Bukefalos 28 år!

Otrogen, impulsiv? Sexmissbrukare?

Men alltså va fan. ”Ligga runt”. Är inte det ett utdött uttryck? Och när det användes på stenåldern, var det inte så att man behövde ha sex med flera personer? Här har det hänt TVÄ gånger och dessutom med en tids mellanrum.

TS har nog dessutom rätt mycket bättre koll på sin partner och dennes behov än vad du har. Du har ingen aning om vad personen vill och inte vill höra, utan du utgår bara från dig själv och tänker att det är det bästa. Nice med sådan ödmjukhet :up:

Tja, som jag sa... vissa här håller inte med mig.
 
Beror ju på vilka som svarar i tråden också, vissa har en tendens att röra ihop ”Buke” till en och samma person har jag märkt. Kan ju ha varit helt andra användare som skrev i den tråden.
Ja det är jättetjatigt. ”Förra gången fick faktiskt en annan TS höra MOTSATSEN” osv. För att det kanske var andra personer som skrev?

Problemet på buke är väl inte att här är för många som är flexibla i sina åsikter :laugh:
 
Men alltså det kan väl inte vara så svårt att förstå att man kan älska en person men ändå vilja ligga med en annan? Det innebär inte att man älskar den personen mindre?

För mig innebär det absolut att man älskar personen mindre, eftersom man då väljer att ljuga för den man "älskar" och inte respektera att denne inte vill vara i ett öppet förhållande.

Det du säger är ingen allmän sanning, det är din åsikt.
 
Men alltså det kan väl inte vara så svårt att förstå att man kan älska en person men ändå vilja ligga med en annan? Det innebär inte att man älskar den personen mindre?

Helt enig, men när man påstår sig älska sin partner och ändå tycker det är helt okej att ljuga om något som man vet kommer att påverka förhållandet för att det blir enklare för en själv om partnern får fortsätta leva i en lögn, så är ju något väldigt fel kan jag tycka..
 
För mig innebär det absolut att man älskar personen mindre, eftersom man då väljer att ljuga för den man "älskar" och inte respektera att denne inte vill vara i ett öppet förhållande.

Det du säger är ingen allmän sanning, det är din åsikt.

Att bara ligga med den man älskar känns nästan sakralt. Typ ett arv från kristendomen. Jag är övertygad om att det har ngt med i spelet. Liksom det smutsiga och fula med att känna sexuell åtrå mot ngn annan än sin ”av lag vigde partner”.
 
Ja, det har jag faktiskt gjort. Men jag kan aldrig slappna av på samma sätt som med alkohol i kroppen och 99% av gångerna är jag ju inte otrogen. Det är den där sista procenten som gör att jag funderar på att helt låta bli att dricka.

Det låter för mig absolut som du har ett alkoholproblem, när du skriver detta tillsammans med att du har svårt / inte kan avbryta drickandet när du väl börjat. Och nej, det är ingen attack mot dig, men det är verkligen så det ofta är.
 
Ärligt, är det inte du som pratar i en annan tråd om att felrepresentera vad andra skriver? Ingen bryr sig om TS ligger med två eller trettiotvå personer om året. Tråden handlar om att hon är otrogen på fyllan och ljuger för sin kille.

Ja fast att det sen läggs värderingar på det av andra än TS och hennes partner är en annan sak. Det är där det blir snett.

Man kan och får tycka precis vad man vill om det hela. Men man bör fundera på dels om man alls behöver uttrycka sin åsikt, tillför den något? Och om man kommer fram till att man behöver det, fundera på hur man uttrycker den.

Att tycka att ”personligen anser jag man bör berätta/skulle jag vilja veta” är en sak. Att börja värdera vad som är rätt för TS och dennes ohörde partner något helt annat. Att börja uttrycka sig fördömande om TS utefter dennes val är en helt annan sak.

Vuxna människor har rätt att göra sina egna val efter sin egen moraliska kompass. Så länge man inte själv personligen drabbas av detta har man inte ett dugg med det att göra! Man behöver dock inte tycka om det. Men respektera det.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 711
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
569
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 476
Relationer hejsan jag vet att det finns en hel del trådar om svartsjuka pojkvänner / flickvänner men jag känner mig så ångest fylld och taskigt på...
2
Svar
20
· Visningar
2 900
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp