Bland ”exotiska” engelska och franska bulldoggs så har det tyvärr varit en trend länge så denna är långt ifrån det värsta jag har sett i dragspelÄr nästa trend att hunden ska se ut som ett dragspel?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bland ”exotiska” engelska och franska bulldoggs så har det tyvärr varit en trend länge så denna är långt ifrån det värsta jag har sett i dragspelÄr nästa trend att hunden ska se ut som ett dragspel?![]()
Otroligt hur dumma i huvudet en del människor kan bli. Att man kan tycka sånt är snyggt. Att man kan anse det rimligt att avla fram sånt och inte se hur dom stackars djuren lider. Det är nånting som inte står rätt till i huvudet på dom människornaBland ”exotiska” engelska och franska bulldoggs så har det tyvärr varit en trend länge så denna är långt ifrån det värsta jag har sett i dragspelDe ska vara så små som möjligt, ”overdone” med ”big rope” nosrynka och såklart merle och andra coola färger samt både vanligt långhår och pudellånghår. Extra plus om de knappt kan gå också. Vidrigt!!
Jag tänker att de vill ha ett gosedjur som de inte behöver göra något med. Himla smidigt då om hunden varken kan andas eller röra sig speciellt braOtroligt hur dumma i huvudet en del människor kan bli. Att man kan tycka sånt är snyggt. Att man kan anse det rimligt att avla fram sånt och inte se hur dom stackars djuren lider. Det är nånting som inte står rätt till i huvudet på dom människorna
Det ligger något i det..Jag tänker att de vill ha ett gosedjur som de inte behöver göra något med. Himla smidigt då om hunden varken kan andas eller röra sig speciellt bra![]()
Freak showJag tänker att de vill ha ett gosedjur som de inte behöver göra något med. Himla smidigt då om hunden varken kan andas eller röra sig speciellt bra![]()
Jag tror det är en mix mellan det du skriver och det skribenten ovanför skriver dvs en hund med unikt utseende men som samtidigt inte kräver något (för den inte kan)Freak showMan vill ha nåt extremt som många förundras över. Man hoppas ändå att de flesta förfäras
![]()
Jag tror tvärt om, det är en hund som kräver väldigt mycket pga överskottshud, andningssvårigheter och dyr veterinärvård.Jag tror det är en mix mellan det du skriver och det skribenten ovanför skriver dvs en hund med unikt utseende men som samtidigt inte kräver något (för den inte kan)
Nu pratade jag nsturligtvis rent motionsmässigt att dom behöver klippkort his veterinär är en annan sak.Jag tror tvärt om, det är en hund som kräver väldigt mycket pga överskottshud, andningssvårigheter och dyr veterinärvård.
Tror inte dom går till veterinären. Dom där som avlar på dom där bullysarna gör ju kejsarsnitten hemmaJag tror tvärt om, det är en hund som kräver väldigt mycket pga överskottshud, andningssvårigheter och dyr veterinärvård.
Utomlands, eller i Sverige också? Det kan väl knappast vara lagligt (inte för att jag ser att avel på sådana hundar borde ses som lagligt heller, i Sverige då iallafall).Tror inte dom går till veterinären. Dom där som avlar på dom där bullysarna gör ju kejsarsnitten hemma
Utomlands.Utomlands, eller i Sverige också? Det kan väl knappast vara lagligt (inte för att jag ser att avel på sådana hundar borde ses som lagligt heller, i Sverige då iallafall).
Hade aldrig trott att det där är en labrador!Labradorkombo, plus för att båda hundarna hade gjort BPH, det tycker jag alldeles för få gör med sina labbar innan dom går i avel. Men jag har en hel del frågetecken kring några av siffrorna. Låg socialitet och att bli arg på närmande person känns... ja, inte så värst rastypiskt? Men dom är trygga sett till miljömomenten och övervägande inom det sociala trots ilskan, så jag kanske är överdrivet nitisk och dom råkar bara vara den lite skarpare typen. Jag vet ju att det förekommer inom rasen.
Hanen till vänster, tiken till höger.
Visa bifogad fil 187639
Alltså vad hände med frambenen/tassarna?!Visa bifogad fil 187671
Kollar av blocket ibland för att se vilka konstiga Whippetkorsningar som läggs ut.
Tror jag sett minst 2 st whippet x bully.
Valpen ovan är whippet x storpudel, verkar svårt att bli av med alla valpar...
Gud så fula, väldigt knepig kroppsbyggnad. Och tydligen inte första gången, en helsyster ska tydligen finnas att se (gissar denr äldre).Visa bifogad fil 187671
Kollar av blocket ibland för att se vilka konstiga Whippetkorsningar som läggs ut.
Alltså vad hände med frambenen/tassarna?!
Visa bifogad fil 187671
Jag tycker att de kan bli jättefina, särskilt de som blir "strävhåriga"Alltså nu kanske jag är elak, men jag kan knappt minnas att jag någonsin sett en pudelkorsning som inte varit ful...De verkar åtminstone i orimligt hög grad bli fulare än de respektive korsade raserna.