Oroligt igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt senaste läkarintyg måste kompletteras. F-n också. Vad gör jag om det inte godkänns? Då har jag inte fått inkomst därifrån sedan början av oktober. Samtidigt har jag ett flertal räkningar som hopar sig utöver det vanliga så det är svårt nog ändå att rodda ekonomin.

FK ringde mig dessutom i måndags, men jag skulle precis in till arbetsterapeuten och tryckte bort samtalet och nu lyckas jag inte nå personen som ringde mig. Jag har försökt ett flertal gånger under flera dagar. Bläh...
 

Försök att inte oroa dig innan "det behövs". Du har ju fått godkänt hittils!
Men jag lider med dig, jag avskyr verkligen FK.
 
Jag krisade ju lite i somras då jag var sjukskriven och FK meddelade att de begärt kompletteringar. Men det gick bra. Jag pratade med läkaren om just det de begärt, hon kompletterade och det gick igenom direkt.
 
Jag har jagat vården både igår och idag, men får inte tag i dem. Kompletteringen ska vara inne absolut senast på måndag och jag vet fortfarande inte om jag får en komplettering :crazy:. Nu är det lite svettigt. Det här kom ju dessutom så jävla olämpligt nu när jag har utgifter på det dubbla mot normalt. Även om jag får pengar så går jag ju inte runt.
 
Om din läkare inte är ovanligt avig så kompletterar hen nog. Kompletteringen innebär ju att svara på några frågor, jag antar att du sett dem. När jag fick brev från FK om att de begärt komplettering från läkaren såg jag frågorna.

Och: när jag ringde FK eftersom läkaren hade semester sa de att om komplettering inte kommer in får läkaren en påminnelse, och sen har hen 14 dagar till på sig att komma in med komplettering. Först efter det fattar de beslut om din sjukpenning.
 
Om din läkare inte är ovanligt avig så kompletterar hen nog. Kompletteringen innebär ju att svara på några frågor, jag antar att du sett dem. När jag fick brev från FK om att de begärt komplettering från läkaren såg jag frågorna.

Och: när jag ringde FK eftersom läkaren hade semester sa de att om komplettering inte kommer in får läkaren en påminnelse, och sen har hen 14 dagar till på sig att komma in med komplettering. Först efter det fattar de beslut om din sjukpenning.
Ja, jag har sett frågorna och jag tvivlar på att läkaren kan komplettera utan att prata med mig. Det var ju inte samma läkare som skrev det här intyget som det första intyget.

Jag tycker det här är skitjobbigt för jag har inga pengar kvar på lönekontot. Just nu lever jag på kredit.
 
Fy fasen, det låter skitjobbigt! Har du några räkningar nu mot slutet av månaden som du kan be att få skjuta upp?
 
Jag har lagt in allt för betalning redan. Om det inte kommer in pengar får jag ta ut från sparkontot. Jag har lyckligtvis ett sådant (som egentligen är till för mitt kommande avlopp).

Vet du? Jag tycker du är så himla inspirerande som lyckats skapa dig ett liv med ditt bagage. Du har ett eget hus! Det är ju folk som är två som lever ihop som aldrig lyckas skaffa det på 2 inkomster ens. Och så tycker jag du kämpar på så bra nu med vården, göra saker för att ta dig ur din sits etc. Så impad!

Förstår dock oron och hoppas FK snart godkänner och betalr.
 
Vet du? Jag tycker du är så himla inspirerande som lyckats skapa dig ett liv med ditt bagage. Du har ett eget hus! Det är ju folk som är två som lever ihop som aldrig lyckas skaffa det på 2 inkomster ens. Och så tycker jag du kämpar på så bra nu med vården, göra saker för att ta dig ur din sits etc. Så impad!

Förstår dock oron och hoppas FK snart godkänner och betalr.
Att skaffa hus var en prioritering jag gjorde. Hade jag inte känt att jag var tvungen att köpa hus så hade jag köpt häst. Men nu har jag fått välja bort det.
 
Jag har lagt in allt för betalning redan. Om det inte kommer in pengar får jag ta ut från sparkontot. Jag har lyckligtvis ett sådant (som egentligen är till för mitt kommande avlopp).
Mitt standardtips om det krisar i framtiden är att alltid kontakta en fodringsägare innan en faktura förefaller, det brukar vara mycket lättare att få till en uppskjuten betalning eller en delbetalning INNAN den är sen.
Ringer man innan brukar de flesta vara förvånansvärt schyssta.
 
Mitt standardtips om det krisar i framtiden är att alltid kontakta en fodringsägare innan en faktura förefaller, det brukar vara mycket lättare att få till en uppskjuten betalning eller en delbetalning INNAN den är sen.
Ringer man innan brukar de flesta vara förvånansvärt schyssta.
Jag fick göra det flera gånger i månaden när mitt ex förlorade precis exakt all sin inkomst. Jag fick trolla med knäna för att få ihop det varje månad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 257
Senast: Saeta
·
L
Gravid - 1år Behöver bara skriva av mig och passar samtidigt på att fråga om nån annan suttit i samma sits? Jag har varit sjukskriven lite till...
Svar
14
· Visningar
1 306
Senast: Nisse
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 447
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp