Orimliga saker som stör dig, del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Klara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 122 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
stör mej på att alla skor jag köper är för stora. dom sitter perfekt när jag provar dom och är nästan på gränsen till små. men när jag har använt dom några gånger så är dom för stora. ska jag köpa finskor eller liknande så måste dom typ vara en storlek för små för mina fötter är så smala att allt sitter löst om jag tar den rätta storleken.

Jag stör mig på alla filmer och serier där folk springer omkring i de mest otroligt korkade utstyrslar, typ Xena, GoT och nu Mad Max. Jättelistigt att kuta omkring halvnaken i en öken, eller halvnaken med en rustning som inte täcker något skyddsvärt. :banghead: :banghead: :banghead:

Jag stör mig på alla filmer och serier där folk springer omkring i de mest otroligt korkade utstyrslar, typ Xena, GoT och nu Mad Max. Jättelistigt att kuta omkring halvnaken i en öken, eller halvnaken med en rustning som inte täcker något skyddsvärt. :banghead: :banghead: :banghead:

Gud - ser inte modern film men såg Oscarsgalan och att Mad Max: Fury Road vann så många Oscars (de visade klipp från den inför varje nominering och den var typ nominerad i tio kategorier) chockerade mig, för de verkar verkligen enbart springa runt i idiotiska kläder i öknen. Mitt ansiktsuttryck när den vann för bästa kostym var typ . . chock. Alla andra nominerade filmer (The Danish Girl, Carol, Cinderella, The Revenant) hade bättre kostym. :cautious:

Jag stör mig rejält på att varje artikel på Expressen och Aftonbladet verkar ha ett tillhörande tv-inslag numera. Hemskt störande! Går jag in på en webtidning vill jag LÄSA artiklarna, inte tvingas få upp ett videoklipp jag inte frågat efter. :rage: På varje j*vla artikel!:banghead:

Det kunde vara ok om det inte vore för att det är automatisk start av klippet när man öppnar artikeln. Min dator blir väldigt seg och man får klicka flera gånger innan man får stopp på eländet. Ibland struntar jag att gå in på vissa artiklar om de inte är intressanta nog. :meh:

Jag stör mig rejält på att varje artikel på Expressen och Aftonbladet verkar ha ett tillhörande tv-inslag numera. Hemskt störande! Går jag in på en webtidning vill jag LÄSA artiklarna, inte tvingas få upp ett videoklipp jag inte frågat efter. :rage: På varje j*vla artikel!:banghead:
Då finns det ju åtminstone en artikel också! Men i de fall det bara är tv ... :banghead:

Jag gillar inte heller web-tv, utom när rörliga bilder verkligen tillför något. Men det värsta är när det sitter en usel panel i studion och tuggar luft för att de väntar på att något ska hända. Jag var inte på senaste Springsteen men klickade in på någon av kvällstidningarnas utlovade tv-sändning. Där satt två reportrar och malde om Springsteen utan att ha en susning om vad de pratade om. :grin:

Senast ändrad:
Det kunde vara ok om det inte vore för att det är automatisk start av klippet när man öppnar artikeln. Min dator blir väldigt seg och man får klicka flera gånger innan man får stopp på eländet. Ibland struntar jag att gå in på vissa artiklar om de inte är intressanta nog. :meh:

Håller helt & hållet med. Ytterst irriterande. :mad: Speciellt som det dessutom är reklam innan varje inslag börjar, gärna med extra hög ljudvolym. :down:

Då finns det ju åtminstone en artikel också! Men i de fall det bara är tv ... :banghead:

Jag gillar inte heller web-tv, utom när rörliga bilder verkligen tillför något. Men det värsta är när det sitter en usel panel i studion och tuggar luft för att de väntar på att något ska hända. Jag var inte på senaste Springsteen men klickade in på någon av kvällstidningarnas utlovade tv-sändning. Där satt två reportrar och malde om Springsteen utan att ha en susning om vad de pratade om. :grin:

Verkligen! Tydligen kan tv inte få nog av expertpaneler utan spetskompetens. :mad:
Hade det inte varit för att jag tycker det är synd att hugga ner skog för att göra papperstidningar hade jag köpt dagstidningarna i affären istället, tråkigt nog orkar jag inte läsa dem mer på webben. :down:

Verkligen! Tydligen kan tv inte få nog av expertpaneler utan spetskompetens. :mad:
Hade det inte varit för att jag tycker det är synd att hugga ner skog för att göra papperstidningar hade jag köpt dagstidningarna i affären istället, tråkigt nog orkar jag inte läsa dem mer på webben. :down:
I det här fallet handlade det inte ens om spetskompetens utan saker som "det var ju JÄTTEMYCKET folk på förra konserten, var det inte 60 000 han drog?" Facit var att han hade TVÅ konserter på Ullevi i juni, båda drog mellan 62000 och 63000 och det tar en sekund att googla fram det, om man ska uttala sig om det.

De där studioreportrarna verkar oftast mest sitta och fnissa och flamsa. Som ett dåligt program i lokalradion. :down:

Är det speciellt vanligt?! O_o Jag tror nog inte det hänt mig någon gång. Å andra sidan brukar jag jaga bort Jehovas rätt snabbt härifrån... :grin:
Inte speciellt vanligt alls skulle jag tro men det har hänt några gånger tidigare. Numera handlar det om en kund så det sker varje gång man expediterar henne i kassan eller hjälper henne hitta någonting. Tror inte heller hon tillhör Jehovas. :)

Håller med, speciellt som det verkar spelas upp automatiskt. Jag vill kunna välja om jag vill se på det eller inte. :rage:

Ännu värre, jag som inte bor i Sverige kan oftast inte ens se de där klippen av upphovsrättsliga skäl. Snacka om att slösa tid när jag klickat och sen inte kan se klippet.

Och en sak till, jag kan boka en tid online, men jag kan inte avboka den online? Då måst jag ringa för att boka av...

Ännu värre, jag som inte bor i Sverige kan oftast inte ens se de där klippen av upphovsrättsliga skäl. Snacka om att slösa tid när jag klickat och sen inte kan se klippet.

Går klippen inte igång överhuvudtaget? Låter som rena drömmen i mina ögon. :D Eller är det så jäkligt att reklamen går igång, men själva klippet funkar inte?

Nu stör jag mig på Tallinksilja som inte låter mig boka en kryssning jag redan har betalt! :rage: Försöker få klarhet från kundtjänst men deras datorer har segat ihop och hon vet inte vad som gäller. :banghead::banghead::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
134 416
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 863
Senast: Takire
·
Hundhälsa En kompis är hemma på dagarna med sjukbidrag. Hon o hennes sambo har en 1 1/2 årig blandras tik. Denna klarar inte alls att vara ensam... 2
Svar
28
· Visningar
2 531
Senast: Ginne
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 560
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka