Orkar inte ha det såhär mer..

@Azalea Tack!
Jag hoppas verkligen det vänder snart.
Mitt problem är väl att det (denna gång) funnits ganska långa perioder av okej, med en liten bättring. Och så nu plötsligt så kommer de där gyttjehålen lite slag i slag. Utan att jag egentligen kan förstå varför.
Vet inte om du hängt med i alla svängar, men jag har inte varit helt okej på 1,5 år nu vilket såklart gör det tufft, den långa tidsaspekten triggar hela den här "det kommer aldrig bli bra karusellen" i huvudet.
Som "tur" är har jag genomlidit depression två gånger tidigare i mitt liv och även om de nu i backspegeln känns lindrigare så ger det ju en vetskap om att det en dag faktiskt blir bättre, även om det känns omöjligt just nu.

Jag förstår dig, min senaste riktigt dåliga period varade i två år.
Det är så frustrerande att inte förstå varför det händer. Hade man vetat varför hade man ju haft något tydligt att arbeta med, men oftast har man ju inte det. Det bara är.
 
@Cattis_E Vad tråkigt att du mår dåligt! :( Tänker på dig.
Hur mår du idag? Skickar styrkekramar!

För mig går det framåt. Jag har varit och träffat min kontaktperson på psyk idag. Jag gillar henne, så hoppas att det kan bli bra det här. Vi ägnade timmen åt att försöka reda ut hur jag ska få hjälp ekonomiskt. Får se vad nästa samtal kan handla om, det är om en vecka. Innan dess ska jag träffa en läkare för uppföljning.

Sent omsider har jag hoppat av skolan. Jag ska skriva in mig på arbetsförmedlingen imorgon och sedan sjukskriva mig till Försäkringskassan. Intressant nog är jag redan sjukskriven halvtid dock, men jag vet inte vem som sjukskrivit mig för sist jag ringde fick jag veta att jag inte kunde sjukskriva mig under de premisser jag hade. Så jaha, ska ringa min kontaktperson imorgon och fråga om det, och sedan ringa FK.

Men ja, livet funkar. Jag är ute lite mer istället för att isolera mig i lägenheten, men det är rätt jobbigt stundtals. Den mesta av tiden går åt att se på film/serier, slösurfa eller sova. Men jag har i alla fall bestämt mig för att jag ska ut imorgon.
 
@Sasse Vad skönt att det verkar gå åt rätt håll. Kanske var klokt att hoppa av skolan och få bort lite av den press det att vara tvungen att klara skolan ger samtidigt. Förhoppningsvis kan det ju vända till det bättre nu med rätt hjälp och så kan du återuppta skolan igen.

Jag mår idag bättre, tack vare lite insatser från psykiatrin. Dels min psykiatrikers råd via telefon om att ta Atarax på fasta tider tre gånger om dagen och sedan dels samtal i person med en sköterska på avdelningen två gånger denna vecka (och så ett bokat besök i nästa vecka).
Det är så oerhört skönt att den mörkgrå, tjocka dimman som hängt runt mitt huvud i flera dagar har lättat en del och jag känner mig lite mer som en människa igen. Hoppas det håller i sig så medicinen jag sätter in (trappar upp) hinner få börja ha effekt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 516
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
766
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp