Orimligt jobbiga småsysslor

Absolut allt som inte går på daglig rutin. Förutom att duscha. Det gör jag inte varje dag men det är inte jobbigt, framförallt inte efter att jag klippte håret kort.

Att klippa hundarnas klor är inte heller jobbigt, mer än att komma ihåg att göra det.
 
Göra kaffe på morgonen. Har gått så långt att jag numera enbart gör snabbkaffe, dessutom kallt sådant, eftersom jag är för lat för att även ordna varmt vatten.🥹
Min mor laddar kaffebryggaren med pulver och vatten och allt på kvällen. Då behöver hon bara trycka på en knapp på morgonen så startar kaffebryggaren. Kanske kan vara något att testa?
 
Diska. Är helt övertygad om att det tar en hel dag att diska trots att jag bor själv och typ aldrig lagar mat

Håller med! Jag AVSKYR att diska. Har nu diskmaskin sen en månad tillbaka ❤❤❤ Den jobbar för fullt kan jag säga, tror inte vi klarat många dagar utan den.

Håller också med om betala räkningar, det gör jag också i sista minuten, vill ha pengarna kvar :p
Drar även ut på andra nödvändiga inköp av samma anledning.
 
Betala räkningar. Även om jag vet att jag har pengar till det så tycker jag det är så jobbigt att göra det. Drar jämt på det till absolut sista dagen då jag såklart måste det.
Har inte så många räkningar, så går väldigt snabbt egentligen.
Att lägga in på autogiro borde väl vara det smartaste, men det känns oöverstigligt.
Jag är som du. Jag vet att jag har råd men ändå skjuter jag på det till sista sekund. Oklart varför.
 
Plocka ur diskstället. Jag vet inte varför det är tusen gånger jobbigare än att tömma diskmaskinen, särskilt som det oftast inte är särskilt mycket i det, men jag tycker så orimligt illa om det.

Sedan är det annat som blir liggande fast jag egentligen inte har något emot det, vika tvätt och bära ut återvinning till exempel.
 
Det brukade vara att betala räkningar, nu är typ allt på autogiro och det som inte är det betalar jag på rutin samma dag som pengarna trillar in.

Annars är det nog bara att ta på sig solskydd. Tycker inte om det men har det varje dag.
 
Panta. Jag blir stressad av det av någon outgrundlig anledning. Just nu har vi ett av våra källarförråd helt fullt med pant. Skulle gissa att det rör sig om minst tio sopsäckar (ni vet de där stora) och kanske femton papperskassar. Det går inte att röra sig över golvytan i förrådet. Tur att det finns en bänk så att mina dahlior kan vila någonstans i vinter.
 
Det brukade vara att betala räkningar, nu är typ allt på autogiro och det som inte är det betalar jag på rutin samma dag som pengarna trillar in.

Annars är det nog bara att ta på sig solskydd. Tycker inte om det men har det varje dag.
Jag gör inget på lönedagen.

Så fort räkningen kommer går jag in i appen och schemalägger betalningen till dagen med pengar.
 
Köpa kattsand (och bära hem den) och ta förpackningar till sortergården. De brukar först bo i hallen tills det inte går att röra sig där sedan bo i min bil tills jag behöver utrymmet till annat och MÅSTE köra iväg med dom och kasta. Det brukar ändå gå rätt fort och lätt att sortera och slänga men jag har ett sådant extremt motstånd, orimligt.
 
Har ni några helt vardagliga småsysslor som ni tycker är orimligt jobbiga att utföra? De måste inte ens kännas jobbiga, ni kommer er bara helt enkelt inte för att göra dem?

För mig är det klippa naglarna på fingrarna, vet inte varför jag drar mig för att göra det (tånaglarna så är ju obekvämt och därför lite av ett projekt, så de ser jag inte som orimligt att de är jobbiga att klippa :D)

Sätta in papper i mappar, snark vad det är jobbigt. Jag menar, de säker hela 20 papper i året som jag måste sätta in i mappar, jääättejobbigt. Har just nu en bunt med papper som stirrar anklagande på mig från byrån :cautious:
Logga in med mobilt bankid, vika in tvätt, tömma diskmaskinen, slänga sopor och sätta in papper i pärmen. Speciellt logga in med bankid och sätta in papper i pärmen är inte särskilt ansträngande så vet inte varför det är så jobbigt. Just det, gå på toa är onödigt trist också. Mvh 5 år gammal
 
Jag tycker att det sparar tid att ta alla samtidigt! :laugh:
Jag lever med ständig ekonomisk ångest. Kollar vilka räkningar som behövde betalas vid samma tid året innan etc.
Jag vill veta exakt hur många pengar det finns kvar när räkningarna är betalda. :D
Just nu har jag delat de 1000 spänn jag kan disponera de kommande 18 dagarna. Så när jag handlar så vet jag vad jag kan använda utan att ta pengar från kommande vecka.
Ja, jag är lite sjuklig med pengar :rofl:
 
En del av de små uppgifter som folk tar upp här gör jag helt enkelt inte damma eller stoppa papper i pärmar tex. Kläderna bor för det mesta i sina tvättpåsar. Men jag viker dom hjälpligt när jag tar ner dom från torksnöret. Tillslut ledsnar jag kanske på alla påsar så då åker det som är rent in i skåpen oftast för jag måste dammsuga och då är de ivägen. Alla räkningar ligger som e-räkningar och signeras efterhand annars glömmer jag att betala. De få som kommer in i pappersform eller pdf regas direkt av samma anledning.
Det enda jag inte lyckats förenkla är den där jäkla sorteringen, men någon gång kommer bostadsnära insamling och då slipper man ju det med.
 
Panta. Jag blir stressad av det av någon outgrundlig anledning. Just nu har vi ett av våra källarförråd helt fullt med pant. Skulle gissa att det rör sig om minst tio sopsäckar (ni vet de där stora) och kanske femton papperskassar. Det går inte att röra sig över golvytan i förrådet. Tur att det finns en bänk så att mina dahlior kan vila någonstans i vinter.
Jag blev tipsade av e kollega att det numera tydligen finns pantstationer där man bara dumpar allt i en tunna. Det sorteras automatiskt och är perfekt om man har mycket.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 199
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 901
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 997
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 931
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp