Orimligt jobbiga småsysslor

Betala räkningar tycker jag är så orimligt jobbigt att det inte ens känns som en småsyssla, är helt traumatiserad från när jag var student och ständigt på ruinens brant. Det spelar ingen roll att vi nu är två personer med heltidsjobb, fick jag stoppa huvudet i sanden gjorde jag det. 😆
 
Bilbarnstolen. Jag tycker det är så orimligt jobbigt att sätta barnet i, och ta upp henne ur, bilbarnstolen. Tycker att det är helkul att ha ungen med på grejer, om så bara att åka och handla på Ica, men kan dra mig för att ta med henne enkomt för bilbarnstolsmomentet.
Har alldeles nyss bytt till någon mer avancerad modell som kan snurras så man i alla fall inte behöver stå och bängla med halva kroppen inne i bilen, har en förhoppning om att det ska underlätta min vardag...
 
Plocka upp och lägga på sin plats gratistidningen som kommer varje söndag i brevinkastet. Detsamma med det lokala annonsblad som kommer ca varannan vecka. Jag blir blind och går bara över dom i hallen. :angel:

Och panta. Är så drygt att plocka med sig påsen till affären. Ett helt företag ju...
 
Vikning har jag frångått helt förutom ibland med byxor vilket är mest för att se över vad jag har:)
 
Plocka ur diskmaskinen. Så mycket enklare och mer tillfredsställande att plocka in i maskinen, men vill helst att det magiskt flyttar sig från diskmaskinen till skåpen. Och vika tvätt. Helt okej att tvätta och hänga, men vika och lägga in i garderoben är sjukt jobbigt. I min förra lägenhet undvek jag det i det längsta så hade kvar torkställningen och plockade kläderna direkt därifrån. Då blev det sällan mycket kvar att vika och lägga in i garderoben.
 
Finns det inget barn i din närhet som vill ha pantflaskor/burkar? Eller nån ideéll förening?
God tanke. Inte vad jag vet iallfall. Annars hade jag helt klart kunnat lämna det vidare.

Har dock inte så mycket pant så behöver kanske panta en 2 gånger om året sådär. Så är väl inte så farligt när jag väl tar mig för det.😅
 
Ta med återvinningen till stationen. Det blev inte bättre av Norges helt absurda sorteringsystem heller.

Hämta mjölk i tanken, vet inte varför men det känns som världens projekt varje gång, vilket leder till att vi ofta är helt utan mjölk, fast vi bor 25 meter från mjölktanken.
Nu behöver jag veta mer om Norges helt absurda sorteringssystem. Berätta, snälla? 😄

KL: Vika tvätt. Jag gillar verkligen att städa, det är väldigt avkopplande i min värld, och jag gör gärna alla sysslor. Utom att vika tvätt. Tvätta går bra. Hänga tvätt går bra. Lägga in tvätt i skåpen går bra. Men vika tvätt är döden.

Det värsta är när man prokrastinerar det en dag eller två. Så hamnar det i en hög någonstans och får fullt med päls och damm på sig och så måste man rolla allt innan det viks eller så blandas det upp med smutsig tvätt för att någon i familjen tror att det är en tvätthög (HUR?! Vi har ALDRIG smutstvätt på golvet!!) och så… 😖😖😖😖 Åh, jag blir frustrerad bara av att tänka på det! Och det skulle bara ta typ fem minuter om dagen om jag vek allt direkt…
 
Knyta skosnören. Hatar det. Köper därför numera bara skor jag slipper knyta! Bäst är såna man bara drar på. Detta lifehack spar mig oväntat mycket energi.
Jag har inte ens tänkt på detta, men det gör ju jag också. Knytskor får förbli knutna och så tar jag på dem med skohorn istället. Jag hade en partner som knöt sina skor mycket omsorgsfullt och varje gång kändes det som man stod i kön på Ica och kunden framför just hade tagit upp en påse med mynt att betala med. Det är kanske inte heller helt rimligt.
 
Precis ALLT som har med hushållsarbete att göra. Plocka i och ur diskmaskin, torka av köksbänken, duka av bordet, betala räkningar, plocka undan grejer (egentligen allt städrelaterat), allt tvättrelaterat (tvättstället står framme och används som garderob tills det kommer ny, blöt tvätt som måste få plats på det), gå ut med sopor, åka till återvinningen (kan ha pappkartonger och påsar med plastförpackningar i bilen i veckor innan jag tar mig tiden att slänga dem. Och då har vi ändå en återvinningsstation precis bredvid jobbet.). Boka tid för besiktning/däckbyte och liknande. Egentligen nästan allt som GÅR att prokrastinera ett tag utan större konsekvenser. :angel:

Det enda hushållsarbetsrelaterade som INTE tar emot så där orimligt mycket är matlagning och att vattna krukväxterna. Jag skulle nog behöva ett hembiträde. :cautious:

Duscha däremot är underbart :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 997
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 931
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp