Ord ni älskar att använda!

Sv: Ord ni älskar att använda!

KL

Men ÅH glömde ju bästa ordet som jag och syrran alltid använder: Genusbov :love: :love:
 
Sv: Ord ni älskar att använda!

Ett av mina favorit ord är tydligen sjukt jag överanvänder även dock.
Gillar också vadfan.
 
Sv: Ord ni älskar att använda!

Just "orka!" som ungdomsspråk lämnar jag därhän (fast jag tycker att det är en kul användning av ordet).

Åhh! :love: Ännu ett favvoord som saknar motstycke i andra språk! Tyskan kommer nära med "bock" men det ligger närmare "lust", som i "jag har ingen lust att..". Men jag älskar verkligen slangvarianten - fruktansvärt användbar!
 
Sv: Ord ni älskar att använda!

kl

Kötta
Och framförallt uttrycket kötta jävel används flitigt av mig.

Det är ju så fult, men så användbart :p
 
Sv: Ord ni älskar att använda!

När någon säger eller gör nåt som inte är så genusmedvetet. Alltså inte rakt ut sexistiskt men ändå så att man blir lite less.

Jag använder det mest om mig själv, när jag exempelvis kommer på mig själv att säga nåt ofeministiskt eller generaliserar (utan att ens tänka på det) trist utifrån kön.
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 415
Senast: monster1
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
435
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 792
Senast: Grazing
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 165
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bärstol
  • Mindre kombi?
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp