Bukefalos 28 år!

Osolidariskt mot andra kvinnor att vara otrogen med gift man

Hur kan man tända en sekund på en sådan skitsövel till karl? Jag tycker frågan om kvinnlig solidartet är ointressant. Men jag tycker otrohet är omoraliskt i största allmänhet och skulle aldrig vilja ha en man med så taskig moral!

Jag erkänner att jag inte skulle vilja leva med en sådan man, men jag kan faktiskt tända på en man utan att fullt ut ha kartlagt hans moral.
 
Så ondskan utförs av Lena mot Lotta medan Lottas partner, Kalle, bara är en proxy.

Glimrande resonemang!

Fast det är ändå INGEN som har sagt?
Så lägg inte orden i mun på mig och spinn loss på det, det är ett genomfalskt påstående.
Missade du totalt när jag kallade den vänsterprasslande mannen för Rövhatt? Låter det som någon som inte har nåt ansvar?

Men visst, vill man föra ett resonemang baserat på selektiv läsförmåga så får man ju göra det, jag blir bara bekymrad när andra, till synes intellektuella personer hänger på.

Jag förtydligar, för uppenbarligen måste jag göra det, den som är i ett förhållande och vänstrar har fullständigt ansvar över sina handlingar. Det befriar dock inte någon annan från ansvar över vad de gör. Skiter man i att andra far illa av vad man gör, för att det är indirekt, ja, då får man ju göra det också.
 
Precis, jag kör inte bil, jag går eller åker kollektivt.
Frågor på det?

Det är väl klart att man undviker att ens agerande gör andra illa, så långt det bara går.
Eller? :confused:

Känns ju inte som sex med en gift man är någon livsnödvändighet som man inte klarar av att undvika, om han inte rakt av ljuger.
 
Jag inser att jag skrivit rubriken konstigt dvs att vara otrogen med gift man. Då låter det som jag är otrogen fast jag är singel. Blir någit syftningsfel där
 
Precis, jag kör inte bil, jag går eller åker kollektivt.
Frågor på det?

Det är väl klart att man undviker att ens agerande gör andra illa, så långt det bara går.
Eller? :confused:

Känns ju inte som sex med en gift man är någon livsnödvändighet som man inte klarar av att undvika, om han inte rakt av ljuger.
Jo, exakt sådan är man ju. Perfekt på alla sätt. Det är så himla bra, för då slipper vi ju krig, kriminalitet, miljöförstöring, otrevlig djurhållning med mera. Man gör ju inget som någonsin kan skada någon annan.
 
Hur kan man tända en sekund på en sådan skitsövel till karl? Jag tycker frågan om kvinnlig solidartet är ointressant. Men jag tycker otrohet är omoraliskt i största allmänhet och skulle aldrig vilja ha en man med så taskig moral!

Nån som på ett hyfsat rakt sätt undrar om man vill ha sex? Jag förutsätter att det har flirtats lite tidigare, så jag kan inte se problemet? Ska man fråga om vederbörande vill kila med och kolla på etsningar?
 
Jo, exakt sådan är man ju. Perfekt på alla sätt. Det är så himla bra, för då slipper vi ju krig, kriminalitet, miljöförstöring, otrevlig djurhållning med mera. Man gör ju inget som någonsin kan skada någon annan.

Nej, ingen är perfekt. Alla gör fel ibland. Ibland för att man inte vet bättre, eller för att man inte hittar någon annan lösning.
Men när andra lösningar finns, som är väldigt lätta att applicera (typ, ligg inte med rövhatt?) då känns det mest som ett egoistiskt svepskäl att det är någon annans bekymmer.
Bidra inte till elände när det är väldigt lätt avhjälpt.

Annars finns det ingen vits med rättvisemärkt, ekologiskt etc. Någon annans ansvar.

Eller så försöker man vara så bra människa man bara mäktar med.
Jag kan låta bli att köra bil, men alla kan inte det, för att kunna överleva ekonomiskt.
Låta bli att ha sex med en gift man, det är förhållandevis enkelt!
 
Jag propagerar på intet sett för exklusivitet, men för ärlighet.
Man ska vara överens dock. Vill man inte ha tvåsamt förhållande, så ser man till att inte ha det.
Det ursäktar inte ljugande och smusslande.
Jag vill inte heller vara del i någons ljug och smussel, och assistera i att någon annan far illa.
Det känns rätt konstigt att andra tycker det är helt ok så länge det inte drabbar de själva.
 
Nej, ingen är perfekt. Alla gör fel ibland. Ibland för att man inte vet bättre, eller för att man inte hittar någon annan lösning.
Men när andra lösningar finns, som är väldigt lätta att applicera (typ, ligg inte med rövhatt?) då känns det mest som ett egoistiskt svepskäl att det är någon annans bekymmer.
Bidra inte till elände när det är väldigt lätt avhjälpt.

Annars finns det ingen vits med rättvisemärkt, ekologiskt etc. Någon annans ansvar.

Eller så försöker man vara så bra människa man bara mäktar med.
Jag kan låta bli att köra bil, men alla kan inte det, för att kunna överleva ekonomiskt.
Låta bli att ha sex med en gift man, det är förhållandevis enkelt!
Jag förstår inte kopplingen mellan rättvisemärkt/ekologiskt o otrohet. Det är ju som att jämföra äpplen med flodhästar.
 
Jag propagerar på intet sett för exklusivitet, men för ärlighet.
Man ska vara överens dock. Vill man inte ha tvåsamt förhållande, så ser man till att inte ha det.
Det ursäktar inte ljugande och smusslande.
Jag vill inte heller vara del i någons ljug och smussel, och assistera i att någon annan far illa.
Det känns rätt konstigt att andra tycker det är helt ok så länge det inte drabbar de själva.
Min fetning.
Var får du allt ifrån? Har någon i tråden gett uttryck för det?
 
Hur kan man tända en sekund på en sådan skitsövel till karl? Jag tycker frågan om kvinnlig solidartet är ointressant. Men jag tycker otrohet är omoraliskt i största allmänhet och skulle aldrig vilja ha en man med så taskig moral!

Om jag går igång på någon rent fysiskt är inte dennes moral någon avgörande fråga. Skulle jag däremot gå igång på denne någon med mina känslor så kan moralen vara relevant. Precis som att jag har väldigt svårt att se mig själv få känslor för någon som saknar humor eller är oförskämd eller är pälsdjursallergiker eller saknar intresse för sport. Jag har däremot inga betänkligheter kring att ligga med sådana individer.

Kort sagt, jag ligger med vilka jag vill så länge dessa individer vill ligga med mig.
 
Jag förstår inte kopplingen mellan rättvisemärkt/ekologiskt o otrohet. Det är ju som att jämföra äpplen med flodhästar.

Så svårt är det inte att se likheter mellan olika moraliska ställningstaganden där i slutändan någon far illa för att du ska få nöje.
 
Jag propagerar på intet sett för exklusivitet, men för ärlighet.
Man ska vara överens dock. Vill man inte ha tvåsamt förhållande, så ser man till att inte ha det.
Det ursäktar inte ljugande och smusslande.
Jag vill inte heller vara del i någons ljug och smussel, och assistera i att någon annan far illa.
Det känns rätt konstigt att andra tycker det är helt ok så länge det inte drabbar de själva.
Vad du vill och inte vill är din sak.

När du skriver "man" talar du om för oss andra hur vi bör leva våra liv.

Dessutom har du ingen aning om vad i livet som har "drabbat" andra som skriver i tråden.
 
Vad du vill och inte vill är din sak.

När du skriver "man" talar du om för oss andra hur vi bör leva våra liv.

Dessutom har du ingen aning om vad i livet som har "drabbat" andra som skriver i tråden.

Men ok, ljug, vänstra och vad ni vill. Jag ska inte sitta här och säga att det vore trevligt om alla försökte vara så bra mot varandra som det går.

:up:

Topp!
 
Så svårt är det inte att se likheter mellan olika moraliska ställningstaganden där i slutändan någon far illa för att du ska få nöje.
Jag ser inga likheter mellan äpplen o flodhästar. Din mästrande ton får du gärna skippa, den är otrevlig o insinuant o anspelar på dig själv som ett under av moral som är högre ståendes än oss vanliga dödliga.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 972
Senast: Ramona
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 778
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 340
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp