år!

Och i julas hände faktiskt, lite passande vid denna religösa högtid, ett under.
Lille Alf tog sin första mus.:d:d

Men lite hjälp av en ändå rätt så stolt ägare.:D
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

På valpkorten jag har är han inte längre så ful som jag tyckte att han var då.
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !

Roligt med din tråd om din " ansvarslösa" dotter som resulterade i att du blev med hund.
Men hur gick det med lydnadsträningen och inkallningen på klubben?

Jag förvånades över att ingen föreslog en pipleksak som belöning och lock vid inkallning, pipljudet brukar trigga igång de flesta terriers och din hade väl redan visat ett visst intresse för marsvinens pip!?
 
Sv: OÖnskad Hund I Huset !




Eftersom jag är en ärlig människa och inte ljuger, så, nej, jag hade inte tänkt riktigt så redan nu att jag skulle bli ledsen den dagen om 14 år när han går in i den eviga vilan.
Herregud, ibland känns det som jag kommer dit före hunden.

Hej o tjolahopp.:D

Tänkte uppdatera min gamla tråd lite sådär för skojs skull. Om nu det ens finns kvar någon användare från den tiden.:confused:

Den oönskade hunden lever fortfarande precis som dens ägare ( ja eftersom jag då skriver detta:D)

Tänk att det har gått 11 år :nailbiting:O_o:eek:.
11 år med hund i huset.:cautious:
 
Hej o tjolahopp.:D

Tänkte uppdatera min gamla tråd lite sådär för skojs skull. Om nu det ens finns kvar någon användare från den tiden.:confused:

Den oönskade hunden lever fortfarande precis som dens ägare ( ja eftersom jag då skriver detta:D)

Tänk att det har gått 11 år :nailbiting:O_o:eek:.
11 år med hund i huset.:cautious:

Har ni nått konsensus kring varandras existens?
 
Gällande kastrering, låt valpen växa upp och bli vuxen först. Könshormoner handlar inte bara om könsdrift, utan är viktiga för en normal utveckling både fysiskt och psykiskt. Visst kan en hanvalp bli ganska pestig när den blir tonåring (har själv en 8 månaders mopshane där hormonerna sprutar ur öronen samt just nu två höglöpande tikar i huset...), men det är övergående. Ingen vettig veterinär borde ens överväga att kastrera en valp!! Vänta tills din valp är i alla fall 1,5 år innan du kastrerar.
 
Gällande kastrering, låt valpen växa upp och bli vuxen först. Könshormoner handlar inte bara om könsdrift, utan är viktiga för en normal utveckling både fysiskt och psykiskt. Visst kan en hanvalp bli ganska pestig när den blir tonåring (har själv en 8 månaders mopshane där hormonerna sprutar ur öronen samt just nu två höglöpande tikar i huset...), men det är övergående. Ingen vettig veterinär borde ens överväga att kastrera en valp!! Vänta tills din valp är i alla fall 1,5 år innan du kastrerar.
Hunden är idag 11 år :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445
Övr. Hund Ja, vi har två hundar som är trevliga och sympatiska i övrigt, men som har en olat där vi misslyckats kraftigt i vår träning och...
Svar
15
· Visningar
1 198
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 156
Senast: Lilahnee
·
M
Övr. Hund Bakgrundsfakta: Igår när jag var ute med valpen så kom det ut en stor labrador från skogen. Den ville antagligen bara leka (viftade...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp