Oseriös avel 2025

Bukefalos 30 år!

Jag tycker att de kan bli jättefina, särskilt de som blir "strävhåriga" :heart - och när de korsas med andra, mindre pälsraser syns ofta inte ens så stor skillnad.

Jag har nog missat dessa fina, men jag tror dig! :D Egentligen tycker jag att pudlar är väldigt vackra hundar, men många av korsningarna verkar tappa pudelns grace och likna något mer intetsägande och torktumlat 😅

Alltså nu kanske jag är elak, men jag kan knappt minnas att jag någonsin sett en pudelkorsning som inte varit ful... :bag: De verkar åtminstone i orimligt hög grad bli fulare än de respektive korsade raserna.
Och jag tycker typ aldrig någonsin att F1 korsning blir ful. Men pratar vi F2 eller senare så är det en annan femma. Hunden på bilden ser inte ut som en F1.

Jag har nog missat dessa fina, men jag tror dig! :D Egentligen tycker jag att pudlar är väldigt vackra hundar, men många av korsningarna verkar tappa pudelns grace och likna något mer intetsägande och torktumlat 😅
Bara för det hittar jag förstås inte en enda uppställd bild, men de brukar se ut som nättare, skäggigare varianter av vad de nu är blandade med. 😅 Här en labrador/pudel.
Många blir lite långhårigare sen men jag gillar ändå looken! Mycket bättre än fluffpaketen i alla fall. :)

1783200855644.webp

Vad sägs om den här korsningen? UK slår till igen! :D

"Mum is our much-loved family pet, a Malamute x Akita, with a fantastic friendly temperament and she is great with our children and other dogs.
Dad is also our family pet, a Cockapoo x French Bulldog, friendly, affectionate, and full of character."

Vad sägs om den här korsningen? UK slår till igen! :D

"Mum is our much-loved family pet, a Malamute x Akita, with a fantastic friendly temperament and she is great with our children and other dogs.
Dad is also our family pet, a Cockapoo x French Bulldog, friendly, affectionate, and full of character."
Jag saknar verkligen att kunna använda😵 många gånger när man ska trycka på en känsla.

Ju mer man tittar desto värre blir det. Näsborrarna, nosrynkan, den blåa tungan, de söndergnagda tassarna, de spretande tårna, den extremt överdrivna pälsen, tovorna, ögonen som rinner så halva ansiktet är blött. Vet inte var jag ska sluta :cry:
IMG_8363.webp

Jag tycker många av blandningarna är sötare än renrasiga pudlar och då syftar jag inte på labradoodle utan på dom mindre varianterna som bichon frise/pudel malteser/pudel shih tzu/pudel och allt vad det är, vissa av dom är overkligt söta :)

Ja rent utseendemässigt alltså :)

Liknande trådar

• C-höfter i avel?
  • Första uppfödarbesöket
  • En gång *din ras*, alltid...
  • Kai Ken

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur