Tankarna hos en gammal flatälskare gick fel direkt![]()
Du kavlade upp ärmarna och var redo att slåss
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tankarna hos en gammal flatälskare gick fel direkt![]()
Visa bifogad fil 186682
Några ifrågasätter blandningen och hoppas det inte var planerat, säljaren hävdar att det inte var planerat. Men tycker det låter rätt planerat i textensäljaren svarar inte på frågor om HD/ED på föräldrarna dock
![]()
Lite min tanke också det jag fetade"Väntar med spänning" låter verkligen som att det är planerat. Tycker ändå inte det är värsta tänkbara blandningen, sällskapslufsar allihop utom det där inslaget av schäfer.Men som du redan varit inne på, många hälsoproblem i samtliga ingående raser så det är verkligen inte seriöst att ta valpar på kombon utan minsta undersökning.
Har inte alla dom här raserna problem med höfter mer eller mindre?Visa bifogad fil 186682
Några ifrågasätter blandningen och hoppas det inte var planerat, säljaren hävdar att det inte var planerat. Men tycker det låter rätt planerat i textensäljaren svarar inte på frågor om HD/ED på föräldrarna dock
![]()
Jag undrar hur man vet om inslag av schäfer och Berner sennen?"Väntar med spänning" låter verkligen som att det är planerat. Tycker ändå inte det är värsta tänkbara blandningen, sällskapslufsar allihop utom det där inslaget av schäfer.Men som du redan varit inne på, många hälsoproblem i samtliga ingående raser så det är verkligen inte seriöst att ta valpar på kombon utan minsta undersökning.
Vet inte, men skulle väl killgissa att dom har det. Dom få jag sett har då sett för jäklig ut när de går.Har inte alla dom här raserna problem med höfter mer eller mindre?
Ser förfärlig ut.
Fruktansvärt, jag begriper inte att vare sig ägare eller veterinärer låter hunden leva såhär... men att dessutom sälja henne vidare både fertil och med problemen hon har är rena vansinnet, det är ju just det här extrema utseendet buskavlarna vill ha!Ser förfärlig ut.![]()
Tänkte precis lägga in denna. I kommentarerna skriver ägaren att veterinären sagt han har öppna näsborrar. Vilket får mig att tro att BOAS 0 också är helt fejkVisa bifogad fil 186727 Alltså hur fan kan man vara stolt över det här? Veterinären måste ha varit blind eller mutad
@Trott och @Hazel Det är säkert den veterinären som har godkänt det hela. Vem som helst kan ju se att dom där näsborrarna är allt annat än öppna. Och BOAS ger jag inte ett rötet öre för.@Hazel och @nightcrawler jag tänkte precis skriva om denna då den kom upp i mitt flöde för några sekunder sen.
Någon i kommentarerna nämner en veterinär som tydligen kan "godkänna" lite allt möjligt som Öppna näsborrar och BOAS 0
Kl
Denna + några fler har dykt upp i flödet, och folk påstår att frallor har en långhårig gen (?!) och minsann är renrasiga, när folk frågar vad dom är korsade med. Finns det en sån "gen"?
Ja, det finns, men absolut inte så vanligt som buskavlarna vill ha det till. Det finns även på tex rottweiler och dalmatiner. Långhår är recessivt så det kan ligga dolt i många generationer innan man råkar para två bärareKl
Denna + några fler har dykt upp i flödet, och folk påstår att frallor har en långhårig gen (?!) och minsann är renrasiga, när folk frågar vad dom är korsade med. Finns det en sån "gen"?
Har upplevt det jag med dom går inte rentVet inte, men skulle väl killgissa att dom har det. Dom få jag sett har då sett för jäklig ut när de går.
Jag blir så glad när jag ser hur ifrågasatt den här typen av hundar börjar bli av fler och fler människor, jag såg även inlägget om den här hunden i en megastor grupp som inte har med hunden att göraVisa bifogad fil 186727 Alltså hur fan kan man vara stolt över det här? Veterinären måste ha varit blind eller mutad
Nej det finns ingen långhårsgen på frallor i modern tid, dom som finns nu är alla blandraser@Trott och @Hazel Det är säkert den veterinären som har godkänt det hela. Vem som helst kan ju se att dom där näsborrarna är allt annat än öppna. Och BOAS ger jag inte ett rötet öre för.
Kan inget om frallor men jag har hört förut om att det ska finnas en sån gen. Den finns ju på andra raser så det borde ju inte vara omöjligt