Bukefalos 28 år!

Orolig för hästen?

G

Geasey

Vår häst har fått knottror (upphöjda knutar som ärtor) på manken och ryggen. Först kom bara lite på sidan av frambenen men det har bara blivit fler. Det började för några dagar sedan.Vad kan detta vara?

Jag frågade en ridlärare, som trodde att det kunde vara allergi mot något foder. Kan hästar få matallergi? Om det inte blir bättre får vi kanske kontakta veterinären (igen). Han var hos oss förra veckan för att vår häst hade ögoninflammation. Phu! Alltid är det något som krånglar.Tacksam för råd och tips!
 
Sv: Orolig för hästen?

Det låter som nässelutslag, kanske hästen är allergisk mot nåt?
Börja fundera på om någonting har förändrats i hästens miljö på senare tid, foderbyte, annat bete, knott m.m.
Min lillasysters ponny fick nässelutslag när hon fick gå på bete för första gången,
hos gamla ägaren fick hon mest stå på stall och stå i sandhage för att inte bli
tjock, så hon reagerade mot gräset...
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: liiinnea
·
Hästvård Melanom? Har ju hört talas om det här med skimmel sjukan, men jag har en brun häst? 23 år, så ja, äldre och kanske inte så konstigt i...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: caballus
·
Hästvård Hej, Har fått konstaterat allergier hos hästen mot saker i stallmiljön men även utomhusallergener efter ett klinikbesök. Ni med...
Svar
4
· Visningar
881
Senast: caballus
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 499
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp