Opti gnägg...

Inelin

Trådstartare
Jag sitter och testar lite med programmet Opti gnägg...
Rutan "Balans i %". Vad är det man ska eftersträva där? Så nära noll som möjligt?
 
Det står att det ska vara så nära noll som möjligt men vad jag har hört så blir värdena inget bra om du går efter det.
 
Japp, om du tycker behovsvärdena stämmer med din uppfattning ska du få så nära 0 som möjligt. Räkna ut kvoterna själv.
 
Och mineralerna räknar de fel på.

MJ värdet x 0,4 för kalciumbehov, 0,3 för fosfor och 0,15 för magnesium. (gäller vuxna hästar som ej är dräktiga)
 
Nja, det är ju inte samma program...ok, freefarm har gjort båda programmena, men det du satt med är ju det första program dom gjorde, och där är värdena för låga...med optignägg får du rätt värden..
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 147
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 368
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 858
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Jag undrar över en sak. Min sambo jobbar på ett stort värmeverk och de använder ren beckolja i sitt jobb. Jag har kollat på ren...
Svar
2
· Visningar
469
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp