Oseriös avel 2023

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också att det lätt blir så när man bara möter random folk på gatan och de inte har något att jämföra med. Liten och nätt hund/ras = hon. Stor eller liten och krallig = han.
Jag märker ofta på äldre att de gärna säger "hon" om alla katter och "han" om typ alla hundar också, fast det kanske är dialektalt? :)
Mina är små men pga skägget blir de alltid tagna för att vara en ”han”. Eller farbror 😂

Jag tror också att det lätt blir så när man bara möter random folk på gatan och de inte har något att jämföra med. Liten och nätt hund/ras = hon. Stor eller liten och krallig = han.
Jag märker ofta på äldre att de gärna säger "hon" om alla katter och "han" om typ alla hundar också, fast det kanske är dialektalt? :)
Jag tänker osökt på komediserien "Community", där en av karaktärerna trodde att alla katter var honor och alla hundar hanar 😆 Och så hittade jag det här: https://www.psychologytoday.com/us/...nk-of-all-dogs-as-male-and-all-cats-as-female

Hur vanligt är det egentligen? Nu har jag ju inte precis en pälsras och känner inte jättemånga som har, men vet i alla fall en stor svensk Newfoundlanduppfödare som gör vattenprov/simprov med sina utställningshundar och lägger ut filmer på när de badar. :)
Jag vet åtminstone två uppfödare som låter sina hundar enbart gå på asfalt under säsong. En har dom även i bur,
Min vän är kompis med denna och sett med egna ögon.

Hur vanligt är det egentligen? Nu har jag ju inte precis en pälsras och känner inte jättemånga som har, men vet i alla fall en stor svensk Newfoundlanduppfödare som gör vattenprov/simprov med sina utställningshundar och lägger ut filmer på när de badar. :)
Obs vet inget om denna ras. Den jag nämner är min förra ras som jag övergav och skaffade pudel istället där det finns bra mycket bättre uppfödning och där utställning inte haft sånt genomslag vad jag vet.

Jag har sett ett par catahoulablandningar i år, men den här känns extra läskig:

"🌟 Stunning Leopard Doberman Puppies – Loyal, Loving, and Unique! 🌟
10 Beautiful Pups – Ready for Loving Homes Soon!

We are proud to introduce our exceptional litter of Leopard Doberman puppies, a unique blend of 75% Doberman and 25% Catahoula Leopard Dog – combining the best traits of both breeds into one striking and affectionate companion."

Ja just det, det magiska i blandrasuppfödning där du endast får det bästa från båda raserna.

Samma för Wallan. Hittills har INGEN gissat på att hon är en tik trots att hon är väldigt feminin och ”söt” för rasen.
Men alla har utgått från ”han”….

Min lapska är väldigt nätt, åt det mindre hållet och tycker hon har väldigt feminina, söta drag i ansiktet, och ändå blir oftast kallad för en han eller folk som frågar om det är en hane. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• C-höfter i avel?
  • Aktiva ledarhundar (utbruten från Oseriös avel 2023)
  • Oseriös avel 2022
  • Alaskan malamute

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka