OS vs Döbert vs Stübben

Sv: OS vs Döbert vs Stübben

Okej! Då finns hoppet kvar att hon kan få ett rundsytt med tiden :D!

Härliga nosgrimmor :d

Döbert utan att tveka!:D Gillar dessutom Döberts nosgrimmor bättre än OS, vad jag änsålänge sett så är modellen snyggare på D. än OS enligt mig :d

Jag har ju Döbert och Stübben, enorma skillnader.

Stübben:
Blir lätt lite grått i lädret och nosgrimman blir gul snabbt ( har färgat den med vit skokräm nu) Men jag gillar det ändå, men inget jag köper igen.
IMG_0032.jpg

Döbert!
Jag älskar minna Döbert, Snygga, mjuka och helt fantastiska :love:
IMG_0114.jpg

IMG_0361.jpg

tack :)

Tja, om du vet om att din häst har stort huvud så hade jag valt ett X-full i Döberten iaf :)

Okej!
Då lutar det åt att jag får drömma om ett rundsytt Döbertkandar eller träns till Forsythia i framtiden - drömma kan man alltid :love:. Har jag tur så kanske jag kan göra ett fynd på Falsterbo på söndagen :angel:. Nån som e duktig på att pruta som kan hänga med mig?:rofl:

Ja det är ju säkrast, men i den affären jag kollade så fanns bara full. (ryttare.com).

Jättestort huvud har han ju inte, enda tränset som varit för litet i full är GL, som hade för korta sidostycken. Men det är ju olika hur märken är i stl...

Har du kollat runt lite på ebay? Där kan du eventuellt hitta ett döbert billigare än här. Man blir ju lite sugen:angel: önskar jag vore redo för kandaranvändande:angel::D

Ebay hade kunnat vara värt att titta på, men jag är lite skeptisk till systemet bara, :p har inte riktigt koll på det iheller, skulle behöva lära mig mer hur det funkar innan jag vågar mig in där :D

Stübben:
Blir lätt lite grått i lädret och nosgrimman blir gul snabbt ( har färgat den med vit skokräm nu) Men jag gillar det ändå, men inget jag köper igen.

Jag kan har bara Stübben och en hel del utav det. Ingen av mina sadlar/träns har blivit gråa eller gula (har i både svart, svart o vitt, brunt, tobacco och brunt o vitt). Så antingen har det varit fel på tränset som du har haft eller så har du inte skött det som du ha ska.

Har också hört samma sak om det vita fodret från andra än Lancet...

Hört att det är Passier som flagnar.
Hör att det är super dåligt.¨
Konstigt, för mitt äldsta stübben träns är 17år. Den är väldigt fin.
Fast det är ju inte samma sak som att bli grå eller gult.

Senast ändrad:

Stübbens nya kandar 491.00 EUR, så Stübben har i olika prisklasser.
Man kan få bredare nosgrimma.
20920_kandare_rundgenaeht_280.jpg

Då har det säkert varit bättre kvalite på det förut:idea:. Synd att det blivit sämre i kvaliten, gillar att de alltid har hakspännen bla.
Tror Bobby kommer bli riktigt fint i det kandaret :d, men är överraskad över deras höga pris, särskilt när Döberts rundsydda kostar 3995. (fast visserligen är det träns, kom på det nu).

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 461
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 442
Senast: Edla
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 667
Senast: Fetaost
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka