Oseriös avel 2022

Status
Stängd för vidare inlägg.
8FEDA4A8-158E-4B2F-8FCD-1B7041833660.jpeg

Alltså förlåt men VAD ÄR DETTA??!
Vad är det med baktassen? Den ser ju helt galen ut. Precis som tanden som sticker fram och ALLT ANNAT 😭😢🤬

Hur gammal kan en sån här hund bli tro? Ser ju inte ut att kunna varken äta, andas eller röra sig.
 
Visa bifogad fil 110489
Alltså förlåt men VAD ÄR DETTA??!
Vad är det med baktassen? Den ser ju helt galen ut. Precis som tanden som sticker fram och ALLT ANNAT 😭😢🤬

Hur gammal kan en sån här hund bli tro? Ser ju inte ut att kunna varken äta, andas eller röra sig.
Fy fan, blir så ledsen att se sånt här. Hur kan det ens vara tillåtet? Stackars, stackars hund, blicken i det ögat känns desperat. 💔
 
Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna 🙄
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.

Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...
 
Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna 🙄
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.

Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...
Hade varit intressant att ta ett gen-test på de hundarna.
 
Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna 🙄
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.

Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...
Tycker det är standardförfarande bland alla de större doodleavlarna tyvärr.
 
Jag googlade på bernedoodle och gick in på första hemsidan. Sjukaste valpfabriken jag sett på ett tag. De föder upp diverse pudelkorsningar och man intresseanmäler via ett formulär där man beställer rasblandning, storlek, färg och kön. Priset är en skala såklart och några färger, framför allt merle är dyrare. Merle finns förresten inte i någon av ursprungsraserna 🙄
De har vansinnigt många hundar, jag tappade räkningen efter 20 tikar, och många på bilderna har uppenbart en hopplös pälskvalitet som sannolikt måste rakas ofta.

Fattar inte att man kan vara så skamlös. Stackars köpare som går på alla fina ord och tror att de gjort ett informerat val...

Varför är folk så galna för merle på alla sorts hundar? Tycker det ser snyggt ut på många där den finns ursprungligen i rasen men vissa som t.ex "franska bulldogs" ser nästan mögliga ut. :crazy: Siamesmaskat för hund typ.
 
Varför är folk så galna för merle på alla sorts hundar? Tycker det ser snyggt ut på många där den finns ursprungligen i rasen men vissa som t.ex "franska bulldogs" ser nästan mögliga ut. :crazy: Siamesmaskat för hund typ.
Man vill ha något som är ovanligt och unikt. Många har ett starkt driv att vara speciella och det förvärras tyvärr av sociala medier där vi tränas att visa upp våra liv. Det är samma grej som alla dessa människor som vill ha extremraser fastän de hade passat bäst med en beskedlig sällskapshund.
 
Jag tycker merle är den fulaste färg en hund kan ha oavsett ras 😆

Tycker jag med. Värst är de urblekta varianterna lilac/slate merle. Bara därför kommer jag säkert äga en sådan i framtiden trots att jag gillar de svart-vita med minimalt (!) med vitt mest
/ägare av en kofläckig border collie 🤣

Jag är lite nyfiken på vilken färg i ’min’ ras som kommer bli mest poppis näst, tycker det gått från merle till brun så kanske blir det kofläckig 🤑 (dock absolut inga planer på avel i framtiden)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 710
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp