OS Tokyo 2020 / 2021

Det känns alltid tomt när OS är över tycker jag. Kanske för att sommaren också lider mot sitt slut.
Vad är erat bästa minne/minnen?
För mig var damernas match i fotboll mot USA stort.

Läste ju helt fel.
Damernas final är mitt bästa minne. Det var det enda jag såg av detta OS (förutom 5 minuter handboll som damerna också förlorade innan samma dag).

Annars minns jag nog mest hur det pratats om OS och ett virus länge i förskott.
 
Det känns alltid tomt när OS är över tycker jag. Kanske för att sommaren också lider mot sitt slut.
Vad är erat bästa minne/minnen?
För mig var damernas match i fotboll mot USA stort.

Hoppguldet igår är solklar 1:a!

På andra plats för mig kommer Duplantis stavguld. Även om det var väntat och han fick det att se så enkelt ut så blev ajg så glad att den unga killen med enorma förväntningar på att ta guld faktiskt fick lyckas!

Men sen är det nog italienarens glädje när han fick guldet i höjdhopp! Så underbart att se någon så otroligt glad!
 
Det känns alltid tomt när OS är över tycker jag. Kanske för att sommaren också lider mot sitt slut.
Vad är erat bästa minne/minnen?
För mig var damernas match i fotboll mot USA stort.
Hoppguldet igår helt klart. Men även Rojas världsrekord i 3-steg, att Italien vann både 100m och 4x100m herrar och att Simone Biles kunde repa sig från sina tankar och ta brons i bom.
 
Följdfråga. Vad skiljer då på EM mot globala mästerskap? Varför får de vara Ryssland på EM?
 
Det känns alltid tomt när OS är över tycker jag. Kanske för att sommaren också lider mot sitt slut.
Vad är erat bästa minne/minnen?
För mig var damernas match i fotboll mot USA stort.
Bästa minne: att det äntligen var med en sport som jag älskar på ett OS! Ser fram emot kommande år med OS-klättring :banana: Har inte hunnit se damernas klättring än, det ska göras nu i eftermiddag. Speedklättringen kan de förvisso få plocka bort för min del, men OS i bouldering och led, vilken grej :D
 
Bästa minne: att det äntligen var med en sport som jag älskar på ett OS! Ser fram emot kommande år med OS-klättring :banana: Har inte hunnit se damernas klättring än, det ska göras nu i eftermiddag. Speedklättringen kan de förvisso få plocka bort för min del, men OS i bouldering och led, vilken grej :D
Klättrar du själv?
 
Nja, det håller jag inte med om. Varje förbund har ju sina egna beslutsfattare, inte konstigare än att Frankrike har andra lagar än Sverige. Ser inte varför internationella friidrottsförbundet eller IOK skulle kontrollera med t.ex FIFA eller FEI innan de tar beslut för sina egna tävlingar?
Ok. Jag tycker att man skulle vara mer enade. Men nu vet jag iaf varför.
 
Roligt! Själv skulle jag inte komma ngnstans.
Det gjorde jag knappt i början heller :D De lättaste grejerna man klättrar på är lika lätta som att gå uppför en stege ungefär, men jag var så fruktansvärt höjdrädd att jag inte vågade ta mig varken upp eller ner. Efter mycket om och men har jag till viss del kommit över det, men får ofta träna på att bara våga klättra öht.
 
Ok. Jag tycker att man skulle vara mer enade. Men nu vet jag iaf varför.
Enade på vilket sätt, och hurdå? Det finns ju inget huvudförbund som står över de andra, så vem ska dra ihop alla existerande idrottsförbund för att komma fram till någon form av gemensamt beslut? Jag ser liksom inte varför FIFA och FEI ska stänga av ett land från fotbolls- och ryttartävlingar för att friidrottare dopat sig. Blir inte det en konstigare kollektiv bestraffning?
 
Oh, en av kvinnorna var sjukt bra i boulderingkvalet. T.o.m. kommentatorerna bara skrattade och sa att det var omöjligt att göra det hela bättre. Tydligen har hon vunnit massor tidigare och tja, det var ju inte direkt förvånande :p Nu finaldags i bouldering, jag hejar på henne, hon verkar vara värdig vinnare.
 
Enade på vilket sätt, och hurdå? Det finns ju inget huvudförbund som står över de andra, så vem ska dra ihop alla existerande idrottsförbund för att komma fram till någon form av gemensamt beslut? Jag ser liksom inte varför FIFA och FEI ska stänga av ett land från fotbolls- och ryttartävlingar för att friidrottare dopat sig. Blir inte det en konstigare kollektiv bestraffning?
Men handlade det inte om OS och EM men inom samma sport?
 
Men handlade det inte om OS och EM men inom samma sport?
Ingen aning, uppfattade det som generellt eftersom det inte specificerades vilken sport som gällde för EM. Oavsett är det ju IOK som sätter reglerna för OS, för EM är det ju respektive sports internationella förbund.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
418
Senast: escodobe
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 618
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp