Bukefalos 28 år!

Vad händer nu?

Glimfeather

Trådstartare
Det ringde just från ett närliggande hundpensionat. Ni kanske minns hunden jag omplacerade förra året? Han blev inlämnad där förra måndagen eftersom ägaren skulle iväg. Det är andra gången han är där. Han skulle hämtats i torsdags men hon har varit omöjlig att få tag på. Har nu provat att ringa själv men det går inte ens fram några signaler, utan en röst säger: "nummret kan inte nås för tillfället, försök igen senare". På både hem- och mobilnummret.

Hon har lämnat mig som kontaktperson, så det var därför de ringde mig. Jag och nya ägaren har haft bra kontakt och kommit överens om att hon ska höra av sig till mig om det är så att hon inte kan ha kvar honom. Troligtvis har det ju hänt något och troligtvis är hon utomlands.

Hur går hundpensionatet till väga nu? Jag vill helst bara hämta honom, men jag har ingen möjlighet till det :crazy: Det finns ju en anledning till att jag omplacerade honom ... Har så jävla ont i magen nu. Det här är ju inte ens min grej, men jag bryr mig ju om hunden!
 
Sv: Vad händer nu?

Det fanns ingen som helst möjlighet att han kunde få vara kvar på pensionatet? så får de fakurera dem sen :crazy:

OT;
Gå in på MSN!
 
Sv: Vad händer nu?

Jag vet inte. Men hon sa att det kommer en hund som ska ha hans plats i morgon så hon har inte plats. Hon skulle ringa mig igen senare. Antar att de skickar iväg honom till typ Spekeröd och går det inte att nå henne sen får de väl lete nytt hem tll honom. Men jag har ingen aning om nåt egentligen :crazy: Men jag vil inte att han ska bli nån vandringspokal. Kunde jag så skulle jag hämtat honom nu.
 
Sv: Vad händer nu?

Det är INTE din hund längre! Rent praktiskt så funkar det ju inte. VAR skulle han vara hemma hos dig? Han och S skulle ju inte kunna åka i samma bil? :crazy: Beblanda dig inte med detta igen, hur gärna du än vill. Ge dem nr till uppfödaren eller hänvisa till Spekeröd. Han dör inte av att vistas där ett tag ;) Detta Är DERAS problem, lämnar man en hund på pensionat kan man inte tro att någon annan ska lösa det för dem, man kan använda en tele, det finns även utomlands.
 
Sv: Vad händer nu?

Fast det är just dethär som är jobbigt med att placera om när det "skiter sig", för även om det inte är mitt ansvar som fd ägare till den hunden längre så skulle iaf jag inte kunna släppa det iaf.
 
Sv: Vad händer nu?

Finns det någon möjlighet att få tag på släktingar till ägaren? Om det ni hänt något.
 
Sv: Vad händer nu?

Självklart är det svårt att släppa! Absolut. Det jag menade var mer att TS, får gå andra vägar än att ta hem hunden, eftersom det faktiskt är, i stort sett en praktisk omöjlighet. :)
 
Sv: Vad händer nu?

Jag skulle ju ha med *kl* såklart, det var liksom ett allmänt svar och inte direktsvar på ditt inlägg :)
 
Sv: Vad händer nu?

Delvis kl

Både jag och hon på pensionatet är säkra på att det hänt nåt som gör att hon inte kan höra av sig. Frågan är vad? Tjejen är verkligen mån om sin hund och skulle hon ha tröttnat på honom så hade hon hört av sig till mig och inte bara lämnat honom på ett pensionat ... Vi har haft jättebra kontakt hela det här året och vi sa redan från början att jag köper tillbaka honom om hon inte kan ha kvar honom.

Han får stanna en vecka till i alla fall och sedan kopplar de in polisen. Hon som ringde idag ska ringa mig senare i veckan eller om det händer något och berätta hur det går ... Det känns bra att de inte bara skickar iväg honom på en gång i alla fall! Och hon förstod att jag inte kan hämta honom heller, hur gärna jag än vill :crazy:

Jag känner henne inte och har ingen aning om släktingar etc. Tror hennes pappa bor i Österrike men är inte säker. Hon är skriven på sin mammas adress, men mamman har bara hemnummer och ingen mobil verkar det som. Hemnummret är lika dött som mobilnummret: "... var vänlig försök senare".
 
Sv: Vad händer nu?

Jag tycker också du kan ta hem hunden tills vidare. Det måste ju gå att lösa. En hund i bur en utanför. Båda två med korg osv.
 
Sv: Vad händer nu?

Bra att han får vara kvar en vecka. Jag håller med Maria, du KAN ju inte ta hem honom, det skulle ju inte funka för varken dig, Sirius eller Gandalf.
 
Sv: Vad händer nu?

Nej, det finns tyvärr ingen möjlighet at ta hem honom :crazy: Tro, mig hade jag den möjligheten hade jag tagit den. Jag var i startgroparna redan när hon ringde första gången, men både mamma och Maria talade mig tillrätta.

Jag bor i lägenhet tillsammans med en annan tjej, som är rädd för honom och hundarna kan inte vara tillsammans. Hade jag bott själv hade det kanske gått att lösa med rejält säkrade galler till köket eller nåt.

Men har nu det västa hänt, så får jag försöka lösa det. För jag låter ingen polis skjutsa iväg honom till första bästa.
 
Sv: Vad händer nu?

Åh fy sjutton vilket dilemma du hamnat i. Det är lättare sagt än gjort att låta dom lösa problemet. Jag vet. Man känner trots allt ett ansvar trots att hunden inte är ens egen längre. Man får nog ha stor försäljning av hundar om man ska bli avtrubbad från sånt ansvar.
Tyvärr känner jag ingen som kan ha honom tillfälligt och har för närvarande för många hundar själv för att kunna hjälpa dig. Hoppas hoppas att detta kommer att sluta lyckligt.
Många kramar från Carina
 
Sv: Vad händer nu?

Har mailat uppfödaren nu också. Hon är engagerad, så jag hoppas hon kan ta honom ifall att ägaren inte kommer tillrätta.
 
Sv: Vad händer nu?

Hur har det gått med hunden och ägaren??????
 
Sv: Vad händer nu?

Jag förstår att det måste kännas jobbigt. Jag tror det är bättre för hunden att stanna en vecka till på pensionatet om det gick att lösa. Risken är att det blir värre för hunden att igen komma tillbaka till dig i en vecka och sedan behöva lämna er igen. Han har redan behövt gå igenom det jobbiga en gång och tycker inte man bör utsätta honom för det igen. de fäster sig så otroligt fort.
 
Sv: Vad händer nu?

Kan ju svara så länge så kanske Emelie tittar in. Det har gått bra och ägaren har hämtat hunden.
 
Sv: Vad händer nu?

För jag låter ingen polis skjutsa iväg honom till första bästa.

Jag kan trösta dig med att polisen skjutsar inte iväg hundar hur som helst. De har avtal med hundpensionat eller djurhärbärgen samt jourhem och sedan letar de så gott det nu går efter ägaren. Det "värsta" boendet den kan få är i de stora transportboxar man har på polisstationerna för upphittade hundar och då brukar de få massor av uppmärksamhet.

Hittas inte ägaren när polisen tar över hunden så kommer den skrivas över på det djurhem som har den och det är de som omplacerar om ingen annan gör anspråk. Jag hade avrått ifrån att beblanda sig i så fall för även om du tycker om hunden så kommer polisen bara se dig som en möjlighet att bli av med en hund och eftersom du inte kan ta hand om den så blir det bara jobbigt för dig.

Förstår att du bryr dig om hunden men ska du engagera dig i det hela så lägg tiden på att försöka få kontakt med ägaren eller släktingar till henne.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Citerar från Facebook "STULEN VALP MALMÖ 16 juli 2014! Nellie 10 veckor, Mops, STULEN ca kl 20.15 den 16 juli 2014 från Lönngatan nära...
Svar
0
· Visningar
997
Senast: purity_666
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 624
Senast: Got2Be
·
Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Gabbi
·
Däggdjur I torsdags förra veckan när jag hälsade på pojkvännen fick jag ett samtal. Det var min pappa som undrade om vi hade plats för en kanin...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 460
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp