Orättvis fördelning

Mynta2

Trådstartare
Varför tillåts det Faq och info som spikade trådar på de flesta forum UTOM hästvård och foder ? Vi vill ha en spikad tråd om avmaskning samt grundläggande foderkunskap...men det har tydligen sagt NEJ..Varför då ? dessa 2 saker skrivs ju en miljard gånger hela tiden..varför ska detta sitta och upprepas hela tiden för ? Varför inte ha ett spikat inlägg där ? Ser nu att Datorer forumet fått en spikad tråd om virus...varför då ? Tål väl frågas en miljard gånger där med...eller hur ?
 
Sv: Orättvis fördelning

Men har du PM at dom som är moderatorer på dessa sidor och bett om det? Annars hör med Gunnar.
 
Sv: Orättvis fördelning

Det låter bra med en Faq med info om foderstater nålad längst upp på foder. Jag har ej fått någon förfrågan om det tidigare. Och att "det har tydligen sagt NEJ" har inte jag hört eller läst om.

Den får dock inte bara var en länk utan ska ha ett eget innehåll. Det är också viktigt att det är skriven som en rekommendation med säkra källor och inget man alltid ska ta för givet. Hur man gör en foderstat kan vara väldigt olika för många men ändå lika rätt.

Jag känner att jag inte har den kunskapen själv. Tar gärna emot tips på folk som vill hjälpa att skriva en sådan.

/Guldmane, moderator på foder
 
Sv: Orättvis fördelning

Mynta2 skrev:
Ser nu att Datorer forumet fått en spikad tråd om virus...varför då?
En användare på dator-forumet önskade få virustråden klistrad och jag tänkte att det kunde väl vara bra ett tag. Det kan hända att jag tar bort klistret om ett tag.

Jag tror inte att någon moderator är särskilt emot faq-trådar på forumen, men som lillebill säger måste trådarna ha ett eget innehåll och inte bara innehålla länkar till andra sidor. Det skadar aldrig att fråga, moderatorerna är till för användarna. :)

/Erica
 
Sv: Orättvis fördelning

Men lilla gumman! Ska du låna mina glasögon? ;)
Det är Guldmane som har skrivit inlägget ovanför,inte jag!

/lillebill
 
Sv: Orättvis fördelning

Haha... Tack, nu fick jag ännu en anledning att skaffa nya glasögon! :D Men ärligt talat så är det något som gör att jag brukar blanda ihop er två... :o

/Erica
 
Sv: Orättvis fördelning

Det kanske jag kan förklara för dig, eftersom bl a foder var ett av mina tidigare forum.

Orsak: Därför att i de FAQ man tidigare önskade skulle bl a en massa länkar till fodersidor vara inblandade, en förfrågan i det gjordes till Gunnar som då sade nej.

Jag vet också att jag själv efterlyste uppslag till ett FAQ på foder, förslag utan länkar till privata fodersidor etc. Men fick aldrig något gehör för det.

Hästvård är ett så utbrett område, för även om man kan skriva och nåla ett FAQ där vad borde det då innehålla??? Och även här utan vidare hänvisning till länk.
 
Sv: Orättvis fördelning

Men avmaskning...skrev jag inte det kanske ?? Detta ämne går aldrig in i huvudet på folk SAMT att är det ingen som råkar vara inne som kan om just avmaskning så skriver alltid folk som inte kan ett jota om detta ämne...sedan så snurrar osanningarna runt...å sen får man ta om alltihopa igen och igen. Börjar bli tröttsamt....samma fenomen kanske som när folk tjatar om att de fått virus i sina datorer...samma ämne om och om igen...
 
Sv: Orättvis fördelning

Men avmaskning...skrev jag inte det kanske, Börjar bli tröttsamt....

Men i hela friden dar läs inte det då, och jodå Magdalena har frågat. Men ville ha in sin fodersida som länk, vilket Gunnar alltså inte accepterade.
 
Sv: Orättvis fördelning

Det kanske är svårt att undvika då 10 av 15 ämnen handlar om samma sak. Och att det inte accepteras på andra forum men på hästvård ska saker upprepas i det oändliga. Tom på Barock är det ju ett FAQ så folk inte ska fråga samma och samma.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 273
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Nu börjar det väl strax bli dags att sluta räkna. 22 år sedan starten 14/5 1996. Den största uppdateringen som skett det senaste året...
Svar
0
· Visningar
1 745
Senast: Gunnar
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 695
Senast: MiniLi
·
Äldre På ett annat forum jag skriver på ibland, ett mindre vetenskapsinriktat, var det för ett tag sedan en diskussion kring om det skulle...
78 79 80
Svar
1 583
· Visningar
84 761
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp