OÖnskad Hund I Huset !

Sv: OÖnskad Hund I Huset !




Problemet, nu när jag tänkt igenom ev omplacering, är att det kan inte vara helt enkelt att få ett bra hem.
Med de krav jag har.
Även om hemmet låter bra när överlämnandet sker, så är det inget som fortsättningsvis garanterar god skötsel.Och då blir mitt samvete stört för resten av mitt liv.Jag skulle verkligen inte må bra.
Det är som att sälja häst och få garantier för viss "skötsel" utan att det efterhålls.

Om du har så höga krav på ditt djurs hem tycker jag du ska läsa ALLT du kommer över om arten, veta vad din hund är för ras och tagit reda på basic grejer som vad du ska ge den för mat... Har du koll på vaccineringar och sådant? Vad som är giftigt att äta? Grundläggande psykologi? Du får ursäkta tonen, men jag stör mig lite på din inställning till hunden.
 
Om du har så höga krav på ditt djurs hem tycker jag du ska läsa ALLT du kommer över om arten, veta vad din hund är för ras och tagit reda på basic grejer som vad du ska ge den för mat... Har du koll på vaccineringar och sådant? Vad som är giftigt att äta? Grundläggande psykologi? Du får ursäkta tonen, men jag stör mig lite på din inställning till hunden.
Efter 11 år så har hon nog hunnit lära sig det mesta och bevisligen överlevde den. :D
 
Roligt med din tråd om din " ansvarslösa" dotter som resulterade i att du blev med hund.
Men hur gick det med lydnadsträningen och inkallningen på klubben?

Jag förvånades över att ingen föreslog en pipleksak som belöning och lock vid inkallning, pipljudet brukar trigga igång de flesta terriers och din hade väl redan visat ett visst intresse för marsvinens pip!?

Det gick bra. :)
Vi gick i 3 år.:crazy:
Sedan va han klar och då ville de ha in oss i tävlingsgruppenO_o, jag sa OK om jag slapp tävlandet med det gick inte och sedan har vi aldrig varit där.

Och vi hade både rått kött och pipleksak, fungerade bra till slut men det drog till sig andra hundar.:D
 
Har ni nått konsensus kring varandras existens?

Det fungerar bra. Vi har en del gemensamma intressen som stärker våra band.:laugh: . Ganska många år så var råttjakt prio ett.
Han har också varit med vid mkt tuppslakt. ( hund får vänta en bit bort medans tuppen nackas, sedan är han med)
Han vaktar gården från räv. Ja, egentligen gör han inte så mycket men mina skator kraxar på ett speciellt sätt när räven är i buskarna och när hunden hör det så skäller han. Jag har inte bestämt mig än vilken som är smartast skatgruppen eller hunden. Eller jag som förstått sambandet.:angel:
 
Har du koll på vaccineringar och sådant? Vad som är giftigt att äta? Grundläggande psykologi? Du får ursäkta tonen, men jag stör mig lite på din inställning till hunden.

Det gör du säkert med rätta, jag är inte egentligen så förtjust i hundar däremot är jag djurvän och det kan räcka långt.
Hunden har och har haft ett fantastiskt liv. Det förstod jag för 10 år sedan, att så skulle bli om han överlevde, nu vet jag att det blev som jag trodde.
 
Han vaktar gården från räv. Ja, egentligen gör han inte så mycket men mina skator kraxar på ett speciellt sätt när räven är i buskarna och när hunden hör det så skäller han. Jag har inte bestämt mig än vilken som är smartast skatgruppen eller hunden. Eller jag som förstått sambandet.:angel:
Skatorna. Definitivt skatorna. Det är alltid de som är de smartaste :cautious:
 
Skatorna. Definitivt skatorna. Det är alltid de som är de smartaste :cautious:

Faan. Och jag som trodde...… att jag......skit samma, jag är väldigt glad över mitt stora skatbo i stora trädet intill huset. Kommer det katt så kraxas det på annat sätt och hunden skäller inte.

Det tog ett tag....några år...…:angel::angel:, eller nåt , innan jag fattade sambandet med just räv.
Missförstå mig inte, jag gillar även räv, men han försöker ju komma åt någon av mina hönor. Ibland kommer någon på fel sida av hönsens hage,
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 445
Övr. Hund Ja, vi har två hundar som är trevliga och sympatiska i övrigt, men som har en olat där vi misslyckats kraftigt i vår träning och...
Svar
15
· Visningar
1 198
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 156
Senast: Lilahnee
·
M
Övr. Hund Bakgrundsfakta: Igår när jag var ute med valpen så kom det ut en stor labrador från skogen. Den ville antagligen bara leka (viftade...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp