OS Tokyo 2020 / 2021

Jag har nu försökt hitta lite nivåkrav för att tävla i landslaget :D
Riktmärke för simning är för kvinnliga seniorer 2,20 min (åtminstone antar jag att det är minuter :p ).
För laser-run är riktmärket 13,30 min.
Jag tycker att springskyttet verkar ganska tight tidsmässigt :confused:
Nåja, det är väl bara att börja träna :D

Gällande fäktning och ridning står det såhär:
För seniorer och juniorer gäller att styrelse/förbundskapten/huvudtränare utser landslag på individuell basis då även fäktning och ridning tillkommer, dock finns riktvärden även för dessa klasser.
Nu är det många år sen jag hade lite insyn i modern femkamp. Men då var det i alla fall ridningen som det satsades absolut minst på. Dvs den gren som utövarna var by far sämst på. Den var då heller inte med på ganska många tävlingar, de startade alltså bara fyra grenar rätt ofta. Så att dra nivån utifrån ridningen funkar nog rätt dåligt. Sen är ju utmaningen att vara bra och jämn i fem grenar.
 
Nu är det många år sen jag hade lite insyn i modern femkamp. Men då var det i alla fall ridningen som det satsades absolut minst på. Dvs den gren som utövarna var by far sämst på. Den var då heller inte med på ganska många tävlingar, de startade alltså bara fyra grenar rätt ofta. Så att dra nivån utifrån ridningen funkar nog rätt dåligt. Sen är ju utmaningen att vara bra och jämn i fem grenar.

Jag har väl inte någonstans skrivit att nivån är efter ridningen? :confused: Tvärtom skrev jag ju att springskyttet är den tuffaste biten för mig :)
 
Ja men gör det ngn skillnad?
Ja, det tror jag. Ryssland som nation får inte tillgodoräkna sig medaljer, samtidigt som man inte straffar deras professionella idrottare som lever på sina atletiska förmågor. Jag tycker att det är ett bra avståndstagande som ändå inte drabbar oskyldiga.

Vad är alternativet tänker du? Att inte straffa Ryssland i sig utan låta alla tävla som vanligt, eller att stänga av samtliga?
 
Ja men gör det ngn skillnad?
Är väl inte BARA det som ska göra skillnad, utan kombinationen med andra åtgärder?
Drog de inte in ackreditering för det inblandade labbet t.ex.? Och jag antar att det finns förändringar i hur man gör kontroller mot ryssarna, både de individuella testen och på organsiationsnivå? Som förmodligen inte bara försvinner den dag de får tävla under egen flagg igen.
 
Ja, det tror jag. Ryssland som nation får inte tillgodoräkna sig medaljer, samtidigt som man inte straffar deras professionella idrottare som lever på sina atletiska förmågor. Jag tycker att det är ett bra avståndstagande som ändå inte drabbar oskyldiga.

Vad är alternativet tänker du? Att inte straffa Ryssland i sig utan låta alla tävla som vanligt, eller att stänga av samtliga?
Lugn och fin. Jag ställde en fråga för att jag inte förstår.
 
Är väl inte BARA det som ska göra skillnad, utan kombinationen med andra åtgärder?
Drog de inte in ackreditering för det inblandade labbet t.ex.? Och jag antar att det finns förändringar i hur man gör kontroller mot ryssarna, både de individuella testen och på organsiationsnivå? Som förmodligen inte bara försvinner den dag de får tävla under egen flagg igen.
Jag frågade just för att jag inte vet ngt om det du skrev i detta inlägg.
 
Och jag undrade bara vad du anser skulle vara alternativet. Du behöver liksom inte dra till med trista härskartekniker som "lugn och fin".
Jag kör ingen härskarteknik. Jag tycker inte att du är särskilt trevlig när du frågar vad jag tycker alternativet är.
Jag ställer frågor när jag inte kan eller inte förstår. Jag har inga åsikter eller förslag och förstår inte varför du blir så upprörd.
 
Jag kör ingen härskarteknik. Jag tycker inte att du är särskilt trevlig när du frågar vad jag tycker alternativet är.
Jag ställer frågor när jag inte kan eller inte förstår. Jag har inga åsikter eller förslag och förstår inte varför du blir så upprörd.
Jo, det är en beprövad gammal härskarteknik att försöka ge sken av att jag är upprörd eller rentav hysterisk. Sen om du är medveten om det eller ej är förstås en helt annan sak.

Jag är för upplysningens skull inte ett dugg upprörd. Jag tycker bara att det är märkligt att du befinner dig på ett diskussionsforum samtidigt som du uppfattar en rak fråga, helt utan värderingar, som otrevlig.
 
Jo, det är en beprövad gammal härskarteknik att försöka ge sken av att jag är upprörd eller rentav hysterisk. Sen om du är medveten om det eller ej är förstås en helt annan sak.

Jag är för upplysningens skull inte ett dugg upprörd. Jag tycker bara att det är märkligt att du befinner dig på ett diskussionsforum samtidigt som du uppfattar en rak fråga, helt utan värderingar, som otrevlig.
Ok. Du upplever det så vilket inte var meningen. Jag tycker att du är hård i din ton och du upplever det inte så. Då är det som det är.
Fick lite svar av Mia Mia så jag förstår lite bättre.
 
Jag kör ingen härskarteknik. Jag tycker inte att du är särskilt trevlig när du frågar vad jag tycker alternativet är.
Jag ställer frågor när jag inte kan eller inte förstår. Jag har inga åsikter eller förslag och förstår inte varför du blir så upprörd.
Testa att läsa inlägget av @Zinfernia igen, med en trevlig ton. Jag läste inte in något upprört alls i det, utan såg en rimlig, vänlig fråga i sammanhanget. Har man inget svar (vilket ju är helt okej) är det ju bara att skriva det.
 
Testa att läsa inlägget av @Zinfernia igen, med en trevlig ton. Jag läste inte in något upprört alls i det, utan såg en rimlig, vänlig fråga i sammanhanget. Har man inget svar (vilket ju är helt okej) är det ju bara att skriva det.
Jag har läst det flera ggr. Jag ställde en fråga för att jag jag noll kunskap om allt kring Ryssland. Att ställa en fråga om något som någon har ställt en fråga om tycker jag är ganska otrevligt.
 
Det känns alltid tomt när OS är över tycker jag. Kanske för att sommaren också lider mot sitt slut.
Vad är erat bästa minne/minnen?
För mig var damernas match i fotboll mot USA stort.
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
416
Senast: escodobe
·
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
801
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 617
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp