Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Läste sommardäckstråden, @tott du gick ju på TS rätt hårt i den tråden men ändå har du drivit mobbingfrågan i denna tråden. Hur ställer du dig till ditt beteende i sommardäckstråden? Är det mobbing eller argumentation?
 
Läste sommardäckstråden, @tott du gick ju på TS rätt hårt i den tråden men ändå har du drivit mobbingfrågan i denna tråden. Hur ställer du dig till ditt beteende i sommardäckstråden? Är det mobbing eller argumentation?
Jag vet att jag gick lite hårt åt TS i hundvaktsfrågan, men jag lämnade tråden långt innan den låstes, vilket du kanske också noterat.
I min värld är det väldigt viktigt att man håller vad man lovar och i hundvaktstråden så tyckte jag att att det kändes korkat att TS frågade, men inga tips dög ändå. Allt kändes som bortförklaringar.TS frågade "Hur skulle ni göra?" ...vilket jag svarade på, och kom också med flera tips.
Argumentation är inte per automatik mobbning. Erkänner dock, som sagt, att jag kunde ha varit lite mindre hård i mina uttryck och ber @hollypolly om ursäkt här och nu. Förlåt!
Jag är själv pålitlig och har väldigt väldigt svårt för brutna löften.
 
Jag vet att jag gick lite hårt åt TS i hundvaktsfrågan, men jag lämnade tråden långt innan den låstes, vilket du kanske också noterat.
I min värld är det väldigt viktigt att man håller vad man lovar och i hundvaktstråden så tyckte jag att att det kändes korkat att TS frågade, men inga tips dög ändå. Allt kändes som bortförklaringar.TS frågade "Hur skulle ni göra?" ...vilket jag svarade på, och kom också med flera tips.
Argumentation är inte per automatik mobbning. Erkänner dock, som sagt, att jag kunde ha varit lite mindre hård i mina uttryck och ber @hollypolly om ursäkt här och nu. Förlåt!
Jag är själv pålitlig och har väldigt väldigt svårt för brutna löften.
Nu är det här inget mot dig personligen, men jag tror att varenda en som skriver liknade inlägg har sitt privata skäl som de anser väger lika tungt som dina. Det är därför jag har svårt att se lösningar som tänk efter, var lite snällare mot varandra, förutom då att flertalet inte ens kommer att läsa uppmaningen så är få medvetet elaka.

Visst det är ett fåtal som går in för att vara elaka, men de flesta gånger så handlar det inte om någon illvilja utan olika preferenser, att man brinner för frågan och blir för drivande i frågan och liknade.
 
Nu är det här inget mot dig personligen, men jag tror att varenda en som skriver liknade inlägg har sitt privata skäl som de anser väger lika tungt som dina. Det är därför jag har svårt att se lösningar som tänk efter, var lite snällare mot varandra, förutom då att flertalet inte ens kommer att läsa uppmaningen så är få medvetet elaka.

Visst det är ett fåtal som går in för att vara elaka, men de flesta gånger så handlar det inte om någon illvilja utan olika preferenser, att man brinner för frågan och blir för drivande i frågan och liknade.
Du behöver inte anamma mina förslag till förbättring om du inte vill!
Jag tänkte själv efter...men lite sent. Hoppas att jag tänker efter lite tidigare nästa gång. Jag vill i alla fall utvecklas och bli bättre - alla andra väljer för sin del.
 
Du behöver inte anamma mina förslag till förbättring om du inte vill!
Jag tänkte själv efter...men lite sent. Hoppas att jag tänker efter lite tidigare nästa gång. Jag vill i alla fall utvecklas och bli bättre - alla andra väljer för sin del.

Men tror du verkligen så många bara kastar ur sig saker? Handlar det inte snarare om att vi är olika, har olika skrivsätt och så finns det säkert en handfull som bara jäklas för att de gillar det.
Jag upplever nog att ganska många verkar lägga tid på att faktiskt skriva så förklarande och utförligt de kan.
 
Du behöver inte anamma mina förslag till förbättring om du inte vill!
Jag tänkte själv efter...men lite sent. Hoppas att jag tänker efter lite tidigare nästa gång. Jag vill i alla fall utvecklas och bli bättre - alla andra väljer för sin del.
Även detta inlägg kan tolkas som otrevlig och är ganska otrevligt i mina ögon. Du insinuerar att om jag (eller kollektivet) inte anammar din lösning så vill jag inte utvecklas och bli en bättre människa ;). Vad dina förslag till förbättring är framgår inte.

Nu handlar inte problemet om om folk vill förbättras eller inte utan att flertalet troligen inte ens är medvetna om problemet eller inte ser det som ett problem. De är varken bättre eller sämre människor än dig för det.
 
Vad dina förslag till förbättring är framgår inte.
Mina förslag finns många många sidor tillbaka, och jag uppfattade det som att det var dem du hänvisade till då du skrev "Det är därför jag har svårt att se lösningar som tänk efter, var lite snällare mot varandra..."

För övrigt så har jag lämnat denna tråd också - den ger mig inget mera, men kände mig manad att svara då jag blev taggad med en fråga. En fråga som dessutom gav mig en bra möjlighet att be om ursäkt för mitt agerande (som jag hade haft lite dåligt samvete för).
 
Själv funderar jag ibland på mina svar, skriver en stund, skickar. Och nästa gång jag går in i tråden är det 15-20 inlägg före mitt som inte fanns när jag skrev. Det kan bli skitkonstigt.
Men numera ser man ju inlägg som publiceras medan man skriver. Dessutom (om det segar) kan du ju uppdatera sidan innan du klickar på "svara".

Jag tycker det är obegripligt att vilja skriva inlägg utan att känna att man har läst tråden och har koll på hur den har utvecklats. Lite tangentsbordsdiarré över det.
 
Men numera ser man ju inlägg som publiceras medan man skriver. Dessutom (om det segar) kan du ju uppdatera sidan innan du klickar på "svara".

Jag tycker det är obegripligt att vilja skriva inlägg utan att känna att man har läst tråden och har koll på hur den har utvecklats. Lite tangentsbordsdiarré över det.

Om jag uppdaterar sidan när jag skriver så brukar inläggen jag skrivit försvinna.
 
Men numera ser man ju inlägg som publiceras medan man skriver. Dessutom (om det segar) kan du ju uppdatera sidan innan du klickar på "svara".

Jag tycker det är obegripligt att vilja skriva inlägg utan att känna att man har läst tråden och har koll på hur den har utvecklats. Lite tangentsbordsdiarré över det.

Mjae, jag skriver på mobilen och när jag skickat så kommer "det finns nya inlägg, visa dom?" på en liten rad.
 
Jag blir inte av med skrivna oskickade inlägg längre om jag uppdaterar numera. Jag brukade uppdatera förr om jag ändrade mig och struntade i att skicka om jag såg andra redan svarat.
Nu är inlägget kvar efter uppdatering.
 
jag tycker inte att detta är någon nätmobbing utan de beror på hur folk uttrycker sig i sitt skrivande (tror de är inte så illa menat som de låter)
Vista ja kanske är urusel på att formulera mig så folk förstår , jag tänker rätt men skriver fel !
Jag blir inte sur på någon här utan blir glad att kanske såhär menar TS tex

Här är så många olika viljor med , man är olika hur man tänker med

Jag har varit här sålänge nu så jag bryr mig inte om folk hackar på mig här inne utan kör mitt race iallafall ;)
 
Jag vet att jag gick lite hårt åt TS i hundvaktsfrågan, men jag lämnade tråden långt innan den låstes, vilket du kanske också noterat.
I min värld är det väldigt viktigt att man håller vad man lovar och i hundvaktstråden så tyckte jag att att det kändes korkat att TS frågade, men inga tips dög ändå. Allt kändes som bortförklaringar.TS frågade "Hur skulle ni göra?" ...vilket jag svarade på, och kom också med flera tips.
Argumentation är inte per automatik mobbning. Erkänner dock, som sagt, att jag kunde ha varit lite mindre hård i mina uttryck och ber @hollypolly om ursäkt här och nu. Förlåt!
Jag är själv pålitlig och har väldigt väldigt svårt för brutna löften.

Mmm men du ser ju hur lätt hänt det sker, eller hur! Jag hade inte blivit så förvånad om TS hade lämnat forumet efter dina inlägg! Så att du alltid är pålitlig berättigar väl inte dig mer att hacka påTS? Då är ju frågan argumentation eller mobbing! Mobbing och näthat var ju ändå på tapeten från andra användare och därefter slutade du skriva i tråden! Jag är inte så känslig och tål det mesta, jag tycker inte heller det direkt pågår mobbing på forumet utan mer tuffa diskussioner! Förstår inte heller innegängssnacket då det varierar beroende på vad tråden handlar om.
Det var bara intressant det som skedde i den tråden med tanke på att du drev mobbingfrågan i denna tråden.
 
Nu är det här inget mot dig personligen, men jag tror att varenda en som skriver liknade inlägg har sitt privata skäl som de anser väger lika tungt som dina. Det är därför jag har svårt att se lösningar som tänk efter, var lite snällare mot varandra, förutom då att flertalet inte ens kommer att läsa uppmaningen så är få medvetet elaka.

Visst det är ett fåtal som går in för att vara elaka, men de flesta gånger så handlar det inte om någon illvilja utan olika preferenser, att man brinner för frågan och blir för drivande i frågan och liknade.

Helt klart. Jag vet att jag kan bli lite väl het om det är något jag är väldigt engagerad i men det är aldrig personligt, jag blir bara så inne i diskussionen.

Det resulterar i att jag får be om ursäkt ibland också.

Men visst, är någon spydig eller rakt av otrevlig mot mig är jag väl inte direkt trevlig tillbaka vilket ju inte är bra. Det är ju bättre att anmäla.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 411
Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 095
Senast: Gunnar
·
Äldre Tråden om hundträningen (eller vad det nu var) spårade ur men jag tycker det kan ha sin poäng att seriöst fortsätta diskussionen på de...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 846
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp