osämja i stallet...

Sv: osämja i stallet...

Vet precis hur det är..

Du har absolut inte för höga krav. Kan dom inte rätts sig efter dom, finns det flera hyresgäster som gör det. Ta in en av dom istället. Pm:a om du vill har närmre info. Vill inte säga för mycket här..
 
Sv: osämja i stallet...

Jag vill också alltid att det ska flyta smidigt och slippa bestämma...men i "skarpa" lägen måste någon göra det - och rättar du dig efter dem så blir det dem. Tyvärr.

För bara att en har huvudansvaret (eg ägaren - men denne kan ju ha delegerat det till någon hyresgäst) betyder ju inte att man kan diskutera om saker. Bara att är man oense så är det någon som har sista ordet...

Lycka till!
 
Sv: osämja i stallet...

Om du nu har fått fria händer av stallägaren att sätta upp regler och ordningen i ditt stall, så skall ju de som kommer in efter dig rätta sig efter det tycker jag.
Man kan inte komma in som ny och tro att man kan ändra på allt som varit utan att respektera de tidigare hyresgästerna, gör så att du erbjuder att du tar in de andras häst samtidigt som du tar in din senare så har de det som garanti.
Deras häst måste väl oxå må bra av att gå ute?

Sedan beträffande vad någon skrev i ett tidigare inlägg: är det inte naturligt att man låter varandras saker vara ifred? man går väl inte in i någon stallkompis skåp utan att fråga?
Bara nyfiken på vad andra tycker?:banana: :banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
669
Senast: valy
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 103
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 219
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 452
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp