Bukefalos 28 år!

Orolig!!! Min kattunges ögon skakar!!!

Gypsy_Vanner

Trådstartare
Hej! Jag har en snart 5 månaders ragdollunge som verkar hur pigg och glad som helst. Hon äter och dricker bra och verkar inte ha ont nån stans. Men!! Ibland ser jag hur hennes ögon skakar fram och tillbaka i sidled, de vibrerar lixom!! Vad kan det bero på?? Tänkte inte på det först, men nu blir jag orolig. Vad kan det bero på?? :(

/Gp
 
Sv: Orolig!!! Min kattunges ögon skakar!!!

Oj! Jag vet inte hur det ser ut, men om du är orolig skulle jag kontakta veterinären.
 
Sv: Orolig!!! Min kattunges ögon skakar!!!

Det är väl en maskad katt? Himalayakatter har ofta nystagmus, ögat skakar.
T ex min bruntabbybirma har detta, inget att oroa sig för :)
 
Sv: Orolig!!! Min kattunges ögon skakar!!!

Det kan ocksa tyda pa en hjarnskada. Jag hade en katt som fick en rejal small i huvudet och da blev det sadar. Det var inte sa mkt att gora at sa veterinar och den levde lange efter det. Verkade helt normal.

Men det kan ju vara nagot annat.
 
Sv: Orolig!!! Min kattunges ögon skakar!!!

Det är väl en maskad katt? Himalayakatter har ofta nystagmus, ögat skakar.
T ex min bruntabbybirma har detta, inget att oroa sig för :)

Ja, jag har haft en ragdoll som hade nystagmus. Det var inget som påverkade honom vad jag kunde märka. Visade veterinären en gång som sa "jaha.." typ. Det han mer sa var dock att det var bra att informera om detta vid veterinärbesök i samband med sjukdom eller olycksfall, eftersom nystagmus i vanliga fall även kan uppkomma i samband med trauma/hjärnpåverkan.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 742
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Castellini
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 245
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp