Bukefalos 28 år!

Osolidariskt mot andra kvinnor att vara otrogen med gift man

Jag höll med TS vän förut, när jag första gångerna hörde folk prata så tyckte jag att det ju lät logiskt och bra. Sedan hamnade jag att läsa på buke, läste inlägg om att det faktiskt inte är kvinnor som ska se till att männen sköter sig (män är inga projekt, män är inte småpojkar som behöver en extramamma osv). Därför känns det nu för tiden självklart att jag håller med @Shaggy, @TygerTyger mfl :p

Kort sagt: buke är bra :banana:
 
Alltså jag tycker att man ska vara solidarisk mot andra kvinnor, älska systerskapet osv. Men otrohet kan aldrig vara den tredje partens fel. I det här fallet var det han som bröt ett löfte till sin partner. Jag tycker att det är moraliskt tveksamt att aktivt börja stöta på en upptagen (monogam) person, men att ligga med en upptagen som tar initiativ till det är faktiskt hens problem.
 
Om man klarar av att "rösta med fötterna" när man handlar mat och prylar, och låta bli att välja varor som kommer till av andra människors och djurs lidande, förstår jag inte hur man inte känner något ansvar alls för att just "rösta med fötterna" och låta bli att bidra till en annan människas lidande.

" Det här gör någon illa, men skit i det "? Jag förstår inte.
 
Om man klarar av att "rösta med fötterna" när man handlar mat och prylar, och låta bli att välja varor som kommer till av andra människors och djurs lidande, förstår jag inte hur man inte känner något ansvar alls för att just "rösta med fötterna" och låta bli att bidra till en annan människas lidande.

" Det här gör någon illa, men skit i det "? Jag förstår inte.
:confused::confused::confused: Vad har det ena med det andra att göra?
 
Hur man förhåller sig till andra människor.
Om man hjälper till att gör någon illa via proxy.

Men det är väl ändå den som väljer att vara otrogen som gör illa sin partner?! Om man nu inte har ett öppet förhållande då.

Jag antar att den andra kvinnan är helt oskyldig om mannen ljugit? Det känns väldigt konstigt i så fall, det beror ju helt på saker som hon inte kan kontrollera.

Nej, betydligt enklare att var och en tar ansvar för sina handlingar.
 
Om man känner kvinnan kan jag tycka det är moraliskt fel att ligga med mannen. Det är väl en sån grej man inte gör helt enkelt... enligt mig.

Känner man inte kvinnan ligger ju ansvaret på mannen.
Personligen hade jag nog blivit rätt avtänd dock.
 
Måste vara bekvämt att skyffla över ansvaret för sin relation på en tredje part. Eller vänta nu. Inte.

Nej, jag har ansvar för mina relationer. Jag sårar inte genom andras relationer. De som är i relationen kan såra varandra. Om jag ligger med min väns partner, sårar jag relationen mellan mig och vännen (troligen).

Om maken är otrogen är det honom jag blir förbannad på, det är honom jag har en relation med. Och om motparten har en relation med mig, kan jag givetvis känna mig sviken då också, men det är knappat Lisa som har ansvar för min och makens relation.
 
Så ondskan utförs av Lena mot Lotta medan Lottas partner, Kalle, bara är en proxy.

Glimrande resonemang!

Kalle är väl bara en oskyldig marionettdocka i ondskefulla Lenas händer, medan Lotta är ett offer för den kvinnliga illviljan och knivsluga listen. Stackars Kalle är ju bara en viljelös man som inte kan ansvara för sina handlingar när delar av blodet går söderut.

Inte ska väl välja att gå ifrån roller, invanda sedan stenåldern?
 
Kalle är väl bara en oskyldig marionettdocka i ondskefulla Lenas händer, medan Lotta är ett offer för den kvinnliga illviljan och knivsluga listen. Stackars Kalle är ju bara en viljelös man som inte kan ansvara för sina handlingar när delar av blodet går söderut.

Inte ska väl välja att gå ifrån roller, invanda sedan stenåldern?
Men alltså, ondskefull nu också? :eek:
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 263
Senast: Ramona
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 375
Senast: LovingLife
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
41 189
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 432
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Tråden för spår
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp