Oseriös avel, fortsättning.

@BobberiBoo Hua! :eek::crazy:


Vad är vitsen att blanda alla raser med pudel egentligen?
Nu på blocket finns:
Shihpoo
Cavapoo
Portispoo
Labradoodle
Doodle

Bara blanda nått med Pudel och lägga till typ doodle eller poo så är det helt plötsligt en egen ras. Fantastiskt.
 
Tja, fick nys om att en "bekant" till mig har parat sin ostabila Amstaffblandning igen, denna tik har flugit på ett flertal hundar och människor där det har blivit rediga sår (en klubbkompis till mig fick den hunden hängades i armen och fick sys). Personen ville i alla fall få chans till blåa ögon på valparna så dom blandade in lite husky och tiken är egentligen "jättetrevlig"..... :turd:
 
Tja, fick nys om att en "bekant" till mig har parat sin ostabila Amstaffblandning igen, denna tik har flugit på ett flertal hundar och människor där det har blivit rediga sår (en klubbkompis till mig fick den hunden hängades i armen och fick sys). Personen ville i alla fall få chans till blåa ögon på valparna så dom blandade in lite husky och tiken är egentligen "jättetrevlig"..... :turd:

Önskar att det fanns en "bajsknapp" bredvid gillaknappen.

I brist på den får det bli en sån här: :turd:
 
Hunden kanske gör om inredningen på egen hand... :angel::up:
Såhär?
IMG_0508.PNG
 
Omplaceringsannons som börjar ”... är en glad och sprallig tik, typisk unghund med en extrem vilja att jobba. Både fysiskt och psykiskt! Hon är en blandning mellan Vorsteh/Huskey/Vinthund. Han som fött upp henne födde upp denna blandning och körde drag med sina. Men var noga med att berätta att de kullar han haft funkat lika bra som aktiva familjehundar.”

Flera kullar med den blandningen alltså. :cautious:
 
Omplaceringsannons som börjar ”... är en glad och sprallig tik, typisk unghund med en extrem vilja att jobba. Både fysiskt och psykiskt! Hon är en blandning mellan Vorsteh/Huskey/Vinthund. Han som fött upp henne födde upp denna blandning och körde drag med sina. Men var noga med att berätta att de kullar han haft funkat lika bra som aktiva familjehundar.”

Flera kullar med den blandningen alltså. :cautious:

Sett liknande blandningar inom drag, främst sprint och nordisk stil. Verkar vara omtyckta blandningar som är medvetet framtagna utefter sportens krav (funktionsavel, förekommer även inom jakt). Men då används hunden till det den är framtagen för.
Har så fruktansvärt svårt att se att de skulle passa till någonting annat än just drag, och framförallt inte sällskapshund...
 
Jag kollade en hel del på SM-veckan i vintras (eftersom det hölls här), och det var ju en del olika former av draghundstävlingar där. Kommentatorerna fokuserade mycket på att förklara just varför man vill ha en del jakthund, en del vinthund och en del husky i hundarna, och en del om balansen mellan deras egenskaper. Det är väldigt tydligt att det är fungerande kombinationer för det var ju ofta de hundarna som vann.

Tyvärr behåller man ju inte hela kullar och drar med själv, så resten säljs ju till mer eller mindre bra hem. Fattar inte alls varför man skulle ha en draghund som sällskapshund. :(
 
Dagens...

"Hej alla, det här är min lilla kille han heter bror och är en blandras mellan yorkshireterrier och malteser. En så kallad morkie
1f60d.png
😍 undrar om det är någon mer som har en morkie, vi har inte träffat på någon här i Stockholm!
Vill para honom lite senare, så hade varit kul att träffa någon
1f62c.png
"
 

Liknande trådar

Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 943
Senast: Wingates
·
Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
201
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp