Oseriös avel 2023

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
En blind gatuhund som bott i någon slags hundgård här i Sverige i ett år är nu redo att hitta sitt hem..
Hur mycket ska dessa få gå igenom 💔
Hunden verkar vara åtminstone i medelåldern och hade haft något par som skickat hit den men sen ändrar sig så nu har den bott hos annonsören i ett år..

På tal om trubbnosar som ofta är på tapeten, jag mötte en mops idag när jag promenerade med mina hundar och det var så tydligt att dom inte såg mopsen som en hund.
Någon mer som har samma erfarenhet?
Min numera bortgångna mopstik ansåg inte att hon var hund. Enligt henne låg mops snäppet högre än hund och vi refererade gärna till vår flock som "hundarna och mopsen". Min nuvarande mopshane har inga sådana funderingar, utan är glatt en i gänget.
Bilden visar mopstiken när hon "hjälpte" husse att fixa bilen.
hekla_oskar_120513.webp

Läste precis om en indier som köpt en dyr hund. Över 56mille. Och gissa rasen. Blandras, varg och ovtjarka. Importerad från USA. Hade jag fått veta att någon i min närhet hade en sån så hade jag flyttat. Flyttat långt bort därifrån.
Jag såg den också, väldigt sensationell nyhet och jag tror jag tvivlar lite. Mycket "The only one of his breed!" Vad hände med kullsyskonen? :D
... och "“He is an extremely rare breed of dog and looks exactly like a wolf. This breed has not been sold in the world before.”
Har man någonsin sett en varg? Den ser ut som vilken caucasian-ish hund som helst ju! Jag hoppas han DNAtestade innan han pungade ut. ;)

1743762838784.webp

Senast ändrad:
Jag såg den också, väldigt sensationell nyhet och jag tror jag tvivlar lite. Mycket "The only one of his breed!" Vad hände med kullsyskonen? :D
... och "“He is an extremely rare breed of dog and looks exactly like a wolf. This breed has not been sold in the world before.”
Har man någonsin sett en varg? Den ser ut som vilken caucasian-ish hund som helst ju!

Visa bifogad fil 165002
Den har inte ens de typiska ljusa vargögonen. Det är väldigt få varghybrider jag har sett utan gula ögon och de som har mörka ögon brukar bara ha lite varg i sig (med reservation för att genetiken gör lite som den behagar utanför det vi kan se och vet om)

Har man någonsin sett en varg? Den ser ut som vilken caucasian-ish hund som helst ju!

Visa bifogad fil 165002
Man kan ju hoppas att han blev blåst.

Den har inte ens de typiska ljusa vargögonen. Det är väldigt få varghybrider jag har sett utan gula ögon och de som har mörka ögon brukar bara ha lite varg i sig (med reservation för att genetiken gör lite som den behagar utanför det vi kan se och vet om)
Det kände jag också. Generellt brukar vargen vara väldigt framträdande, i alla fall i de hybrider jag sett i film och på bild.

Detta är en varghybrid som är rätt så känd som ska tillhöra den ovanliga ”rasen” blue wolfdog. Jag minns inte allt jag har läst, men efter en snabb googling så verkar det vara en uppfödare i Kanada som har ”skapat” den genom att blanda varg, alaskan malamute, husky och schäfer. Jag undrar var den blåa färgen kommer ifrån med den blandningen. Schäfer vet jag finns/fanns enstaka i blått, men de andra har vad jag vet inte blått i sig. Fast med tanke på hur nära USA Kanada ligger så är det säkert någon som har avlat in blått och fått dem reggade som renraser efter tre generationer.
Denna är ca 25% varg och har de gula ögonen (som blir lite utspädda pga det blåa och den här även blåa fläckar i ögonen).
Och är det bara jag som tycker att hon ser helmuppig ut med de pyttesmå ögonen och fläckarna med blått och gult som gör att hon ser helt skelögd ut 😅
IMG_4529.webp

Detta är en varghybrid som är rätt så känd som ska tillhöra den ovanliga ”rasen” blue wolfdog. Jag minns inte allt jag har läst, men efter en snabb googling så verkar det vara en uppfödare i Kanada som har ”skapat” den genom att blanda varg, alaskan malamute, husky och schäfer. Jag undrar var den blåa färgen kommer ifrån med den blandningen. Schäfer vet jag finns/fanns enstaka i blått, men de andra har vad jag vet inte blått i sig. Fast med tanke på hur nära USA Kanada ligger så är det säkert någon som har avlat in blått och fått dem reggade som renraser efter tre generationer.
Denna är ca 25% varg och har de gula ögonen (som blir lite utspädda pga det blåa och den här även blåa fläckar i ögonen).
Och är det bara jag som tycker att hon ser helmuppig ut med de pyttesmå ögonen och fläckarna med blått och gult som gör att hon ser helt skelögd ut 😅
Visa bifogad fil 165004
Ser ut som något ur bamse.
Varför vill man ha en varghybrid det måste vara en sjukt tråkig hund.

Visa bifogad fil 165004
Den där ser verkligen så jäkla rolig ut! :D Precis som en Muppet som du säger, den påminner mig om BigBird!

Visa bifogad fil 165004
Den stackarn ser helt ding ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• C-höfter i avel?
  • Aktiva ledarhundar (utbruten från Oseriös avel 2023)
  • Oseriös avel 2022
  • Alaskan malamute

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka