Ostbågar eller ostkrokar?

Ostbågar eller ostkrokar?

  • Ostbågar

    Röster: 177 80,5%
  • Ostkrokar

    Röster: 33 15,0%
  • Båda delarna

    Röster: 10 4,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    220
Jamen det är klart att det är mer än enstaka individer som säger krokar, jag spetsade till det utan smileys - men estrellas heter faktiskt ostbågar, även om jag föredrar OLW's. :)
Fast det har med dialekt att göra, vill poängtera det, eftersom du så tydligt inte är norrlänning.
 
Fast det har med dialekt att göra, vill poängtera det, eftersom du så tydligt inte är norrlänning.
Jag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? 🤔 Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
 
Jag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? 🤔 Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
Man köper självklart OLW 😎
 
Jag förstår inte riktigt vad just norrlänningar har med det att göra, det verkar vara mer spridda skurar från alla håll i landet vad jag kan se i tråden? Har det fastslagits att alla norrlänningar säger ostkrokar? 🤔 Och när då norrlänningar köper en estrellapåse som heter "Ostbågar" - säger man då ostkrokar ändå om man är norrlänning?
Ja, ostkrokar är dominerande i norr och ostbågar i söder. Titta på svaren i tråden igen, du kan absolut se det här med.

Spelar det någon roll vad det står på påsen? Säger du cheze doodles när det står på påsen?
 
Finnes inget som heter ostkrokar, handelsnamnet (och varumärket) är ostbågar.
Screenshot_20211127-205945_Chrome.jpg


Same shit
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 810
Senast: Twihard
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 050
Senast: cassiopeja
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 010
Senast: Whoever
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 130
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp