Skitväder. Kom nyss in från lite ärenden ute, blött och blåsigt sammanfattar det bra.

blä.jpg
 
känns inte så mycket här. Huset ligger i lä när det blåser från söder men regnar gör det. Och jag kan se på sjön och träden längre ner att det blåser en del men inte så farligt ändå.

1B758DB0-3138-4C4E-95F9-F78B6121DAF0.png
 
Blåser en del här men inte så farligt än, blåser dock från "fel" håll så huset är iskallt. Har varit ute och röjt undan allt som kan ge sig iväg. Skulle bli värre framåt em här.
 
Inte så farligt än så länge. Men det regnar på tvären och hunden var djupt missnöjd med promenaden även om den var kort.
Bor högst uppe på ett berg med havet 800 m nedanför och här brukar det friska i rätt rejält vid blåst.
Bor 1 mil söder om Uddevalla på västkusten.
Screenshot_20200209-131558_SMHI Vder.jpg
 
I norra Skaraborg blåste det lite på fm, men uppehåll. Började skvätta vid lunch och blåsa hårdare.

Är nu på väg till Grums med buss. Hoppas på lugnt väglag.
 
Blåser en del här, men tyckte det var värre tidigare i veckan när man hörde att det slet i husknutarna. Här (i mellanskåne) är vi ju rätt vana vid blåsten så om inte mamma hade smsat och frågat om vi hade storm så hade jag nog inte märkt att det skulle vara något särskilt :D
 
Blåser en del här, men tyckte det var värre tidigare i veckan när man hörde att det slet i husknutarna. Här (i mellanskåne) är vi ju rätt vana vid blåsten så om inte mamma hade smsat och frågat om vi hade storm så hade jag nog inte märkt att det skulle vara något särskilt :D
Bor också i Skånes mitt och tycker inte att det är så mycket att orda över ännu, när folk säger storm förväntar jag mig betydligt hårdare vindar! :D Här blåser det ju alltid mer eller mindre den här årstiden så i dag är det bara någon vindby som jag märker av som typ "mer"! :D
Men skam den som ger sig, kanske stormen får för sig att ta ett varv här också bara för att visa sig lite innan den sedan försvinner åt sitt håll!
 
Skövde kommun . Här uppe i skogen är det bara vanligt skitväder. Lite blåsigt och småregn.
 
Bollnäs brukar vara ett riktigt blåshål men ingenting här. Men enligt smhi ska det peaka idag lite senare med 6/m per sekund. Imorgon är det fem och sedan fyra. Tyvärr inget regn utan bara grått, grått, grått
 
Är inte så himla road av det tyvärr
Detta är vad som väntas ikväll. Blåser redan ganska bra
20200209_152403.jpg
 
Nu regnar det en del, astrist för tösen som sitter och väntar på bussen....
Vinden märks mer nu, framför allt genom att den kastar regn hårt mot huset, men också då det alltid blir kallare här inne när det blåser. Hyresvärden blir nog inte så glad om jag gör upp en brasa i lägenheten, men hade ju onekligen varit otroligt mysigt med en eld i en kamin/vedspis nu!
 
Här har vinden lugnat sig men kommer regn från alla håll:yuck:.
2 stora grenar ligger över staketet så hästarna får vara inne tills imorgon när det är fixat.
 
Nu har det börjat blåsa här och regna mer. Inga jättekraftiga vindar än, men enligt smhi skulle de komma mot kvällen, får se hur det utvecklar sig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
280
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 337
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp