Bukefalos 28 år!

Osolidariskt mot andra kvinnor att vara otrogen med gift man

Om du skriver saker som "göra någon illa by proxy" kanske du får räkna med att någon reagerar på det, oavsett i hur många andra inlägg du skrivit om rövhattar.

Självklart. Det är väl givet att man får diskutera och tycka olika?
Men man kanske inte ska skriva "Skrev du med osynlig text då?" när man själv inte har läst vad den andra har skrivit tidigare.
Det är ok att du missade mitt tidigare inlägg, men skyll det inte på mig.
 
Självklart. Det är väl givet att man får diskutera och tycka olika?
Men man kanske inte ska skriva "Skrev du med osynlig text då?" när man själv inte har läst vad den andra har skrivit tidigare.
Det är ok att du missade mitt tidigare inlägg, men skyll det inte på mig.
Om du inte skriver "Men visst, vill man föra ett resonemang baserat på selektiv läsförmåga så får man ju göra det" så är risken mindre att du får svar i samma spydiga ton.

Än en gång (den sista): jag svarade på ETT inlägg där jag såg ett uttryck som jag tyckte var fånigt. Och det är lika fånigt oavsett i hur många ANDRA inlägg du skrivit om rövhattar.
 
Det är rätt spydigt också att skita i att läsa vad andra har skrivit, sen påstå att de aldrig skrev det.

Är det någon slags tävling i vem som kan vara spydigast, och förlöjliga vad de andra tycker?

I så fall orkar jag inte vara med längre. Tack för mig.
 
Precis! Jag såg till exempel precis att en kollega köpte oekologiska bananer i affären intill här. Jag misstänker att hans fru kommer att tycka att det är omoraliskt att köpa giftiga bananer bara för att tjäna fyra kronor. Nu ska jag bara hitta numret till hans fru.
Alltså det där är för roligt:

"Hej, du känner inte mig men jag känner din man och det finns något jag vill att du ska veta. Han köper giftiga bananer. Hoppas du inte tar illa upp för att jag kontaktar dig på det här sättet, men jag vill att du ska veta så att du kan välja om ni ska fortsätta tillsammans eller inte. Mvh en vän."
 
Alltså det där är för roligt:

"Hej, du känner inte mig men jag känner din man och det finns något jag vill att du ska veta. Han köper giftiga bananer. Hoppas du inte tar illa upp för att jag kontaktar dig på det här sättet, men jag vill att du ska veta så att du kan välja om ni ska fortsätta tillsammans eller inte. Mvh en vän."

Och en bild! Måste vara med en suddig bild på typen med ett knippe giftbananer i näven!
 
Precis! Jag såg till exempel precis att en kollega köpte oekologiska bananer i affären intill här. Jag misstänker att hans fru kommer att tycka att det är omoraliskt att köpa giftiga bananer bara för att tjäna fyra kronor. Nu ska jag bara hitta numret till hans fru.
"Hej du tror kanske att din man åker till jobbet som vem som helst på morgonen men jag har sett att han pendlar med bil! Detta trots att det finns busshållplats alldeles nära. Klimathotet är stort och vi måste vara rädda om världen. Tänk på BARNEN!"
 
Om man inte ska bidra till att människor blir negativt drabbade birde det väl vara okej att ligga med gifta personer om de i sin tur håller tyst? All "otrohet" uppdagas inte. Det är inte alltid människor far illa av det. Om ingen far illa och de som ligger mår bättre, har man då inte gjort en god sak? Ökat på världen med glada människor?

Nej, för mig är det självklart att var och en tar ansvar för sina relationer. Därav förstår jag inte heller försmådda makar som beskyller tredje part.
 
Om jag blir kåt på en annan person och den andra personen blir kåt på mig varpå vi bestämmer att vi ska ha sex då tycker jag mig inte ha någon skyldighet att ta reda på om hen har något förhållande. Det ligger på den personens bord att berätta för mig om. och vice versa Har jag ett förhållande så är det jag som får berätta om det.
 
För mig är världen enkel - sex har man med en attraktiv man som man antingen är tillsammans med eller som är singel. Alternativet ( ellet komplementet ) är en fin häst att krama och klappa för närhet och en dildo eller flinka fingrar för resten!
 
Osolidariskt är väl en definition som implicerar en skuld i en grupp man själv tillhör, dvs klumpa ihop kvinnor i en moralisk grupp med outtalad solidaritetsgemenskap. Nej något sådant är jag banne mig inte en del av. Jag skulle snarare vilja säga att otrohet generellt är en brist på respekt mot de som är inblandade i relationen, och att vara "den andra" som möjliggör otrohet är naturligtvis ett eget val men det innebär inte att en inte är befriad från att vara en respektfull människa, vare sig mot andra eller sig själv.
Jag har själv varit på båda sidor, och jag kan inte påstå att vara den som möjliggör otrohet är något som boostar ens egen självrespekt, eller respekt för den en möjliggör otroheten för, och att vara den som är bedragen är att hamna ännu lägre ner på kartan över mottagen respekt från alla inblandade. Att själv vara den som bedrar, skulle i min värld vara bottenlös respekt mot den jag hade relationen med - har aldrig hänt och kommer aldrig att hända.

Världen blir allt mer egocentrerad och kall, även buke.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 973
Senast: Ramona
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 778
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp