S
Spider84
Mailade http://www.eklunda.com och frågade om Clinton eftersom de hade han på semin förra året, men eftersom de inte skulle ha det i år så rekommenderade hon efter min beskrivning Orlando och svaret såg så här ut:
"Vi kommer inte att ta hem Clinton sperma i år eftersom han tävlas finns han enbart på fryst just nu, titta gärna på Orlando som jag tycker är ett bra alternativ till ditt sto
Där får du lite Darco Blod i kombination med Heratbreaker som ju är en av världens medt efterfrågade hingstar, Orlando har härlig ridbarhet och elasticitet och har gått från klarhet till klarhet i sin tävlings karriär han rids av Clintons ryttare Dirk D som säger att det är den bästa häst han någonsin suttit på."
Har jag missat honom på tävlingsbanorna på tv?
Han ser ju onekligen snygg ut, men jag vet ju inte mycket om honom. Nu är det inte aktuellt i år ändå, vilket jag påpekade för henne, men det kan ju vada kul att följa upp tips man får.
Ska försöka ta lite kort vad jag vill ha hos avkomman:
*Elasticitet i både hopp och gångarterna.
*Normal mot kraftig eller kraftig.
*Bra hoppteknik
*Bra hopphuvud
*Mycket humör/temperatment, men det tror jag mitt sto tar hand om.

*Helst någonstans mellan 156 och 163cm hög.
*Vackert huvud. Vet inte varför, men det har blivit ett måste.
Lite kort om stoet för er som inte vet:
*E:Amiral, UE:Kaliber
*Normal mot "tunn".
*För smal bog och lite lång rygg
*Bra ben både i vinklar och hållbarhet/ren mässigt.
*Bra hoppteknik och bra hopp huvud.
*Vackert huvud enligt mig.
*Mycket humör/temperament
*157cm hög. Mycket smått bakom sig (155-165cm ca).
*Normal skritt och galopp, bra/väldigt bra trav.
*Endast visade som ett åring och blev då klass 1.
*Har haft en avkomma.
Lite om hennes avkomma för de som inte hört om henne för (troligtvis inte så många
):
*Troligtvis en ponny som pappa (tjuvbetäckning).
*Väldigt tunn, smal bog och lite lång rygg
*Extremt (och då menar jag verkligen extremt) elastiskt. Har hitills inte sett något liknande.
*Extremt tufft temperament, men eftersom jag haft henne sen liten så var det aldrig ett problem utan till hjälp = hon visade vad hon tyckte.
*Vid 4 års ålder var hon ca 154cm och skulle kanske bli 1cm högre...
*Vet inte riktigt hurdan hon var när hon hoppade. Det lilla jag såg så hade hon en bra hoppteknik och var elastiskt, men hopp huvud han jag aldrig få reda på.
Så får er som orkat läsa igenom.
Lite bilder på dem:
Aminette "utan" muskler:
Hennes huvud:
Två bilder på hennes frambens teknik:
Tja en halv knepig bild på bakbens tekniken på vägen ned:
Lite bättre musklad:
Kyra
Också vacker huvud:
Växande två åring:
Har ni för övrigt något annta bra tips på hingst så får ni gärna skriva det. Helst länka någon bild eller hemsida, men tänk på det jag hade som "krav" på avkomman bara så ni inte hasplar ur er det första ni tänker på.
"Vi kommer inte att ta hem Clinton sperma i år eftersom han tävlas finns han enbart på fryst just nu, titta gärna på Orlando som jag tycker är ett bra alternativ till ditt sto
Där får du lite Darco Blod i kombination med Heratbreaker som ju är en av världens medt efterfrågade hingstar, Orlando har härlig ridbarhet och elasticitet och har gått från klarhet till klarhet i sin tävlings karriär han rids av Clintons ryttare Dirk D som säger att det är den bästa häst han någonsin suttit på."
Har jag missat honom på tävlingsbanorna på tv?
Han ser ju onekligen snygg ut, men jag vet ju inte mycket om honom. Nu är det inte aktuellt i år ändå, vilket jag påpekade för henne, men det kan ju vada kul att följa upp tips man får.
Ska försöka ta lite kort vad jag vill ha hos avkomman:
*Elasticitet i både hopp och gångarterna.
*Normal mot kraftig eller kraftig.
*Bra hoppteknik
*Bra hopphuvud
*Mycket humör/temperatment, men det tror jag mitt sto tar hand om.
*Helst någonstans mellan 156 och 163cm hög.
*Vackert huvud. Vet inte varför, men det har blivit ett måste.
Lite kort om stoet för er som inte vet:
*E:Amiral, UE:Kaliber
*Normal mot "tunn".
*För smal bog och lite lång rygg
*Bra ben både i vinklar och hållbarhet/ren mässigt.
*Bra hoppteknik och bra hopp huvud.
*Vackert huvud enligt mig.
*Mycket humör/temperament
*157cm hög. Mycket smått bakom sig (155-165cm ca).
*Normal skritt och galopp, bra/väldigt bra trav.
*Endast visade som ett åring och blev då klass 1.
*Har haft en avkomma.
Lite om hennes avkomma för de som inte hört om henne för (troligtvis inte så många
*Troligtvis en ponny som pappa (tjuvbetäckning).
*Väldigt tunn, smal bog och lite lång rygg
*Extremt (och då menar jag verkligen extremt) elastiskt. Har hitills inte sett något liknande.
*Extremt tufft temperament, men eftersom jag haft henne sen liten så var det aldrig ett problem utan till hjälp = hon visade vad hon tyckte.
*Vid 4 års ålder var hon ca 154cm och skulle kanske bli 1cm högre...
*Vet inte riktigt hurdan hon var när hon hoppade. Det lilla jag såg så hade hon en bra hoppteknik och var elastiskt, men hopp huvud han jag aldrig få reda på.
Så får er som orkat läsa igenom.
Aminette "utan" muskler:

Hennes huvud:

Två bilder på hennes frambens teknik:

Tja en halv knepig bild på bakbens tekniken på vägen ned:

Lite bättre musklad:

Kyra
Också vacker huvud:

Växande två åring:

Har ni för övrigt något annta bra tips på hingst så får ni gärna skriva det. Helst länka någon bild eller hemsida, men tänk på det jag hade som "krav" på avkomman bara så ni inte hasplar ur er det första ni tänker på.