Outdoorbyxor

Gav upp zip-off och beställde ett par outdoor jeans från revolution race förra veckan, idag fick jag ett mail att köpet hade avbrutits?! Kollade på deras hemsida, tydligen fanns de inte i lager, man tycker att de kanske kan skriva ut det på hemsidan eller åtminstone inte vänta i flera dagar innan de skickar ett kryptiskt mail. Tänker inte beställa av dem igen.

Så jakten går vidare. Synd, för nu hade jag bestämt mig för dessa och jag har svårt att ändra mig när jag väl bestämt mig. Hade behövt dem NU liksom... Suck.
 
Kollade på deras hemsida, tydligen fanns de inte i lager, man tycker att de kanske kan skriva ut det på hemsidan eller åtminstone inte vänta i flera dagar innan de skickar ett kryptiskt mail. Tänker inte beställa av dem igen.
Kan vara en liten diff i lagersaldot. Om du beställt det sista exemplaret så märks det inte förrän de står vid hyllan och ska packa din order.
 
Kan vara en liten diff i lagersaldot. Om du beställt det sista exemplaret så märks det inte förrän de står vid hyllan och ska packa din order.

Det där händer dem tydligen väldigt ofta. Jag lackade senast jag beställde och sökte på nätet, fick då uppfattningen att det är rätt illa ställt med lageruppdateringarna.

Lackade ur och har bojkottat dem sedan dess.
 
Det där händer dem tydligen väldigt ofta. Jag lackade senast jag beställde och sökte på nätet, fick då uppfattningen att det är rätt illa ställt med lageruppdateringarna.

Lackade ur och har bojkottat dem sedan dess.
Är det så dåligt hade jag också lackat. Tänkte mer som en enstaka miss att det då kan vara ursäktligt...
 
Jag åkte till stadium outlet och köpte ett par fodrade tights med vattenavstötande framsida. De får helt enkelt duga. Det var tre grader och duggregn imorse så kände att det blev lite akut plötsligt.
Men jag tackar er alla för förslag, ska ha dessa i minnet i framtiden om dessa tights inte blir bra :)
 
Jag såg att det fanns någon modell som faktiskt ser lite tightare ut på Engelson, är det någon som har provat Vallda och kan komma med ett utlåtande? :)
 
Puttar upp den här tråden igen då jag kommit på att jag vill kosta på mig riktiga friluftskläder och inte köra på typ mjukiskläder som degraderats till lortkläder när jag är på utflykt...

Jag har Engelsons Helags-byxa. Finns i många färger, men jag vet inte om det finns med zip-off faktiskt. Och om strechpartierna räcker för dig. Annars har hela bekantskapskretsen fastnat för den modellen.

De där känner jag att jag fastnade lite för... fler som har Helags och kan recensera?

Jag gillade ju ett par tights tidigare i tråden, men kom på att jag vill ha nåt rejälare.

Men såg att Helags fanns både med och utan foder, så vad tar man?

Jag vill ha ett par byxor som funkar jämt och till allt helst 😆👍. Och om någon har andra rekommendationer så behöver de finnas i rosa 😊.

Jag vill också ha en jacka, vad ska man då välja?
Jag har kikat på Tromsö i Engelsons-katalogen, någon som har? Den kommer på bild.

Jag såg att det fanns någon modell som faktiskt ser lite tightare ut på Engelson, är det någon som har provat Vallda och kan komma med ett utlåtande? :)

Detta är inte byxorna du frågar om, men jag såg denna tightare modell på Stadiumoutlet, de heter Trekmates.
De kan kanske vara nåt (även för mig)?
 

Bifogade filer

  • 20200913_164616.jpg
    20200913_164616.jpg
    57,1 KB · Visningar: 45
Jag har Engelsons Helags-byxa. Finns i många färger, men jag vet inte om det finns med zip-off faktiskt. Och om strechpartierna räcker för dig. Annars har hela bekantskapskretsen fastnat för den modellen.

Revoultino Race funkade tyvärr inte alls för mig, men det beror nog på hur en är byggd i kroppen.

Jag har spanat på dessa byxor länge men inte vågat beställa dom förän ditt inlägg och jag säger bara wow och tack för tipset.
 
Jag är redan skyldig till att bekantskapskretsen vandrar runt i dem.

Foder eller inte beror på, nu hade jag nog tagit de fodrade. Det är fleece på insidan.

Jo, fast vill man kunna ha dem hela året är kanske ofodrade bäst o så ha underställ under vår o höst istället :).
Såg att de fodrade inte ens fanns i rosa, tänk så underbart då fick jag en sak mindre att beslutsångesta om! 😀😄🙏

Då undrar jag bara- jag är 162 cm lång o smal, ska jag ta damstorlek 34, 36 (kort?) eller barnstorlek 160?

Mailade dem idag o frågade om de kommer få in Helagsjackan i rosa...fast tror nästan de blir Tromsö ändå, den är mer rosa och den e vindtät, andas och har vattentätt membran...till skillnad från Helags som e vattenavvisande o stretchig...Hmm.
 
Jo, fast vill man kunna ha dem hela året är kanske ofodrade bäst o så ha underställ under vår o höst istället :).
Såg att de fodrade inte ens fanns i rosa, tänk så underbart då fick jag en sak mindre att beslutsångesta om! 😀😄🙏

Då undrar jag bara- jag är 162 cm lång o smal, ska jag ta damstorlek 34, 36 (kort?) eller barnstorlek 160?

Mailade dem idag o frågade om de kommer få in Helagsjackan i rosa...fast tror nästan de blir Tromsö ändå, den är mer rosa och den e vindtät, andas och har vattentätt membran...till skillnad från Helags som e vattenavvisande o stretchig...Hmm.

Jag är 160 cm och valde kort modell. De är rätt normala i storleken.
 
Jag är 160 cm och valde kort modell. De är rätt normala i storleken.

Tack!

----

Åh, jag och min beslutsångest...

Men, en sak jag funderar på - vindtäthet?! Varför är så många outdoorbyxor inte vindtäta?
Jag tänker att de ska ju andas och så när man rör sig, men vindplagg andas ju...?

Och så tänker jag på färg, jag vill ha lite färg, men inte bli lortig XD. Hmm... Hur har ni andra tänkt där?

Och jösses, märket Revulotion Race hade jag aldrig hört talas om, men nu ser jag det överallt! XD Det är kanske nåt?

Ska försöka våga ta mig till Lundhags Outlet o prova också tänkte jag :)....
 
Provar i en gammal tråd...
Vad är det för byxor jag har?
Köpta på Gekås men jag lever på hoppet att jag kanske kan webshoppa ett par till någonstans. För det är lite långt dit, om de ens har dem kvar..
Tyvärr inga vidare bilder, svårt när man inte har nån vettig spegel.

Sedan om någon vet hur hur pass det skiljer i strl på dem? . Dessa är iofs jättesköna men kanske snyggare med mindre. Å andra sidan så har jag dem mest hemma så...
Dessa är 38.

På lappen står nordic outdoor since 2013 och ladies bara...
Någon som känner igen?
Fler bilder i kommande inlägg..
 

Bifogade filer

  • IMG_20201118_075951.jpg
    IMG_20201118_075951.jpg
    214,6 KB · Visningar: 42
@Cattis_E kan det vara Ullareds egna outdoorkläder som de börjat med? Har för mig att jag sett reklam någonstans för en egen "linje" med fritidsprylar... Men inte helt säker.

Ang. Revolution Race har jag testat en hel del av deras kläder och måste säga att det är rejält bra med kvalitet för den låga pengen man betalar, och har aldrig haft problem med beställningar heller. Gillar framför allt deras outdoor jeans som är nån slags blandning mellan "vanlig byxa" och outdoor...Kanske nån gång att paketet tagit nån dag extra men tycker de flesta företag har det problemet nu i och med Corona.
 
Provar i en gammal tråd...
Vad är det för byxor jag har?
Köpta på Gekås men jag lever på hoppet att jag kanske kan webshoppa ett par till någonstans. För det är lite långt dit, om de ens har dem kvar..
Tyvärr inga vidare bilder, svårt när man inte har nån vettig spegel.

Sedan om någon vet hur hur pass det skiljer i strl på dem? . Dessa är iofs jättesköna men kanske snyggare med mindre. Å andra sidan så har jag dem mest hemma så...
Dessa är 38.

På lappen står nordic outdoor since 2013 och ladies bara...
Någon som känner igen?
Fler bilder i kommande inlägg..
Tippar på något eget märke, dock ser det ju ut som helt vanliga friluftsbyxor, så det lär inte vara några som helst problem att få tag på väldigt lika från andra märken. (Däremot kan det då säkert vara något dyrare, om du inte har tur och hittar något på black friday eller mellandagsrea)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vår senaste vandring fick mig att inse att ett par regnbyxor skulle vara en bra investering. Det jag söker är regnbyxor som har/är...
Svar
4
· Visningar
696
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Finns det eller är jag dömd till de avlagda adidas-brallorna jag hittade i källaren? Jag har ALDRIG vida byxor, det är antingen tights...
Svar
10
· Visningar
3 278
Senast: Brassneck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 098
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp