Oseriöst...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Oseriöst...

Jamtland skrev:
Jag vägrar hålla reda på veckor och dagar... *upprorisk* ;) Jag kanske ger mig till att hålla reda på beräknat datum... (inte för att jag vet det än)

Jenny

Du märker nog när den kommer ;)

Grattis! :)
 
Sv: Oseriöst...

Grattis! :bump:
Det måste har varit nåt du skrivit här förut, för jag har haft mina misstankar..

// K
 
Sv: Oseriöst...

Med mitt första barn råkade :o jag vara i vecka 16 när jag skrev in mig hos bm. Inte vidare poppis, men graviditet
är ju inte direkt någon sjukdom.Enda andledningen tillatt jag hade bättre koll på sista mens denna gången var att jag hade den nära månadaskiftet,hade två att välja på :angel: :crazy: . Jag har dålig koll på vilken vecka jag är i denna ggn också men jag skall ha i början på augusti. Bra timing egentligen
-hästarna går på bete några månader till.
-stona är förhoppningsvis dräktiga och klara.
-jag är ledig juni-juli med havandeskaps penning när dagis har semesterstängt.
-inga närstående har födelsedag då.

Mkt bra att slippa mocka när man är höggravid och sen nyförlöst, och jag tänker inte rida en månad efter heller iallafall inte någon GP. :D
 
Det hade jag redan räknat ut.....

Grattis!!

Jag förstod det när du skrev att du inte längre klarade av att dricka coca-cola. Exakt samma sak hände för mig när jag blev gravid, från att ha druckit flera liter varje dag till att jag bara ville spy när jag såg cola-flaskan. Det tog ett bra tag efter förlossningen innan jag drack mitt första glas men nu är det gott igen (men jag är "normalkonsument" numera).

Mvh Angelina
 
Sv: Oseriöst...

Grattis!

hehe, min sambo brukade ha bättre koll på min mens osv än vad jag hade :D
Snart är det 1 år sen jag hade mens. Sååå skönt att slippa :p
 
Sv: Det hade jag redan räknat ut.....

Jag hoppas jag ¨"slipper" börja igen. Jäsiken vad mycket billigare livet blir! ;)

Till alla:

Tackar, jag är fortfarande ite chockad, men tycker det ska bli hur fränt som helst. Ska bli intressant att se hur länge man klarar av att åka runt på ponnytrav innan magen hamnar i vägen i sulkyn!

Jenny
 
Sv: Det hade jag redan räknat ut.....

Jamtland skrev:
Ska bli intressant att se hur länge man klarar av att åka runt på ponnytrav innan magen hamnar i vägen i sulkyn!
Man kan köra ponnyn med sulky ganska länge - säjer ameo med EGEN erfarenhet :D
Förra graviditeten var det det ENDA jag kunde göra som faktiskt förbättrade mina foglossningssmärtor! :bow: När folk såg mig stappla fram på kryckor så undrade de om jag var dum i huvudet, men faktum är att EFTER en körtur i sulkyn så var jag BETYDLIGT mer rörlig än innan! Sen undrar både jag och mina bekanta hur f*n jag bad mig åt för att ta mig i och ur sulkyn, men det är en annan fråga.. :p
Så, se det som ett tips, får du foglossningssmärtor i ryggslutet, kör mer! :D

Lycka till!
 
Sv: Det hade jag redan räknat ut.....

Angelina skrev:
Grattis!!

Jag förstod det när du skrev att du inte längre klarade av att dricka coca-cola. Exakt samma sak hände för mig när jag blev gravid, från att ha druckit flera liter varje dag till att jag bara ville spy när jag såg cola-flaskan. Det tog ett bra tag efter förlossningen innan jag drack mitt första glas men nu är det gott igen (men jag är "normalkonsument" numera).

Mvh Angelina

Haha vad lustigt, jag dricke väldigt sällan läsk men just cola var det enda jag kunde dricka när jag mådde som mest illa med Elin och även den här gången kan jag bli jättesugen på cola... Vad olika det är ialla fall... ;) När jag lågg på förlossningen med värkar var cola det enda jag var sugen på, saften och milkshaken de försökte få i mig smakade vidrigt... Men min man gillade det ialla fall...
 
Sv: Oseriöst...

Nämen vad får man läsa efter att ha varit Buke ledig över påsken :banana: :bump: :banana:
GRATTIS!!!
Va himla kul, det kommer ju att bli en jättego liten knådd ju!

Har faktiskt haft mina misstankar :D när man läst endel här :D

Har snusat på brorsans 2,5 veckors lilla tjej hela helgen, och dom är helt underbara :love:
Fast jag väntar nog lite till ;)

Men ett STOOOORT gratttis och massa lyckönskningskramar åt ert håll!!! :banana:
 
Sv: Oseriöst...

Det tackar vi för! :) Någon som är extremt lycklig över tilldragelsen är Mästertravaren Lord. Matte klarar inte av att åka kamel (alla våra hästar förvandlades till ökenskepp hux flux) så Lord får bara dra vagn numera och det är ju det han är född till! ;)
Men vi får väl ha någon träff under våren/sommaren så kan jag ju kravla mig upp på honom och sitta och titta på er andra...

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag orkar inte göra ett anonymt nick, så ni som känner mig IRL läser på egen risk :D (risk för att endast kunna tänka på min fisse när...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
17 973
Senast: AraSlei
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 954
Gravid - 1år Hej alla !! Tyckte det nu var dax att skaffa sej ett användarnamn efter att ha "tjuv-läst" här under flera års tid. Är som...
Svar
14
· Visningar
2 039
Senast: Zody
·
Ekonomi & Juridik Jag har haft medryttare ett par månader på min häst nu (ett par 4 månader eller så) och vi kom från början fram till att hon skulle...
2
Svar
30
· Visningar
3 300
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp