Qodrofenia

Trådstartare
Jag har haft problem med den tidigare ägaren till min hund.
Och i dag tröttnade jag. och ringde hundregistret själv.
Människan som jag tagit över hunden i från verkar ha försvunnit under jord.Jag får inte tag i henne för att skriva över hunden på mig.Jag har jagat och jagat denna människa har även sökt uppfödaren som oxå flyttat :crazy:
Hur som helst så har jag nu tröttnat på att vänta så jag ringde registret själv eftersom hunden trots allt är chipad..
Jag ringer..och blir väldigt trevligt bemött :)
Hon i andra ändan slår på id nummret..MEN det finns ingen hund på det numret :eek: %#¤??!/¤/¤ :mad:

Med andra ord har klåparen till "uppfödare" chippat valparna men inte sedan registrerat det :crazy:
Inte så konstigt då kanske att jag inte fått tag på någon av de som haft hunden före mig :smirk:

Känner mig själv väldigt dum som inte kollat detta tidigare..Fasen att man är så godtrogen :(

Nu skulle det i allafall sändas papper hem till mig så hunden änterligen kan skrivas på mig..

Så ni som köper hundar av blandras bla som sägs vara chippade kolla för guds skull att dom finns med i regristret.. vore snöpligt om hunden kom bort och ägaren inte står att finna :crazy:
 
Vilken stad har du köpt hunden ifrån?

Låter som samma människa som jag köpte min häst ifrån..
det värsta är att hon säljer hundar oxå... :crazy:

efter att ha ägt hästen i 2 år utan att hon skrev på ägarpappren så orkade jag inte med längre..

Jag lämnade helt enkelt tillbaka hästen tiotusentals kronor fattigare och med tårar i ögonen ställde jag honom i det sämsta hem han kunnat hamna i. men jag kunde inte sälja honom vidare eller slakta honom pga de papper som fattades.. :cry:

Såna där människor borde inte få finnas, de ställer till så mycket för en!
 
Jag "köpte" henne här i falun..men uppfödaren är från Stockholm..

Jag är rätt arg på mig själv oxå att jag trott på dessa människor :mad:
Jag har fått tag i dem förut och uppfödaren skyller i från sig och hon som hadde hunden efter det skyller på uppfödaren :crazy:
De gånger jag fått tag i Föredetta ägaren så kommer de underligaste undanflykter. Hon ska sända papperen( inga papper kom) Hon har glömt.(hände inget efter det heller)
Hon har tappat bort papperen, och skulle leta :crazy:
Och det samma har jag hört från uppfödaren :smirk:Som det är nu får jag inte tag i någon av dem.. :crazy:

Jag hadde åtminstonde velat ha tag i "uppfödaren" och säga åt henne att hon måste registrera sina hundar åt minstonde och höra av sig till de andra valpköparna för hundarnas skull..
Jag menar om hunden råkar ut för en olycka eller rymmer eller blir stulen.. och polisen hittar den å så finns den inte med i registert :crazy:

Förbaskade klåpare :mad:
 

Liknande trådar

B
Hundavel & Ras Ber så hemskt mycket om ursäkt för att det blev långt men jag är desperat och måste få hjälp att se på saken! Snälla läs och hjälp mig...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 925
Senast: Grana
·
Övr. Hund Det ringde just från ett närliggande hundpensionat. Ni kanske minns hunden jag omplacerade förra året? Han blev inlämnad där förra...
2
Svar
20
· Visningar
2 259
Senast: apocalypsen
·
Trav Jag har haft min Mara i snart 5 år. Som 9årig gammal travare kostade hon bara några tusenlappar(de behövde platsen akut), och köpet blev...
Svar
6
· Visningar
1 158
Senast: lynxlady
·
Övr. Hund Vet inte om det kan behövas en varning, men det finns säkert fler blonda människor än mig :crazy: Eftersom mina hundar en gång sprang...
Svar
15
· Visningar
1 277
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp